Re: Dubaitråden
Hm, det er vel langhelg rundt 17. mai i år....
Hm, det er vel langhelg rundt 17. mai i år....
Jeg var i Dubai forrige lørdag (valgte en lang connection på DXB) og hoppet av sightseeing bussen på Madinat Jumeirah. Ble veldig imponert over hele området - det frister absolutt å bo der, men selv med et godt tilbud har jeg ikke råd.Lyst til å oppleve en av verdens feteste hotell? Vi kom hjem fra et opphold på Dar Al Masyaf nå og er faktisk i sjokk. Det er en ufattelig opplevelse.
Poenget med denne posten er at det er faktisk fult mulig å oppleve dette hotellet til en noenlunde levelig pris hvis man tåler litt varme. I mai har de en kampanje med VISA som gjør at du får oppholdt il 1275 AED per natt (som er ekstremt mye for pengene) Det er temmelig varmt midt på dagen, men alle bassenger er kraftig nedkjølte og havet er fremdeles under kroppstemperatur.
https://www.jumeirah.com/en/hotels-resorts/dubai/madinat-jumeirah/dar-al-masyaf/?featured=true&qqb=2
http://edition.cnn.com/2015/01/21/travel/world-top-hotels-tripadvisor/
Det mange ikke vet er at i denne prisen har du blant annet minimum 60 kvadratmeter rom i villa, egen butler (som mikser drinker gratis i villaen hver dag fra 18-20), tilgang til lounger og ikke minst tilgang til badeparken Wild Wadi som er ramm. Det kan bo to voksne og to barn på rommet.
Hotellet har flere ganger ligget på topp femten world wide på Tripadvisor og ligger vel som nummer to i Dubai i dag (og da er det rimelig tøff konkurranse.
Bare et tips.. vi falt pladask.
Smaken er jo som baken – men da regner jeg med at vi snakker om forskjellige souker. Madinat Jumeirah er blant noe a det villeste de har bygget her nede. De har faktisk klart å kombinere ekstrem luksus med et meget hyggelig område. Og skrot er vel det siste jeg tenker på når vi tusler rundt der – det er vel så high end som det kan få blitt.
http://www.tripadvisor.com/Attracti..._Madinat_Jumeirah-Dubai_Emirate_of_Dubai.html
Husker vi kjørte gjennom Sharjah og langt oppover der. Etter vi svingte av motorveien var det flere steder med masse sand ute i veibanen. Plutselig svingte vi inn på et enslig strandhotell hvor hovedgeskjeften var å selge alkohol i en sidebutikk. På vei hjem trampet det en gjeng kameler etter veien. Husker også et gammelt russisk militærfly stod ved siden av veien og påstod det var hotell. Haha
Barracuda Beach Resort i emiratet Umm Al Quwain. Flyet har vell aldri vært ett hotell, men det har stått på "flyplassen" der i 16-17 år. Hadde reg TL-ACN før det på mystisk vis havna der. Mener jeg har ei plate som beskrev hvordan man opererte lasterampa fra den maskina der.
Barracuda Beach Resort i emiratet Umm Al Quwain. Flyet har vell aldri vært ett hotell, men det har stått på "flyplassen" der i 16-17 år. Hadde reg TL-ACN før det på mystisk vis havna der. Mener jeg har ei plate som beskrev hvordan man opererte lasterampa fra den maskina der.
Hmm.. Samme senter ja. Er vel snart 10 år siden jeg var der riktignok. Fikk ikke noe godt inntrykk den gangen. Alskens jallasaker iblandet Subway og McDonalds såvidt jeg husker. Men anlegget var veldig fint.
Jeg ble veldig imponert over Madinat Jumeirah, fantastisk område som er langt fra jalla.Hotelbiten(ne) er avskilte fra dette og er langt fra yalla. Souken i seg selv er ikke ille de heller og er et utmerket sted for lystige kvelder.
Ser nå at de rimeligste rommene ligger nå på 11-12.000 NOK i julen.
Hotelbiten(ne) er avskilte fra dette og er langt fra yalla. Souken i seg selv er ikke ille de heller og er et utmerket sted for lystige kvelder.
Ser nå at de rimeligste rommene ligger nå på 11-12.000 NOK i julen.
Jeg ble veldig imponert over Madinat Jumeirah, fantastisk område som er langt fra jalla.
Når jeg skal til Dubai igjen i mai planlegger jeg å spise lunsj eller middag på en av restaurantene på Madinat Jumeirah. Noen spesielle du anbefaler?
Tusen takk for tips. .-) Blir valgets kval dette her, kikket på hjemmesiden til Jumeirah og alle tre ser jo fantastiske ut. Jeg reiser alene, noe jeg har gjort mye, og generelt har jeg ikke problemer med å spise ute alene, men noen steder føles det litt "awkward". Har du noen tanker om hvilke av disse stedene som egner seg mer/mindre for å spise alene?Heisann - det er mye bra å velge mellom, men hvis du tåler litt varme vil jeg på det sterkeste anbefale Shimmers på stranden. Svært hyggelig restaurant med god mat. De er egentlig kun for hotellets gjester men det er relativt lett å snakke seg inn. Tortuga er også veldig flott og har noe så sjeldent som autentisk god mexemat (sjefskokken samt flere av kokkene er fra Mexico).
The Hide er et nytt tilskudd med fantastiske biffer og et enormt utvalg av vin på glass (du kan faktisk bestille halve glass og prøve viner som er uaktuelt å kjøpe en flaske av - Bordeauxer fra 80 tallet osv.)
Vær obs på at i Mai er det ofte skjulte rabatter du må be om som gir 20% rabatt på både mat og drikke - feks bruk av MasterCard osv.
Reiser til DXB med Turkish nå på søndag, og tenkte å booke Marhaba ved ankomst, så jeg kan komme meg fort til hotellet og sove (booket en ekstra natt). Lander 05.40 på mandag
Men er det noe point ved avreise? Har TK ut igjen på onsdag kl 06.55 og har jo ikke lyst til å bruke mer tid på flyplassen enn nødvendig. Eller er det lite køer på departure?
Bor på Park Hyatt så det er vel rimelig nært
Jeg har ankommet på DXB to ganger og opplevelsene i passkontrollen var veldig forskjellige.Reiser til DXB med Turkish nå på søndag, og tenkte å booke Marhaba ved ankomst, så jeg kan komme meg fort til hotellet og sove (booket en ekstra natt). Lander 05.40 på mandag
Men er det noe point ved avreise? Har TK ut igjen på onsdag kl 06.55 og har jo ikke lyst til å bruke mer tid på flyplassen enn nødvendig. Eller er det lite køer på departure?
Bor på Park Hyatt så det er vel rimelig nært
Min beskjedne erfaring på DBX tilsier at det kan være lurt med Marhabas service på ankomst, mens køene er langt kortere ved departure.
Jeg har ankommet på DXB to ganger og opplevelsene i passkontrollen var veldig forskjellige.
Første gangen var det ankomst litt etter klokka 8 på morgenen og da var det ikke mye kø og det gikk ganske radig unna. Bagasjen min ventet på båndet da jeg var gjennom passkontrollen og det gikk en time fra ankomst til jeg var på hotellet (en 10 minutters kjøretur fra DXB).
Da jeg ankom ca kl 23:45 forrige lørdag var det en annen historie. Etter det som føltes som en eviglang kjøretur i buss for å komme til terminalen ble jeg møtt av veldig lange køer i passkontrollen. Noen bak meg i køen nevnte at det var en travel tid og jeg var irritert på meg selv for at jeg ikke hadde booket Marhaba. Klokka var godt over ett på natta før jeg ankom samme hotell som sist.
Ved departure var køene ganske korte begge ganger. Tror nok jeg kommer til å vurdere Marhaba ved neste besøk til Dubai for å slippe køståingen ved ankomst.
Takk begge. Da har jeg booket full Rabarbra-service ved ankomst. Satser på å fixe avgang selv.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.