Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Palmen er bra.
Dubai Marina er bra. (mini Singapore)
JBR er bra. (strand og mange restauranter)
Jumeirah er bra. (vil vel si best, nydelige strender og meget bra hoteller)
Downtown er bra. (omraadet rundt Burj Khalifa)

Mest value for money mener jeg fremdeles er Jumeirah Emirates Towers - gir adgang til Jumeirah hotel strender og Grosvernor House.

Takk, mistet svaret når du posten, men snappet opp tipsene nå.

Koster endel for Jumeirah towers, men som du sier så får man mye for pengene også..
Er det litt tidlig å booke nå for reise i november? Dyrere da enn nå ser det ut til.. Sommerkampanje ser det ut til.

Gleder meg til å oppleve Dubai!

Da har det seg slik at jeg blir værende noen dager i Dubai i forbindelse med Emirates sitt åpningsevent. Jeg ønsker gjerne å besøke Ferrari World. Såvidt jeg har skjønt går det busser ofte nok til Abu Dhabi fra Dubai, men Ferrari World ligger et stykke utafor byen. Er det beste da å ta taxi fra Abu Dhabis busstasjon og ut dit og tilbake igjen evt?

Da har det seg slik at jeg blir værende noen dager i Dubai i forbindelse med Emirates sitt åpningsevent. Jeg ønsker gjerne å besøke Ferrari World. Såvidt jeg har skjønt går det busser ofte nok til Abu Dhabi fra Dubai, men Ferrari World ligger et stykke utafor byen. Er det beste da å ta taxi fra Abu Dhabis busstasjon og ut dit og tilbake igjen evt?

Det går også ann å ta sjøfly. Koster litt men en unik opplevelse http://m.viator.com/tour/dubai/abu-...-and-return-transfer/0-5088DUBAI_YAS/info.htm

Vi tok drosje fra Dubai til Ferrari World for to år siden. Kostet rundt 300 NOK om jeg husker riktig.

Heisann

Planlegger en bonustur med Companion ticket i november, Star Alliance.

Lurer på å ta en sånn ørkensafari med overnatting i telt, men så er dragen litt bekymret for lokale krypdyr som slanger og skorpioner. Noen som kan berolige henne mtp dette:-) ?

Fått med meg noen tips fra SudCaravelle, så restaurant og meet and greet ved ankomst er notert ;-)

Har bodd i Emiratene i snart 10 aar, og har ikke sett en eneste slange, skorpion eller giftig edderkopp, og kjenner bare en person som hevder aa ha sett en skorpion, saa tror ikke dragen trenger aa bekymre seg for det:)

Hei.

Har vært på en slik overnatting i ørkenen, ingenting å frykte. Bare et tips, det å overnatte i ørkenen er etter min mening noe man gjør bare for å ha gjort det, selve opplevelsen vil jeg si er solnedgangen og stemningen rundt middag/bål. Du går ikke glipp av så mye om du blir kjørt til hotellet etter den seansen. Det hadde jeg valgt om jeg skulle gjort det igjen.

Det finnes slanger og skorpioner i UAE, men som nevnt over så er nok sjansene for å komme over dem minimale. Man frykter jo ikke å gå tur i Nordmarka pga hoggormen om sommeren og akkurat det er en aktivitet jeg har bedrevet siden jeg kunne gå selv. Tror jeg har sett en hoggorm en gang eller noe, men var på god avstand så den stakk unna.

Hadde planlagt å bo på Atlantis the Palm, men har oppdatet at mye av severdighetene vil være lukket i perioden jeg er der. Vil derfor spare hotellet til en senere anledning.

Er det noen som kan anbefale et annet strand-hotell til mer overkommelig pris?

Har aldri bodd 'på stranden', men vi hadde en fantastisk ettermiddag på hotellet som ligger rett ved siden av innkjøringen til Burj Al Arab. Jumeira something... Beach?? Privat strand og deilig skyggefult i lunchrestauranten.

Har aldri bodd 'på stranden', men vi hadde en fantastisk ettermiddag på hotellet som ligger rett ved siden av innkjøringen til Burj Al Arab. Jumeira something... Beach?? Privat strand og deilig skyggefult i lunchrestauranten.

Du tenker nok på Jumeirah Beach Hotel - ganske så bra, men vil nok gå under kategorien ganske dyrt.

Har bodd i Emiratene i snart 10 aar, og har ikke sett en eneste slange, skorpion eller giftig edderkopp, og kjenner bare en person som hevder aa ha sett en skorpion, saa tror ikke dragen trenger aa bekymre seg for det:)

Det er fint lite å bekymre seg over av disse dyrene. Vi hadde dog denne fruen boende ved siden av villaen vår (hvor barna leker). Dagen etter ble området gasset og det ble påvist svarte enker :8:

image.jpg

Takk for tilb mld, da er frykten for farlige skapninger betydelig redusert hos min bedre halvdel. (sikkert større sjanse for å bli påkjørt)

Og som en skriver her, kanskje like greit å droppe overnatting i ørkenen, men få med resten.

Ser også ut som om Sud Caravelle har bedre erfaringer med VIP mottak på flyplassen her enn han hadde på Bali i sommer, så den er notert ;-)

Hadde planlagt å bo på Atlantis the Palm, men har oppdatet at mye av severdighetene vil være lukket i perioden jeg er der. Vil derfor spare hotellet til en senere anledning.

Jeg og fruen var her i november. Legger ved tipset fra hotelltråden:

Hotell: Hilton Jumeirah Beach resort, Dubai.
Min status: Blue
Rom booket: Executive rom på worldwide goverment rate til 1250AED pr natt.
Oppgradert: nei
Andre fordeler: Frokost i loungen, loungeaksess, free internet i 2 timer på hver pålogging, 2 vannflasker hver dag, og ikke minst gratis transport T/R flyplassen i BMW 5-serie. Fikk tipset via tripadviser om free airporttransfer for executive rom. Tror hotellet holder lav profil om dette tilbudet.

Meget bra opphold og flott beliggenhet. Hyggelig betjening, flott resort med mye tilrettelagt. Merker hotellet ikke er nytt lenger, men helt innenfor.

Minus er stive priser på hotellet for mat og drikke, tregt gratis Internett og dårlig lydisolasjon.

Jeg og fruen var her i november. Legger ved tipset fra hotelltråden:

Hotell: Hilton Jumeirah Beach resort, Dubai.
Min status: Blue
Rom booket: Executive rom på worldwide goverment rate til 1250AED pr natt.
Oppgradert: nei
Andre fordeler: Frokost i loungen, loungeaksess, free internet i 2 timer på hver pålogging, 2 vannflasker hver dag, og ikke minst gratis transport T/R flyplassen i BMW 5-serie. Fikk tipset via tripadviser om free airporttransfer for executive rom. Tror hotellet holder lav profil om dette tilbudet.

Meget bra opphold og flott beliggenhet. Hyggelig betjening, flott resort med mye tilrettelagt. Merker hotellet ikke er nytt lenger, men helt innenfor.

Minus er stive priser på hotellet for mat og drikke, tregt gratis Internett og dårlig lydisolasjon.
Takk, har gullstatus hos Hilton så dette er absolutt av interesse.

Takk, har gullstatus hos Hilton så dette er absolutt av interesse.

Sjekk også Hilton the Walk som ligger rett over veien. Du kan bruke samme fasilitetene, men de har leiligheter.

Noen som vet hvor slapp klesstil jeg kan slippe unna med på de finere restaurantene på Grosvenor House, Hilton Jumeirha og Le Royal Meridien? Går det med loafers i brunt skinn, bukse som ikke er jeans og en skjorte, eller vil jeg føle meg utilpass uten jakke?

Sjekk også Hilton the Walk som ligger rett over veien. Du kan bruke samme fasilitetene, men de har leiligheter.

Noen som vet hvor slapp klesstil jeg kan slippe unna med på de finere restaurantene på Grosvenor House, Hilton Jumeirha og Le Royal Meridien? Går det med loafers i brunt skinn, bukse som ikke er jeans og en skjorte, eller vil jeg føle meg utilpass uten jakke?

Så lenge plaggene fremstår som 'pene' er det aldri problemer etter min erfaring. Kan vel være spesielle arrangementer som har andre krav.

Noen som har erfaring med dagstur til Oman, feks nord på halvøya? Enkelt å komme ut/inn fra og til begge land for oss nordmenn? Verdt turen over, om så var bare for å krysse av et nytt land på lista over land man har besøkt ?

Back