AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
Nå har vel charterselskapene nettopp kuttet Natal pga dårlig belegg, og Barbados, Cancun eller Goa er heller neppe store nok til å flylle en 777 fra Oslo. Thailand, derimot..
LN-MOW, jeg synes det blir feil å si at Norwegian ikke kan delta på dette markedet. Ja langrutene som Thomas Cook idag står for i Norge er rein charter, men Norwegian er kommet mer og mer inn på ruter der charter var enerådene før. Seinest med storsatsning på Kanariøyene.
Norwegian er flink til å selge hotell og leiebilpakker i tillegg til flyreisen, nå som folk gjerne ordner reisen selv, ser jeg ingen problemer med at Norwegian flyr deg til Barbados, Cancun, Natal eller Goa. Så fikser du hotellbestillingen på Norwegian.no eller hotels.com selv.
Hvorfor er det usannsynelig med B777 til Norwegian? .
Jo da, det har du nok helt rett i PP og Købehavn har jo vrikelig possisjonert seg som et flott tilrettelagt utgangspunkt for crusie trafikken i Skandinavia.
Husk også at cruise trafikken i Norge ikke er inkludert i tallene jeg presenterte i mitt innlegg. Ca 370.000 reisende besøker Norge hvert år med crusie skip med ofte Norge og fjordene som høydepunktet for seilingen. Svært mange av disse seilingene går kun til Norge og tilbake til utgangspunktet i andre byer utenfor Norge. Følges planene og ønsket om å fange opp disse med avgang fra Norge, snakker vi rent matematisk om 2466 avganger med et fly av 300 seter tur/retur. Det burde få et par tre Boeing 777 maskiner til å svette litt under vingene..... Dette er jo bare et hypotetisk bilde av massen men det illustrerer også etter min mening liten tvil om at potensialet er enormt, spesielt for crusietrafikk som kun skal til Norge.
Tenker man på innsiden av boksen, eller på utsiden, når det hevdes at volum ikke finnes til å fylle T7?
Ikke overvurder cruisesesongen. Den er kort og flytransport løses stort sett med rutefly og overskuddskapasitet hos flyselskapene. Du kan ikke basere flåteplanlegging på cruise annet enn til Miami/FLL. Det er de eneste stedene du kan få en helårskontrakt.
T7 skal vel ikke fly OSL - destinasjon annenhver dag heller? Hvis det skal funke må T7ene opperere fra ARN, OSL og CPH annenhver dag mtp crewet, er jo overhodet ikke noe vits å ha et crew sittende nede i eks. Pakistan 4-5dager å vente. Men hvis flytiden til Pakistan er under 7timer, er det nødvendig å bytte crew? Virker for meg som bor på GC og flyr LPA-OSL at de benytter samme crewet som kom fra OSL, noen som vet noe om dette?
Du snakker om 400+ seter per flight ..... glem ikke det. Hvor finner du slikt volum? Ikke ved egensalg. Aldri i livet.
Jeg har hørt noen rykter fra CC i DY om noen fem-dagersstopp i DXB allerede...
440 er maks tillatt i en 772 ...
Första posten avklarad!