Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Takk skal du ha peterfox!

Skal sjekke LH jeg, og også Atlantis. Ligger nok inne i systemet der etter opphold på Atlantis Bahamas, og kan vel kanskje spørre VIP-host der om bookinghjelp også i Dubai siden det vel er samme kjede. De sender nå mailer og inviterer meg tilbake til Nassau rett som det er, så kanskje vi får lurt til noe i Dubai i stedet.. hehe. 70k for 5 netter utgår med skyhøye kneløft, men men.. :)

Takk for tipset!

Kim

Da er dubai bestilt via siste US-Airw. turen. Booket Fairmont the Palm, som jo selvf. måtte gå opp i pris med 20% fra i går (fiiiii f). Allikevel et bra tilbud for 5 stjerne med strand når jeg ser gjennom tripadvisor. Hilton Jumeirah Resort var ledig til 50% av prisen for fairmont, men på bildene virket det langt mindre bra, med strand og alt. (noen som kan si noe om det?)
Det er tre netter i slutten av turen som står igjen. Ikke sikkert hva jeg skal gjøre med dem. Tenkte på ørkehotel, men de virker uforholdsmessig dyre. Evt. noe byhotel med bra pool, som skulle virkelig være en opplevelse? et av de råe "dubai" hotellene?

Noen som har erfaring med
Radisson Blu Hotel, Dubai Downtown synes ikke ca 2600 kr for 3 netter ikke er så gæli
veldig billig men lurer på hvordan det er med offentlig transport til for eks. Dubai Mall

Last edited:

Noen som har erfaring med HILTON SHARJAH ?
veldig billig men lurer på hvordan det er med offentlig transport til for eks. Dubai Mall

Det er dårlig med transport der, du blir avhengig av taxi (Som jo er veldig billig i Dubai) eller hotellets gratis shuttlebuss til stranden og "shopping center" (Vet ikke om det er Dubai Mall) Husk at Sharjah er helt alkoholfritt, du får ikke alkohol overhodet på hotellet.

Det er dårlig med transport der, du blir avhengig av taxi (Som jo er veldig billig i Dubai) eller hotellets gratis shuttlebuss til stranden og "shopping center" (Vet ikke om det er Dubai Mall) Husk at Sharjah er helt alkoholfritt, du får ikke alkohol overhodet på hotellet.
ok takk for responsen :)
fant heller ut at Radisson Blu Hotel, Dubai Downtown er et smartere valg, er første gang jeg reiser til Dubai..

ok takk for responsen :)
fant heller ut at Radisson Blu Hotel, Dubai Downtown er et smartere valg, er første gang jeg reiser til Dubai..

Ville heller gått for den, den ligger et par hundre meter fra t-banen som tar deg rett til Dubai Mall. Husk for all del å komme deg opp i Burj Khalifa!

Kan også anbefale Radisson Royal, bodde der 4 netter i høst og var meget fornøyd.

Ville heller gått for den, den ligger et par hundre meter fra t-banen som tar deg rett til Dubai Mall. Husk for all del å komme deg opp i Burj Khalifa!

Kan også anbefale Radisson Royal, bodde der 4 netter i høst og var meget fornøyd.
ok.hvordan er det å reise rundt begynnelse av juni tenker 9-12 er det holdbart har hørt at det er fryktelig varmt i juni

ok.hvordan er det å reise rundt begynnelse av juni tenker 9-12 er det holdbart har hørt at det er fryktelig varmt i juni

Nå var jeg der i september/oktober og det var veldig varmt! I midten av juni kan du nok regne med 40+ grader på de varmeste dagene (accuweather). Sommer er lavsesong i Dubai pga varmen ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Dubai
Statistikken viser at for et gjennomsnittlig døgn i juni varierer temperaturen fra 27,2 til 39,5. Norwegian slutter å fly dit i slutten av april og med god grunn. Solen er sterk og det er ikke lengere greit å bruke stranden. Man oppholder seg nesten utelukkende innendørs i avkjølte soner. Så du får sett mye hotell og shoppingsentre om du drar dit på sommeren.

Sommeren er ikke bare ubehagelig, det er rett å slett farlig for de som ikke er vant med slike forhold å legge ut på utflukter utendørs om dagen.

Det er fryktelig varmt. Bil med AC er et must. Strand uten skyggeområder blir kort moro. Hvorfor skal du/dere dit på den tiden av året? Hellas, rivieraen og Spania er helt kanon i begynnelsen av juni.

Naa begynner det sakte men sikkert aa komme en del ganske bra kampanjer:

http://www.jumeirah.com/en/hotels-r...abeel-saray/offers/sensational-summer-start-/

Dette hotellet er helt usammenlignbart med det meste... Ser at tilbudet har 30% rabatt paa restaurantene ogsaa. Her snakker vi premium restauranter.

Spaet er flere ganger kaaret til verdens beste og er helt utrolig:

http://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/jumeirah-zabeel-saray/spa/talise-ottoman-spa/#

Muttern bodde der i fjor og maaper ennaa (muligens ogsaa over regningen da dette var i peak season)

Da fikk man endelig svidd av FB kontoen og bestilt en impulsivtur til UAE.

Jeg kommer først og fremst til å oppholde meg i Abu Dhabi, men blir noen dager i Dubai og. SudCaravelle, jeg ser du nevner Tamani Hotel Marina lenger oppe i tråden, er dette et hotell du kan anbefale for én natt? Ser det ligger på 897,- natten på Hotels.

Last edited:

Hei alle reisevante.

Fått ungefri en langweekend i november og booket kampanjebilletter med EK til Dubai for 3500kr t/r fra Oslo. Pga flytidene så ryker vi nok på 4 netter på hotell, og det er det jeg trenger litt hjelp.

Som andre ønsker jeg mest mulig for pengene, beligenhet, frokost, og ok standard er viktig, men 1000-1500kr natta er budsjettet. Noen som vil anbefale oss et bra hotell?

Har ikke noe status hos noen, men er CC medlem. Sett at Radisson Blu city er anbefalt, støttes evt dette?

Er det taxi som gjelder til og fra flyplass osv?

Takker på forhånd for tips og råd.

Hei alle reisevante.

Fått ungefri en langweekend i november og booket kampanjebilletter med EK til Dubai for 3500kr t/r fra Oslo. Pga flytidene så ryker vi nok på 4 netter på hotell, og det er det jeg trenger litt hjelp.

Som andre ønsker jeg mest mulig for pengene, beligenhet, frokost, og ok standard er viktig, men 1000-1500kr natta er budsjettet. Noen som vil anbefale oss et bra hotell?

Har ikke noe status hos noen, men er CC medlem. Sett at Radisson Blu city er anbefalt, støttes evt dette?

Er det taxi som gjelder til og fra flyplass osv?

Takker på forhånd for tips og råd.

Løfter denne igjen, noen som vil og kan bidra med et hotell tips i Dubai?

Sheraton ved Creeken er bra, sentralt og kun 15min fra DXB

Takker, ser bra ut det, fortsett fra litt stiv pris. Nesten 10k for 4 netter er litt i overkant, men det kan jo komme kampanjer litt nærmere. Kanskje litt tidlig å bestille hotell for november nå, for å få en god pris.

Takker, ser bra ut det, fortsett fra litt stiv pris. Nesten 10k for 4 netter er litt i overkant, men det kan jo komme kampanjer litt nærmere. Kanskje litt tidlig å bestille hotell for november nå, for å få en god pris.
Min taktikk overalt er å starte med å booke en refunderbar rate på et sted med OK standard, plassering og pris først for "peace of mind". Holder et halvt øye med prisene og booker ofte om 1-3 ganger før jeg er fornøyd. Sparer ofte mye på det, men det er greit å ha noe i bakhånd.

Min taktikk overalt er å starte med å booke en refunderbar rate på et sted med OK standard, plassering og pris først for "peace of mind". Holder et halvt øye med prisene og booker ofte om 1-3 ganger før jeg er fornøyd. Sparer ofte mye på det, men det er greit å ha noe i bakhånd.

Det var et godt tips! Sikre seg først, også heller jobbe litt med prisen utover. Takk.

Lurer litt på å booke Radisson blu downtown. Virker bra!

Back