Cockpit film Norwegian 737 800

Hei folkens!

Da skjer det store ting på fronten. Det BLIR cockpitfilm fra NAX!

..................................
OSL-BDU

Hei!

Så på en tidligere tråd at du vurderte SDHC klasse 4. Min erfaring er at filmen blir "hakkete" i 1080 oppløsning, men selv om dem har begynt å klassifisere SDcard, så er det det stor forskjell på f.eks. kort i klasse 4 klassen. Jeg ble anbefalt å bruke min. kl.6.

Men det var egentlig Bardufoss jeg tenkte på. Kunne tenke meg å filmet/fotografert landingen, så jeg lurte på hvilke flight du kom med den 17 til BDU ? (håper landingen blir over Andsvannet)

Lykke til med prosjektet.

Mvh.
Dag H

Hei folkens.

Når det gjelder SDHC kort. Har gått for kun klasse 6. Fikk et greit 32 GB kort klasse 6 så da valgte jeg det. Har noen andre kort i klasse 6 også. Tar med laptop (10") så kan jeg overføre litt til den underveis dersom kortene blir fylt opp.

Har faktisk funnet ut at den beste foto-gadget beholderen min blir i form av en Jeppesen flight case. Der går alt av batterier, minnekort og annet snacs, inkludert EOS`en : )

Angående ting å ta med; skal tenke på det med FMS. Egentlig en god ide. Sikkert mange som er interessert i å se der, og det morsomme er jo at man kan lære litt til bruk i fs for de som simmer : )

Angående flygeplan; det blir OSL BOO DY204/207 på fredagen.

GAT

Last edited:
Da har jeg kommet igang med filming og første turen gikk til Tromsø. Veldig hyggelig crew og fikk en del materiale. Fløy LN-NOE oppover. Fullt hus tilbake fra Tromsø, 160 pax og TOW på 65.8T og 6.8T fuel on board. Trip fuel var beregnet til 4T.

Last edited:
Flyr ikke noe særlig til ALF med 800. Så, det kan bli litt vanskelig. Men om jeg finner en flight med 800 dit, så kanskje jeg kan requeste det. Er litt liv med å fly til ALF. Har sittet på klapp en gang inn dit, da via OKSOM og OKAVA straight inn på 11. Ikke akkurat veldig utfordrende, men å lande på 29 må være nice : )

Da sitter jeg i redigering på et av de første leggene, OSL ARN og det er mye spennende å se på. Ferdig med grovredigeringen (klipping, tilpassing, videolag, forhold mellom bilde og lyd). Ser OSL ARN ble på hele 25 minutter. Da uten et sekunds inaktivitet fra noen. Er travel disse små-flightene på under en time ser jeg.

Hvordan ønsker dere balansegang mellom tid og flygninger? Greit at det er "lange" legs (med hensyn på filmlengde) eller er det take off og landing som er det beste? Regner med at dau-tid på crz glatt ståes over? Noen som er hypp på extended briefings før take-off, flyrelatert samtale i cockpit? Overblikk eller detaljer? Ja takk begge deler?

Noe som savnes fra eksisterende flyfilmer som jeg kan ta med?

Hehe, okay!

Har fått ferdig OSL ARN nå, ARN OSL som er next. Håper på å få noe OSL EVE til snart, eventuelt OSL KRS snart. Kanskje i begynnelsen av oktober, hum... regner med å kanskje være ferdig med filming i midten av oktober. Kanskje. Hmm.. tja... flere destinasjoner som ønskes?

Hehe, okay!

Har fått ferdig OSL ARN nå, ARN OSL som er next. Håper på å få noe OSL EVE til snart, eventuelt OSL KRS snart. Kanskje i begynnelsen av oktober, hum... regner med å kanskje være ferdig med filming i midten av oktober. Kanskje. Hmm.. tja... flere destinasjoner som ønskes?

SVG takk !!!

Da vil jeg si; ingen årsak! Lysten kommer helt automatisk. Det er bare fantastisk å sitte der og observere og lytte til hva som skjer. Alle lysene, lydene, svakte lukten av jet a1 som av og til sniker seg inn i cockpit noen sekunder under oppstart. Den fine resonansen som kommer når motorene passerer 50% N1 når man kommer til top of descent punktet og A/T skyver thrust leavers tilbake : ) Hørtes nesten litt for lidenskapelig ut nå : )

Back