DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.
Såvidt jeg vet har ikke køen for å få kjøpt de første maskinene vært spesielt lang. Disse maskinene er det blitt lappet en hel del på, og de har noen tonn ekstra å bære på.

100% korrekt...dette er maskiner en får billig...blant annet er de 2 Virgin A340-600 som er parkert nettopp slike "tidlige" eksemplarer....de ble kjoept billig og var dyrere i drift....

Flotte nyheter - da får man sørge for å ta turen nedover fra Trøndelag og være tilstede når den første maskinen lander på OSL :)
Utrolig artig hva Kjos får til, tross alle dommedagsprofetier forståsegpåerne kom med da de satte igang med en håndfull maskiner.

Men i alle, MartinL, kan du gi deg med å gi tusenvis av forumbrukere hjerteinfarkt? :)

Vanvittig morsomt om dette stemmer da, men, folkens, del deres tanker med meg...

Er da A330'ene bare en interimsløsning på et par år mon tro? Hva tror dere?

Ja klart en interim loesning - som faktisk kan vaere en del av dealen med Boeing - det har skjedd foer.....

Jeg tror at DY har hatt IC i planene lenge....og naar MartinL kom trakk Thai opp av Tryllekunstner hatten sin...ble det nok noe fortgang....tror at DY har hatt en FEELing om FEEL lenge....men om en ser paa de opprinnelige planene med 2011 saa passer det godt med en 787 bestilling....som er blitt fremskyndet av Tafatt Airlines System (TAS) som lar marked etter marked bli regnet bort (Excel Regn)....andre aktoerer som synes i korridorene paa OSL ... saa jeg tror disse 2 A332 blir relativt kortvarig hos DY....derimot tror jeg DY IC kommer for aa bli...og blir stoerre enn vi aner i dag....selv ikke MD-11 saa ordren paa 737-800 naar DY fnatret i gang med noen lettere slitne 737-300....

Morro

Ser litt mer sammenheng med utalelsene til DY i forb med åpning av JFK og BKK. Kanskje starter man i 2010 (Hvis vi får økonomien stemmer og man får de riktige 332) og i alle fall til sommer 2011. Vil tro at disse maskinene da kommer vinteren 2011 klare for trafikk fra sommersesongen.

SW

Ingen leveringsposisjoner er fastsatt, men første levering er planlagt i 4. kvartal 2010. Siden disse er tidlige maskiner, vil jeg tippe det planlegges levering neste vinter, testkjøring på Oslo-Kanariholmene og IC-oppstart sommeren 2011.

Siden crew og paersonell må trenes og sertifiseres, vil jeg tro at de ikke vil gå rett i IC-trafikk, men settes inn på ruter hvor de lett kan sub'es med annet utstyr.

Kjos har baller - jeg skal gi ham den ... 'Nordmenn er gale!'

Helt fantastisk!!!

Er disse -800 eller -900 versjon?

-300 er vel utelukket, ihvertfall til longhaul pga range...

Ja vi har jo i Skandinavien haft rigtig "gode" erfaringer med at være launch-customer på nye flytyper, så det bliver spændende at se hvordan det går for DY mht stabilitet, indkøringsproblemer, forsinkelser m.v. i starten - specielt når der kun er tale om meget få fly, så der ikke er mulighed for at erstatte med en anden type.

Men hatten af for at de kaster sig ud i det - det er spændende - men personligt har jeg godtnok svært ved at forestille mig hvordan de skal tjene penge på det.

Det er ihvertfald ikke en satsning der får mig til at investere i DY aktier - tværtimod.

men good luck - det bliver spændende at følge....

Selv om det sett med Norske flyfreak øyne er en stor (teknisk) nyhet så er det vel ikke
alle (noen?) som tidligere har gått inn i så tidlige serier som akkurat er genierklært ?

Hvis dette stemmer er det jo fantastiske nyheter! :nor 787 på OSL:colgate:

Hmmm

selv om jeg star i fare a kaste litt salt i suppa.

A330 rykte ble bygged pa Slot Requests. Media har gjort sitt beste sensasjons-journalisme og DY har egentlig ikke mere svart enn ja "vi vil/önsker dersom det det det det kommer til a skje..." Uten reconfirmed slots vil jeg ikke enna kommentere dette. Reserverer kan du en masse, hva kommer a skje er en annen sak. Likevel kan det benyttes a lure konkurrente...

En helt annen ting er organisasjon og jeg tror at DY er rett og slett for sma for a kunne klare dette. Det trenges en helt annen apperat enn for rene 737-ops. De som spörer hos Air Berlin vil fa svar.

Dette er jo helt sykt... Nå begynner virkelig Norwegian å bli "hot"..

Dette blir jo en enorm markedsføringsverdi.

Håper virkelig de satser på Florida... (eller helst Singapore)

Dette må da bli en pen maskin.. Fredriksen på halen?

Ja vi har jo i Skandinavien haft rigtig "gode" erfaringer med at være launch-customer på nye flytyper, så det bliver spændende at se hvordan det går for DY mht stabilitet, indkøringsproblemer, forsinkelser m.v. i starten - specielt når der kun er tale om meget få fly, så der ikke er mulighed for at erstatte med en anden type.

Men hatten af for at de kaster sig ud i det - det er spændende - men personligt har jeg godtnok svært ved at forestille mig hvordan de skal tjene penge på det.

Det er ihvertfald ikke en satsning der får mig til at investere i DY aktier - tværtimod.

men good luck - det bliver spændende at følge....

Hvis det dreier seg om de individene vi har sett vil ikke DY vaere Launch Customer....LN3, 4 og 5 blir bygget tidlig...men levert til Operating Carrier ganske sent...etter at de ferdige med Test Programmet skal de plukkes fra hverandre og "null stilles"...og det gaar fort 4-5 maaneder....paa den tid er det mange ander individer i trafikk....

Status
Not open for further replies.
Back