Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Min taktikk overalt er å starte med å booke en refunderbar rate på et sted med OK standard, plassering og pris først for "peace of mind". Holder et halvt øye med prisene og booker ofte om 1-3 ganger før jeg er fornøyd. Sparer ofte mye på det, men det er greit å ha noe i bakhånd.

Min taktikk, ringe hotellet. Fortelle dem hvor godt medlem av (program) du kan bli, dersom du på denne ENE spesielle "stayet/happening" får. I midt-østen, snakk med minimum "Chief Executive Manager for Reservations", "Honeymoon", "Anniversary"... det funker alltid. Har hatt 14 bryllupsnetter i DXB og har vært gift i kun 11....

Løfter denne igjen, noen som vil og kan bidra med et hotell tips i Dubai?

Bodde en ukei leilighet på Flora Creek Delux Hotel Appartments i Deira.
Prisen var overkommelig og beliggenheten helt fin om man ikke på død og liv må bo på stranden.

Jeg ser for meg en tur til Dubai senest i løpet av neste år, men når er det egentlig levelig for nordmenn i Dubai? I utgangspunktet vil jeg unngå 35+ grader ...

Jeg ser for meg en tur til Dubai senest i løpet av neste år, men når er det egentlig levelig for nordmenn i Dubai? I utgangspunktet vil jeg unngå 35+ grader ...
Det er bare å dra dit i perioden November-mars så burde det gå greit.

Bodde en ukei leilighet på Flora Creek Delux Hotel Appartments i Deira.
Prisen var overkommelig og beliggenheten helt fin om man ikke på død og liv må bo på stranden.

Takk, Fint med tips. Er Deira sentralt? Er helt luftlandsatt i Dubai og aner ikke hvor man bør bo. vi har nok lyst på en tur på stranda, samt shoppe og se byen primært. Gode råd mottas med takk.

Personlig vil jeg fraråde Deira som feriested.. Det er ganske Cairo, men artig å se. Vi bodde to uker på Radisson Deira i 2005 og det var en halvkjip ferie mye i taxi. Dragen nektet først å flytte ned hit på grunn av den "opplevelsen".

Vårt råd er å dra på litt ekstra for hotell i disse dyrebare feriedagene og komme seg i de nyere områdene og/eller på stranden.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    46 KB · Views: 556
Last edited:

Personlig vil jeg fraråde Deira som feriested.. Det er ganske Cairo, men artig å se. Vi bodde to uker på Radisson Deira i 2005 og det var en halvkjip ferie mye i taxi. Dragen nektet først å flytte ned hit på grunn av den "opplevelsen".

Vårt råd er å dra på litt ekstra for hotell i disse dyrebare feriedagene og komme seg i de nyere områdene og/eller på stranden.

Takk! hva heter og hvor er de nyeste områdene som du anbefaler? Har du tips på et ok hotell med muligheter litt byen/shopping?

Har søkt litt, men blir ikke helt klok på hvilke områder som er hva. Dubai har vel alt, men et tips om et hotell med normal god standard, gjerne basseng og god frokost ville vært topp!

Takk! hva heter og hvor er de nyeste områdene som du anbefaler? Har du tips på et ok hotell med muligheter litt byen/shopping?

Har søkt litt, men blir ikke helt klok på hvilke områder som er hva. Dubai har vel alt, men et tips om et hotell med normal god standard, gjerne basseng og god frokost ville vært topp!

Palmen er bra.
Dubai Marina er bra. (mini Singapore)
JBR er bra. (strand og mange restauranter)
Jumeirah er bra. (vil vel si best, nydelige strender og meget bra hoteller)
Downtown er bra. (omraadet rundt Burj Khalifa)

Mest value for money mener jeg fremdeles er Jumeirah Emirates Towers - gir adgang til Jumeirah hotel strender og Grosvernor House.

Det er bare å dra dit i perioden November-mars så burde det gå greit.

Jeg mener du fint kan legge til april og oktober, samt forsiktig anbefale mai og september (da med forbehold om grillvarme fra 12-15.00)

Alle bassenger er avkjoelte og det er svalt ved stranden. Spise ute (som de fleste bra restauranter har som et alternativ) gaar fint om kvelden fra September til Mai (vi hadde siste utemiddagen for to dager siden - da ble Sri Lankisk Curry litt toeft og du svettet i takt med oelintaket.

Selv 1ste juli ligger det under 30 paa natten - men det er ikke aa anbefalle for uavklimatiserte. http://www.weather.com/weather/tenday/Dubai+AEXX0004:1:AE

Flytidene er jo litt rare der nede. Man ankommer gjerne til tider som 06:00 og har fly tilbake 02:00. Hvordan løser folk dette rent praktisk med inn- og utsjekking fra hotell? Booker man en dag ekstra i hver ende av oppholdet eller bruker man hotellets fasiliteter før og etter selve oppholdet?

Vi har sovet i resepsjonen ved 0200 fordi de skulle ha betalt for tidlig innsjekk på Novotel. Etter en stund ble de lei av oss og ga et rom.:headbang

Conrad siste tur i år betalte vi i begge ender. Hadde en bra pris... Greit å være uthvilt..

Hvilket Radisson hotel anbefales der med tanke på beliggenhet og value for money?.
Siden man har ett sånn morro kort der så får man være trofast..

Flytidene er jo litt rare der nede. Man ankommer gjerne til tider som 06:00 og har fly tilbake 02:00. Hvordan løser folk dette rent praktisk med inn- og utsjekking fra hotell? Booker man en dag ekstra i hver ende av oppholdet eller bruker man hotellets fasiliteter før og etter selve oppholdet?
Lurer jeg også på , betale for 2 ekstra netter er veldig kjedelig
men når Emirates starter direkterute så lander du kl 22.50 lokal tid
istendenfor 00.10 eller 01.20 med dy

Last edited:

Vi har sovet i resepsjonen ved 0200 fordi de skulle ha betalt for tidlig innsjekk på Novotel. Etter en stund ble de lei av oss og ga et rom.:headbang

Conrad siste tur i år betalte vi i begge ender. Hadde en bra pris... Greit å være uthvilt..

Hvordan var Conrad i Dubai? Anbefales eller?

Yes, moderne kjempeservice... Men, vi var ekte HH gull, men det var ikke bra nok for loungen, kun Plat. Men fikk ordna' det med en hyggelig prat med rett person... Flott frokost.... Location meget bra...

Skjønner det er mange gode og komfortable hotell i Dubai, men er det noen andre enn Atlantis og Burj Al Arab hvor hotellet også er en severdighet?

Back