DY IC i 2011

Status
Not open for further replies.
'Foer jul' har de sagt en stund naa. Vi faar se. Men om MD11 og hans kolleger haaper paa aa faa langturer, ser det ut som de vil bli skuffet.

Billig arbeidskraft
Kjos legger ikke skjul på at det er økonomiske grunner til at basene blir liggende utenfor Europa.

- Det er ingen hemmelighet at kabinpersonale fra Thailand koster en tredjedel av hva en medarbeider fra Skandinavia koster. Det utgjør en del kroner, når kabinpersonalet i et stort fly teller åtte personer, sier han.

"Vi" bør ha råd til å betale våre egne , det være seg SK eller Feel eller DY for disse tjenestene , ref FR tråden.

Norwegian med udenlandsk og billig arbejdskraft... gad vide hvad 3F Kastrup siger til den. Norwegian har jo tidligere nævnt, at de i senere faser kunne overveje at flyve til København med interkontinentale ruter, men ikke sikker på, at 3F hilser dem velkommen. Spørgsmålet er, om 3F vil aktionere mod Norwegian, og evt. og deres europæiske ruter. Tvivler de går så langt, men omvendt, er de ikke bange for aktioner.

Lars

Hvordan gikk det med SK's utlandske C/A's? Lønn/ansettelsesforhold/base?

De Japanske er vel ansatt i Japan og de Kinesiske i Kina.

Men at Kinesere eller Thai skal fly OSL-JFK ? , for å forstå kulturen til Normenn og Amerikanere ? feil diskusjon på feil sted.

Når Kjos sier at basene skal ligge utenfor Europa, så blir det vel asiatisk crew på Asia-rutene og amerikansk på USA-rutene. Ikke stort høyere lønninger for kabincrew her enn i Thailand. Og så leier de noen brakker ved OSL og ARN og bruker det som overnattingsrom for de som er på stopp.

Måske også et nyt og spændende navn til selskabet??

Air Asia II
Kazakh Air
eller noget 3....

Nogen gode bud??

Bare en liten minnelse:

Så lenge har vi bare hørt uttalelser fra Bjørn Kjos som gjenspeiler en vist ønske fra ham selv, selvsagt som sjef i Norwegian.

MEN, så lenge har vi ikke hørt en gang noe konkret i form av offisielle planer som er presentert til media og investorer. Dette er en meget stor forskjell.

Bjørn Kjos er utrolig flinkte å holde seg i media uten at han gir ut noen konkret info. Her blir det nå spekulert om hver eneste ord han har sagt eller som ble tolked slik av en journalist slik som vi leser dette i media.

Jeg tror det er smart å bare vente til selskap presenterer offisielle planer. Ikke alt hva Bjørn Kjos ønsker seg vil være mulig, bl.a. pga akseptans fra sine kunder.

Det ble klart sagt at man presenterer planer før jul. Man kan selvsagt spekulere om det ene eller det andre har en visst inflytelse... Men, jeg for min del legger med bak og bare venter.

Har null tro på at Kjos'eren flyr IC på egne vinger i nær fremtid.

Mer tro på at f eks CX, kommer med OSL som mellomlanding på vei til NYC ---------------------- OSL-NYC i codeshare med NAS. En slik operasjon kan skje hurtig---Null risiko

Hvis det blir en realitet: Baser i BKK og NYC, utenlandske crew, operert av et "annet" selskap, men under Norwegian sitt merkenavn. Kan det bli en suksess her hjemme i nisseland? Vil de klare å skape den skandinaviske nå-er-jeg-hjemme-atmosfæren ombord slik mange verdsetter hos SAS når de flyr IC, eller er det ikke så viktig? Kanskje det er viktigst for de som er vant til å fly SAS IC? Hva med biz-pax i en slik setting? Vil DY IC og resten av DY bli for ulike organisasjoner slik at the-norwegian-feeling forsvinner ombord i DY IC?

Skal bli spennende å høre alle detaljer når de kommer :)

OM DYs interkontbolag blir baserat i Skandinavien är jag övertygad om att bolaget blir svenskt av kostnadsskäl.
Lönenivån i Sverige är betydligt lägre än i Norge.
Redan idag jobbar mängder med svenska tjejer(&killar) på Norwegian med bas i CPH.

Og da er nok 2011 død og begravd .... (Fra Facebook)

Vi planlegger ruter til Bangkok og New York, med oppstart i høsten 2012.

Jeg har forøvrig latt meg fortelle at kabincrew utelukkende blir ansatt i et land hvor flyene bærer HS-registreringer ... ;)

Og da er nok 2011 død og begravd .... (Fra Facebook)

Jeg har forøvrig latt meg fortelle at kabincrew utelukkende blir ansatt i et land hvor flyene bærer HS-registreringer ... ;)

.... si ikke det, den Facebook sitatet henviste også til pressemeldingen som nevner muligheten for oppstart 2011 ;)

Ironien over å kalle seg Norwegian, men ikke ha råd til Norsk [Skandinavisk] besetning jeg peker på , men jeg vet jeg har en merkelig form for humor og ironi så det er vel ikke alle som ser den.

Ironien over å kalle seg Norwegian, men ikke ha råd til Norsk [Skandinavisk] besetning jeg peker på , men jeg vet jeg har en merkelig form for humor og ironi så det er vel ikke alle som ser den.

...og min kommentar var myntet på et herværende skandinavisk selskap som ønsket å bruke kinesisk kabinpersonell...;) Riktignok ikke sammenliknbart med all-Thai crew, men det var nå bare ment litt på skøy (derav et lite smil)...

...og min kommentar var myntet på et herværende skandinavisk selskap som ønsket å bruke kinesisk kabinpersonell...;) Riktignok ikke sammenliknbart med all-Thai crew, men det var nå bare ment litt på skøy (derav et lite smil)...

.. ja, og japansk, som er adskillig dyrere i drift, for å sette det litt i perspektiv. Det var ikke økonomien som var motiverende faktor her.

100% Thaichicks på OSL-NYC blir litt annerledes ... Norsk kabinbesetning sår samme veien som norske sjøfolk .... :stir

Status
Not open for further replies.
Back