DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
.. ja, og japansk, som er adskillig dyrere i drift, for å sette det litt i perspektiv. Det var ikke økonomien som var motiverende faktor her.

100% Thaichicks på OSL-NYC blir litt annerledes ... Norsk kabinbesetning sår samme veien som norske sjøfolk .... :stir

Vel, SAS sitt kabinpersonell har vel i mange år vært blant de dyreste i bransjen, og definitivt dyrere enn både japansk og kinesisk personell. Nå er nok muligens de data jeg sitter på noe utdatert (det er vel 5-6 år gammel info, og mye skjer). Om det var økonomien som var motiverende faktor vet jeg ikke, og Thai crew på DY IC er helt klart noe annet. Nå er det en helt annen konkurranse på IC enn lokalt og regionalt, og jeg har ikke så store problemer med at DY går for internasjonalt crew på slike ruter om alternativet er ingen slike ruter.

Norwegian vill alltså starta ett Flygbolag i Thailand för att flyga till Skandinavien med thai CC?
Tror ni piloterna också kommer vara från Thailand?

Neinei ... selskapet vil ikke være thailandsk. Bare kabinbesetningen,. Pilotene vil være europeiske.

OM DYs interkontbolag blir baserat i Skandinavien är jag övertygad om att bolaget blir svenskt av kostnadsskäl.
Lönenivån i Sverige är betydligt lägre än i Norge.
Redan idag jobbar mängder med svenska tjejer(&killar) på Norwegian med bas i CPH.

Alle svensker med base i CPH er ansatt gjennom .no, og har norsk lønn.

Neinei ... selskapet vil ikke være thailandsk. Bare kabinbesetningen,. Pilotene vil være europeiske.

Det vil nok bli en "mix" mellom skandinavere og andre i kabinen.

Ingen ting er bestemt ennå, så synes det blir litt feil å kaste bensin på et bål som knapt gløder...

hadde vore kjekt om kabinansatte ska kunne norsk... for eg forventer at alt er norsk når man reiser med en norsk selskap...... slipper å slite med å snakke engelsk..

hadde vore kjekt om kabinansatte ska kunne norsk... for eg forventer at alt er norsk når man reiser med en norsk selskap...... slipper å slite med å snakke engelsk..

Unnskyld for at jeg er litt på kanten frekk her, men hva skal du til NYC og BKK å gjøre hvis du "ikke vil slite med å snakke engelsk"?

Huff og huff.

Det vil nok bli en "mix" mellom skandinavere og andre i kabinen.

Ingen ting er bestemt ennå, så synes det blir litt feil å kaste bensin på et bål som knapt gløder...

Jeg synes da ellers det ville være fint med Thaiérne, så kunne Norwegian vel passende køre en pendant til SAS reklamen "Så godt som hjemme".

Norwegian - Så godt som fremme!

Unnskyld for at jeg er litt på kanten frekk her, men hva skal du til NYC og BKK å gjøre hvis du "ikke vil slite med å snakke engelsk"?

Huff og huff.

det er vanskelig å prate med folk i flykabinen når en er tunghørt, og norsk vil gjør det enklere enn engelsk hvis eg ska prøve å forstår ka kabinansatten sier hvis eg skulle spørre om noe.

det er vanskelig å prate med folk i flykabinen når en er tunghørt, og norsk vil gjør det enklere enn engelsk hvis eg ska prøve å forstår ka kabinansatten sier hvis eg skulle spørre om noe.

Du er jo så veldig mye bedre stilt i dag. Du treffer jo ingen nordmenn ombord blandt crewet dersom du flyr til NYC med CO, LH, AF eller KLM.

Du kan være heldig med SAS, men der kan du likegjerne treffe dansker og svensker. Klart at det er litt lettere, men med bråk i kabinen og en litt stressa danske som snakker fort. Nå er ikke jeg tunghørt, men jeg er ikke så sikker på at det er så mye enklere.

Skal du utenlands, må du være forberedt på å møte utlendinger.

Som Jetset sier, ingenting er bestemt og man har enda ikke sett konturer av crewsystem/baser på longhaulsatsningen til DY.

So, please be patient:D

Kan vel også legg til at destinasjonene i tillegg til JFK og BKK heller ikke er ute i the public domain. Når det gjelder C/A legger jeg merke til det er bare rykter (plantet av hvem?).

Rykter om CA kan man vel google tilbake til Mr. Kjos' sine uttalelser.

Men Jeg har mer tro på ryktene om destinasjoner i Kina og [CC]crew derifra.

Du er jo så veldig mye bedre stilt i dag. Du treffer jo ingen nordmenn ombord blandt crewet dersom du flyr til NYC med CO, LH, AF eller KLM.

Du kan være heldig med SAS, men der kan du likegjerne treffe dansker og svensker. Klart at det er litt lettere, men med bråk i kabinen og en litt stressa danske som snakker fort. Nå er ikke jeg tunghørt, men jeg er ikke så sikker på at det er så mye enklere.

Skal du utenlands, må du være forberedt på å møte utlendinger.

HAR IKKE EG LOV Å HÅPE LITT?
ps: på ruten LHR-JFK med Virgin var det en steward som kunne tegnspråk, og det hjalp masse!

<mod>

Da minner vi på det vanlige: La folk få lov til å mene/tro/drømme/ønske/håpe det de vil uten å lage diskusjoner av om det er riktig eller galt av vedkommende å mene det. Ta heller debatten på det flyfaglige.

Så lar vi julefreden senke seg :)

</mod>

Status
Not open for further replies.
Back