Dusteland !

Farmer

ScanFlyer Crusty
Kan dette virkelig være mulig ?
Hva er det våre allierte over dammen ønsker å oppnå ? Spiller de på en nasjonalisme og "Made in the USA" greie som ikke er til å tro ?
Av mange dumme ting de siste årene så er vel denne en av de dummeste

U.S. airlines must reveal where aircraft were built

BLOOMBERG NEWS

U.S. airlines must tell passengers where planes were built, under a rule that becomes final today and was prompted by a U.S. lawmaker's concern that so many aircraft are being manufactured outside the country.

Carriers, including American Airlines and United Airlines, must place the information on the plastic cards in airplane seat backs that describe emergency exits.

The rule is the result of a provision that Rep. John Mica, R-Fla., who is chairman of the House aviation subcommittee, added to legislation enacted in December 2003.

"All of the airlines are probably already in compliance," Federal Aviation Administration spokesman Les Dorr said yesterday in Washington. The agency estimated it would cost carriers $522,000 to print stickers with the location where planes were "finally assembled" and place them on the placards in 6,559 aircraft.

Airbus has won more orders than The Boeing Co. in five of the past six years and delivered more planes the past two years. U.S. airlines also use planes made by Montreal-based Bombardier Inc. and Empresa Brasileira de Aeronautica SA, which has its headquarters in Sao Jose dos Campos, Brazil.

The requirement is "irrelevant" because aircraft manufacturing is a global industry and planes contain parts from countries around the world, said Mary Anne Greczyn, a U.S. spokeswoman for Airbus.

The company's planes are "finally assembled" in France or Germany, she said.

http://seattlepi.nwsource.com/business/229451_airbuilt22.html

Ja dessverre dette er baade mulig og sant......det kan ikke beskrives bedre enn din overskrift.....duster, kluthuer (kraft uttrykk fra Roeyken) suppehuer.....interessant blir det om de forlanger dette for biler ogsaa:

- Toyota - Assembled in Arkansas - USA
- Honda - Assembled in USA
- Hyundai - Assembled in USA
- Mercedes - Assembled in USA
- BMW - Assembled in USA
- GMC - Assembled in Canada
- Jeep - Assembled in Canada

Her sitter vi i glasshus... Vi har da tross alt "Det er typisk norsk og være god", "Real Norwegian" og som nevnt "Godt norsk"... Er det noe vi tydligvis har lært fra USA så er det viktigheten av patriotisme...

Blir vel ikke riktig det samme EB. I USA er dette blitt LOV, dvs myndighetskrav. I Norge er uttrykkene lansert av næringslivet og en tidligere statsminister. Det er ikke noe krav om at norske produkter skal merkes med f.eks. "Godt Norsk" eller "Operated by Real Norwegians".:thumbup

Dette er vel ikke engang patriotisme, det er ren dumskap. Paralellen til "Godt norsk" er forøvrig helt på sin plass...

Originally posted by Falcon
Dette er vel ikke engang patriotisme, det er ren dumskap. Paralellen til "Godt norsk" er forøvrig helt på sin plass...

Og det gjelder "Godt norsk". Jeg er ikke sikker på at norsk nødvendigvis er godt. Spesielt når det gjelder mat. Jeg kunne snakket varmt og lenge om Tine og Norsk Kjøtt her som jeg mener har lagt det som en gang var godt norsk, øde. Men jeg lar det være.

Det som gjør hele denne debatten latterlig, er at som LN-MOW en gang for lenge siden påpekte, er at uansett hvor sluttmonteringen av et fly foregår. En Boeing har masse europeisk utstyr, f.eks. bruker en del engelske selskaper Rolls Royce-motorer. Samtidig vil man en del amerikansk utstyr (omtrent halvparten) i en Airbus.

Jeg undrer meg om ikke det er valg i Florida i år og at Rep. John Mica, R-Fla (republikaner fra Florida) gjerne vil sikre seg en behagelig jobb i Washington langt unna disse ekle velgerne. Det interessante er at Florida lever av turister fra Europa, Canada og Latin-amerika. I tillegg er vel staten nå spanskspråklig.

Amerikanerne gjør seg selv til verdens største vits, dette virker som et svært dårlig skjult politisk grep for å sikre Boeings interesser. Menmen, Bushistan overrasker ikke lengre...

Originally posted by LN-KOG
.. det gjelder "Godt norsk". Jeg er ikke sikker på at norsk nødvendigvis er godt. Spesielt når det gjelder mat.

Mange er sikkert enig med deg i det (undertegnede inkludert). Men det ville jo blitt lettere komisk om man reklamerte med "halvgodt norsk", "greit nok norsk" eller "smakløst norsk"? :spin:

Det som gjør hele denne debatten latterlig, er at som LN-MOW en gang for lenge siden påpekte, er at uansett hvor sluttmonteringen av et fly foregår. En Boeing har masse europeisk utstyr, f.eks. bruker en del engelske selskaper Rolls Royce-motorer. Samtidig vil man en del amerikansk utstyr (omtrent halvparten) i en Airbus.

Men dermed vil jo flyturen gå fort, hvis crewet må liste opp hvor de forskjellige komponentene kommer fra! Neida, dette innspillet høres snodig ut.

Originally posted by EB
Ikke ulikt en kampanje ved navn; GODT NORSK!!!!

Jepp!
Så mye for det frie markedet....

Og EU bruker 40% av budsjettet på et sektor som sysselesetter 5% av befolkningen...noen som fortsatt meenr at EU er et markedsliberalistisk porsjekt...

Viser vel egentlig bare at proteksjonisme og nasjonalegoisme er en ganske universell ting.

Når man,som meg,har kommet til den erkjennelsen at amerikanere har stanset sin utvikling på en 12-årings nivå,mentalt og smaksmessig (ikke det fysiske),så overrasker ikke dette utspillet på noen måte.Tvert imot! Jeg har bare ventet på dette.:sarc

Jøsses, erre mulig..

neste blir vel at en skal beskrive hvor de forsjellige delene er laget..

hva i heiteste skal være vitsen med det der ?

...men jeg klarer vel egentlig ikke å hisse meg særlig opp over dette heller!

Originally posted by EB
...men jeg klarer vel egentlig ikke å hisse meg særlig opp over dette heller!

Ikke jeg heller.

Og EU bruker 40% av budsjettet på et sektor som sysselesetter 5% av befolkningen...

Men den 5-prosenten produserer råvarer og mat for noen mennesker foruten dem selv og deres familier. Og pengene som EU evt. kommer til å tappe fra landbruksbudsjettet, hva skal de brukes til, tro? Det er vel et like viktig spørsmål som hvem de tar pengene fra ...

Originally posted by FBU 4EVER
Når man,som meg,har kommet til den erkjennelsen at amerikanere har stanset sin utvikling på en 12-årings nivå,mentalt og smaksmessig (ikke det fysiske),så overrasker ikke dette utspillet på noen måte.Tvert imot! Jeg har bare ventet på dette.:sarc

Selv om vi har mange duster her utrolig mange....er det allikevel noen av oss som har beveget oss noe videre i fra 12 aars stadiet......selv tilbrakte jeg lunsjpausen min sammen med en Norsk Familie som er her for aa behandle datteren paa 8 aar som lider av en kreft type som Norge ikke behandle....det er kanskje litt over 12aars stadiet ?

Eller som dette bildet illustrerer - Amerikanere er ikke det samme som Bush: Dette er en protest mot krigen i Irak, hvert lille hvite kors representerer 1 soldat som har mistet livet.......de fleste fikk i loepet av soendagen en blomst, noen ord ble festet til korset.....(Greenlake - Seattle - Washington Juni 2005 - 1600+ kors)

Attachments

• dusteland2.jpg
    dusteland2.jpg
    184.7 KB · Views: 15
Originally posted by EB
Ikke ulikt en kampanje ved navn; GODT NORSK!!!!
Det eneste felles er vel at begge har noe med opprinnelsesland å gjøre. Ut over det ser jeg ingenting.

Temaet her er en ordning der selskaper er pålagt ved lov å oppgi opprinnelseslandet til flyet. Godt Norsk er en frivillig ordning der matprodusenter kan merke maten med Godt Norsk dersom maten er produsert i Norge samt tilfredsstiller noen andre krav.

Lurer på når selskap blir pålagt å oppgi om ting er laget i muslimske land?

"This aircraft is made without the use of muslim made components"

Håper det er langt unna sannheten men......

Dear Red States: (Det var de roede statene som valgte Bush, Blaa stater stemte for Kerry)

We're ticked off at the way you've treated California, and we've decided we're leaving.
We intend to form our own country, and we're taking the other Blue States with us.

In case you aren't aware, that includes Hawaii, Oregon, Washington, Minnesota, Wisconsin,
Michigan, Illinois and all the Northeast. We believe this split will be beneficial to the nation,
and especially to the people of the new country of New California.

To sum up briefly: You get Texas, Oklahoma and all the slave states.
We get stem cell research and the best beaches.
We get Elliot Spitzer. You get Ken Lay.

We get the Statue of Liberty. You get OpryLand.
We get Intel and Microsoft. You get WorldCom and Enron.
We get Harvard. You get Ole' Miss.

We get 85 percent of America's venture capital and entrepreneurs. You get Alabama.
We get two-thirds of the tax revenue, you get to make the red states pay their fair share.

Since our aggregate divorce rate is 22 percent lower than the Christian Coalition's,
we get a bunch of happy families. You get a bunch of single moms.

Please be aware that Nuevo California will be pro-choice and anti-war, and we're going to
want all our citizens back from Iraq at once.

If you need people to fight, ask your evangelicals.
They have kids they're apparently willing to send to their deaths for no purpose, and they don't care
if you don't show pictures of their children's caskets coming home. We do wish you success in Iraq,
and hope that the WMDs turn up, but we're not willing to spend our resources in Bush's Quagmire.

With the Blue States in hand, we will have firm control of 80 percent of the country's fresh water,
more than 90 percent of the pineapple and lettuce, 92 percent of the nation's fresh fruit,

95 percent of America's quality wines (you can serve French wines at state dinners) 90 percent of all cheese,
90 percent of the high tech industry, most of the U.S. low-sulfur coal, all living redwoods,

Sequoias and condors, all the Ivy League and Seven Sister schools, plus UCLA, Stanford, Cal Tech and MIT.

With the Red States, on the other hand, you will have to cope with 88 percent of all obese Americans
(and their projected health care costs), 92 percent of all U.S. mosquitoes, nearly 100 percent of the tornadoes,

90 percent of the hurricanes, 99 percent of all Southern Baptists, virtually 100 percent of all televangelists,

Rush Limbaugh, Bob Jones University, Clemson and the University of Georgia.

We get Hollywood and Yosemite, thank you.

Additionally, 38 percent of those in the Red states believe Jonah was actually swallowed by a whale,
62 percent believe life is sacred unless we're discussing the death penalty or gun laws,

44 percent say that evolution is only a theory, 53 percent that Saddam was involved in 9/11

and 61 percent of you crazy bastards believe you are people with higher morals then we lefties.

Back