trimmet Opel Ascona
ScanFlyer Blue
Ser det er mange med noe vått i bokser shortsen og sikkel om munnen her inne.
Sykdommen heter "BIG SHINY JET SYNDROME"
ehh JA! Jeg personlig tror at ruter til Pakistan hadde gått veldig bra. Hadde nok klart å fylle opp en T7 med lavere priser en PK.
Vel, han avkreftet jo ikke langdistanse. Fra nettpraten:
Blir uansett spennende å se hva som skjer med DY fremover.
Ser det er mange med noe vått i bokser shortsen og sikkel om munnen her inne.
Og den er heller ikke smitterfarlig ....
Jeg tror nok Norwegian kunne finne på å kjøpe noen 777, forutsatt at prisene er tilstrekkelig lave. De har vist stor evne til å kaste seg rundt og tilpasse seg tidligere. Får de tillbud om priser på 777 som er i et område de tror de kan tjene på fra OSL, vel da slår de nok til.
Tror nok fint man skulle finne marked til 2, kanskje 3 777 ut fra OSL, men om det er tilstrekkelig stort er jo en annen sak. Mye mer en 3 fly på direkterute fra OSL tror jeg skal bli vanskelig. Kan tenke meg en til USA, og en, kanskje en og en halv, til Asia.
Hadde markedet ditt vært så stort så burde man klart å fylle mer enn 2 ukentlige 777ere som man atpåtil deler med CPH......
Tenk å kjøre den i slynge slik at den tar BGO-OSL om morran med 280ish fullpris-biznisser, og så OSL-BKK-OSL med masse hvermannsen, før den kjører OSL-BGO på ettermiddagen på returen,igjen full av biz-nisser? Er ikke en uforaktelig kombinasjon?
Regner du 1t over fjellet, 2t turnaround i OSL, 13t til Bangkok og 2t turnaround der, samt 13t hjem så skulle den jo akkurat rekke ettermiddagsrushet på dag 2 av slyngen?
-A
Jeg vil tro Norwegian kunne etablert flyvninger fra ARN, OSL, CPH til dels også BGO, SVG, TRD og GOT til Bangkok og Phuket. Fra de samme flyplassene kunne det kommet ruter til Karibien, Mexico, Brasil og USA. Markedet er der idag med Charter og til dels SAS ut av CPH.
Glem ikke at også turist trafikken til Norge er enorm, og i liten grad ivaretatt av transport gjennom selskaper med base i Norge. Norwegian har allerede vært flinke med å se potensialet i dette og legger helt sikkert også dette i beregningen for en eventuell anskaffelse av 777 maskiner.
Men hvor mange av disse kommer fra steder der 777 er (i nærheten) av aktuelt? Riktignok ser vi at SAS har gjort noen stunt med japanske turister, men at slike løsninger skal være aktuelle i stor skala, høres lite sannsynlig ut.
Norwegian har allerede et godt utvalg i ruter som passer for turister i begge retninger. Legg til SAS, BA, KLM, LH og flere andre sine ruter, så er turistmarkedet inn til Norge ganske godt dekket.