DY med sikkerhetslanding i SVG

Oi hallo - er det snakk om LN-KKJ her? :eek:

Hva vil risting på denne måten si?

Og hvorfor må DB alltid bruke hovedoverskriften på nettavisen med store svarte bokstaver til å skrive "NØDLANDING"?

The mysteries of life.....

Høres ut som en utmerket håndtering. Controllability-problems er ingen spøk. Definisjonen "kontrollert nødlanding" fremmer dog spørsmålet; Hva er en "ukontrollert nødlanding"? :rolleyes:

Og hvorfor må DB alltid bruke hovedoverskriften på nettavisen med store svarte bokstaver til å skrive "NØDLANDING"?

-KKJ er riktig ja. Slike overskrifter selger...

Hei!

Så denne nødlandingen, var 4 ambulanser, 2 brannbiler (utenom de på flyplassen) politi og helikopter.

Var også en kar som sprang rundt som en gal med et kamera der ute - vet ikke om det er en ifra forumet.

Hva vil risting på denne måten si?

a: Vanskelig å si hva slik risting vil si før en vet konkret hva problemet var. En passasjers beskrivelse kan være annerledes enn flygernes analyse.

b: DB: fordi de er sånn, og siden det ikke var noen statsråder som brøt fartsgrensen eller hadde Mira Craig på skuldrene i kveld...

Kan Dagblablabla hvertfall få med seg riktig IATA-kode? Eller har DY og AY begynt å virkelig samarbeide?

a: Vanskelig å si hva slik risting vil si før en vet konkret hva problemet var. En passasjers beskrivelse kan være annerledes enn flygernes analyse.

Så det kan være mange årsaker til slikt, that's good enough for me! Så for meg det var noe mer konkret man kunne si om det ut i fra beskrivelsen, men det var muligens noe naivt tenkt...

Det er forøvrig litt morsomt at dagbladet bruker ordet sikkerhetslanding i bildeteksten. Viser jo at de kan, men ikke vil, i overskrifta.

Det er forøvrig litt morsomt at dagbladet bruker ordet sikkerhetslanding i bildeteksten. Viser jo at de kan, men ikke vil, i overskrifta.

Selvom jeg selv synes det er problematisk at medierne helst skal dramatisere sådanne hændelser, så må man også forholde sig til at folk flest opfatter alle landinger pga tekniske fejl som nødlandinger og til en hvis grænse er det jo rigtigt. Begrebet sikkerhedslanding er vel netop noget som flybranchen har opfundet for istedet at afdramatisere hændelser.

? Ikke snakk om å redde dagen min ?
Men , det ble stilt spørsmål et annet sted om det gjelder "all series" ?

Flyet hadde avgang fra OSL klokka 22.20.
Klokka 00.47 fikk flyet styringsproblemer......
Hvor lang tid tar det egentlig fra OSL til BGO??

Selvom jeg selv synes det er problematisk at medierne helst skal dramatisere sådanne hændelser, så må man også forholde sig til at folk flest opfatter alle landinger pga tekniske fejl som nødlandinger og til en hvis grænse er det jo rigtigt. Begrebet sikkerhedslanding er vel netop noget som flybranchen har opfundet for istedet at afdramatisere hændelser.

Beveger meg ut på ukjent grunn nå, men hvis de faktisk sirklet rundt i en periode før de så landet i Stavanger så vil jeg ikke klassifisere det som direkte "nød"? Da er det jo en landing, basert på prosedyrer, som tas for sikkerhetens skyld. Altså ei sikkerhetslanding.

Men la oss ikke utlede det noe lengre, aviser er og blir kjipe.

Nå er jeg bare spent på hva som er feil med KKJ'en "min"..... ;)

Oi, så sjokkerte vi er igjen da! Dagbladet bruker alltid svarte bokstaver, og både denne avisa og andre medier (bl.a. NTB) siterer presseansvarlig i Norwegian og redningslederen ved Hovedredningssentralen som BEGGE bruker begrepet kontrollert nødlanding.

Hvis det er sånn at ikke bransjen selv en gang fikser begrepene, kan dere vel ikke kreve at journalistene gjør det?

Back