DY longhaul - drømmetråden

Re: DY longhaul - drømmetråden

tvilsom om Miami blir bra rute å satser... ser KLM slutter å fly til Miami..
Men hva med rute til Minneapolis ? mange norskamerikaner der.....

Norwegian har jo allerede et samarbeide med RCCL i Europa.. Skandinaver direkte til Miami burde jo passe midt i blinken?
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

New York
Bangkok

Rio de Janeiro ( Har vært nevnt av Kjos som en mulighet )
Natal
Miami
Tokyo
Los Angeles
Chicago
Mexico City
San Fransisco
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

New York
Bangkok

Rio de Janeiro ( Har vært nevnt av Kjos som en mulighet )
Natal
Miami
Tokyo
Los Angeles
Chicago
Mexico City
San Fransisco
Ser ganske fornuftig ut den listen der.
Mine tilegg:
Saigon
Singapore
Hongkong
Hawaii
Nairobi
Nigeria
Karachi
Washington DC
New Dehli. Ikke alle destinasjoner fra Oslo, men også fra Stockholm, CPH, Hamburg, Berlin, Manchester, Mallaga.
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

La ikke KLM ned Miami pga. få businesspax og lav yield? Vil tro leisure utgjør en større del av inntektene hos DY enn hos en del tradisjonelle selskap, så Miami bør jo være et godt alternativ. Av samme grunn ser jeg for meg at GIG kommer før GRU ved en eventuell satsning til Brasil.

Mine forslag/spådommer:

Bekreftet
New York
Bangkok

Vestover
Hot
Miami
Los Angeles eller San Francisco
Rio de Janeiro
Kanskje
Chicago
Cancun
Toronto
Seattle eller Vancouver
Noe i karibien?

Østover
Hot
Beijing
Tokyo
Hong Kong
Singapore
Kanskje
Shanghai
Delhi
Kuala Lumpur
Phuket eller Krabi
Saigon (Ho Chi Min-byen)

Sørover
Hot
Cape Town eller Johannesburg (evt. i kombinasjon)
Kanskje
Nairobi, Dar es Salaam eller Kilimanjaro
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

La ikke KLM ned Miami pga. få businesspax og lav yield? Vil tro leisure utgjør en større del av inntektene hos DY enn hos en del tradisjonelle selskap, så Miami bør jo være et godt alternativ. Av samme grunn ser jeg for meg at GIG kommer før GRU ved en eventuell satsning til Brasil.

Mine forslag/spådommer:

Bekreftet
New York
Bangkok

Vestover
Hot
Miami
Los Angeles eller San Francisco
Rio de Janeiro
Kanskje
Chicago
Cancun
Toronto
Seattle eller Vancouver
Noe i karibien?

Østover
Hot
Beijing
Tokyo
Hong Kong
Singapore
Kanskje
Shanghai
Delhi
Kuala Lumpur
Phuket eller Krabi
Saigon (Ho Chi Min-byen)

Sørover
Hot
Cape Town eller Johannesburg (evt. i kombinasjon)
Kanskje
Nairobi, Dar es Salaam eller Kilimanjaro

Av ren nysgjerrighet har jeg lenge lurt på hvordan DY skal greie å fly til div odd destinasjoner som blir nevnt her. Er markedet stort nok til å sende 200-300 personer til endedestinasjonen 2-6 ganger i uken? Det er jo ikke snakk om interlining (foreløpig), så hvordan skal det hele gå rundt? Jeg syns det hele pr nå ser litt "skummelt" ut. Hvilket segment er det de satser på? Er det 20 destinasjoner med 1 ukentlig avgang eller færre med fler ukentlig avganger?
De har lenge fløyet på at de har vært nykommeren og forkjemper for bla bla bla, men holder det for å gjøre profitt på LH?

Prøver ikke å være for skeptisk, men her tenker jeg "jeg tror det ikke før jeg får se det" (positive resultater og god fyllingsgrad).

Og hvor mange milliarder av kroner tror dere de vil være villige til å brenne opp før de evt går i pluss?
Mange rare tanker man tenker om på senvakt på jobb :drunk:
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

men vi må huske det er ikke bare skandinaver DY ska prøve å samle nok folk til langrutene... det er mange feederruter fra hele europa og skandinavia, så det kan hende det vil gå strykende bra for rutene som kommer...
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Tror nok en helgetur med bil til Helgeroa passer bedre enn en flytur til Hanga Roa :)
Folk er forskjellige. I tillegg til IPC kunne jeg godt tenkt meg helgeturer med direkteflighter til:
LRV
BOB
AIT
FEN
MRU
TWU (Eller kanskje bare SIN, men da vil det gå med minst en dag ekstra)
SYD
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Hjelpe og trøste. Du kunne vært ruteplanlegger i SAS på sekstitallet ... :p
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Hjelpe og trøste. Du kunne vært ruteplanlegger i SAS på sekstitallet ... :p
Fløy de til noen av disse destinasjonene da? :)

BTW, du må vel innrømme at dette hadde vært supre destinasjoner for en langhelg? :cool:
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Fløy de til noen av disse destinasjonene da? :)

BTW, du må vel innrømme at dette hadde vært supre destinasjoner for en langhelg? :cool:
Helt supre for de som ser selve reisen som hovedmålet og ikke egentlig er så veldig interesert i hvor de kommer. Hva med en 16 timers flytur fra Oslo til kirruna for så å returnere med samme maskin etter 2 timer på bakken.

Heldigvis for deg mistenker jeg deg ikke for å være så dum at du av fullt alvor mener at man skal satse på langhelger til Påskeøya eller andre småøyer i det sydlige stillehav.
Oslo-Rio er vel max rekkevidde, så det er uansett uaktuelt.
 
Fløy de til noen av disse destinasjonene da? :)

BTW, du må vel innrømme at dette hadde vært supre destinasjoner for en langhelg? :cool:

Nei, men noen var omtrent like håpløse..... ;)

Artige destiasjoner, men liten kommersiell appell....
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Jeg bare lurer, Norwegian har jo bare bestilt 6 B787(?), er det nok til å drive så mange destinasjoner som er nevnt, fra tre baser (OSL, CPH og ARN)?, mener at jeg leste at de har tenkt å ha 10 til 15 LH-fly, er det feil?
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Oslo-Rio er vel max rekkevidde, så det er uansett uaktuelt.

Man må nok fly lengre enn til Rio - selv å fly til Cape Town er lengre vekk fra OSL enn til Rio de Janeiro. Buenos Aires Ministro Pistarini også ligger innenfor rekkevidden fra OSL. Kanskje lokker tango og pampas-kjøtt?
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Folk er forskjellige. I tillegg til IPC kunne jeg godt tenkt meg helgeturer med direkteflighter til:
LRV
BOB
AIT
FEN
MRU
TWU (Eller kanskje bare SIN, men da vil det gå med minst en dag ekstra)
SYD

Du får tipse DY om at de kan gjøre en god deal på A345 fra EK, TG eller SQ :p Det er vel eneste fly (unntatt B772LR) som har nok range på mange av de destinasjonene ;)
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Helt supre for de som ser selve reisen som hovedmålet og ikke egentlig er så veldig interesert i hvor de kommer.
Dette er blandt de absolutt beste destinasjonene i verden. Du kan ikke ha vært på noen av dem om du kan si noe slikt.

Heldigvis for deg mistenker jeg deg ikke for å være så dum at du av fullt alvor mener at man skal satse på langhelger til Påskeøya eller andre småøyer i det sydlige stillehav.
Om alle reisende var slik som meg så hadde dette absolutt vært noe å satse på, men folk flest tar heller en helgetur til en eller annen storby. :cry:
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Mange gode forslag her da, men MNL er jo faktisk en stor destinasjon fra Europa. Kun ett selskap flyr direkte fra Europa nå og det er KLM og de har jeg hørt også skal legge ned, selv om de aldri har store rabatter på den ruten. Sjelden å få billetter til under 9500 kr på den ruten! På tide med en konkurranse der?

Mange Filippinere bosatt i nord-europa som ofte reiser hjem, pluss sjøfolk som også går etter billigste billett. Burde være muligheter der!

BF:cool2
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Da burde man heller flydd til CEB som er en mye greiere flyplass å forholde seg til om man skal videre.
 
Re: DY longhaul - drømmetråden

Dette er blandt de absolutt beste destinasjonene i verden. Du kan ikke ha vært på noen av dem om du kan si noe slikt.

Om alle reisende var slik som meg så hadde dette absolutt vært noe å satse på, men folk flest tar heller en helgetur til en eller annen storby. :cry:

Fantastiske desinasjoner - men helgetur ? Etter så mange timer i luften vil de fleste av oss trenge noen dager å vende seg til tidsforskjellen. Har selv krysset Stillehavet litt lengre nord og det tok noen dager på MAJ før jeg begynnte å sette pris på paradis. Det finnes unntak, noen tilpasser seg fort men å snu døgnet helt opp/ned tar litt tid for de fleste
 
Back
Top