Dubaitråden

Re: Dubaitråden

Hm... dævven... Nå har jeg hatt en dag her og tenker at dette er jo et helt fenomenalt sted å ha med en veninne. Det er ikke så langt hjemmefra og det er kult. Helt sjef, faktisk. Kulere enn London.

Men er det praktisk, liksom?

Det står jo at loven sier at mann og kvinne må være gift for å dele rom og sånt. Men når jeg ser rundt meg har jeg vanskelig for å tro at alle gjestene her er gift. Ikke misforstå, altså, men altså... ja.

Man må ikke vise vigselsattest for å sjekke inn på rommet?

Hm... dævven... Nå har jeg hatt en dag her og tenker at dette er jo et helt fenomenalt sted å ha med en veninne. Det er ikke så langt hjemmefra og det er kult. Helt sjef, faktisk. Kulere enn London.

Men er det praktisk, liksom?

Det står jo at loven sier at mann og kvinne må være gift for å dele rom og sånt. Men når jeg ser rundt meg har jeg vanskelig for å tro at alle gjestene her er gift. Ikke misforstå, altså, men altså... ja.

Man må ikke vise vigselsattest for å sjekke inn på rommet?

Nope - det gir de mer eller mindre 100% beng i og vel så det. Litt mer komplisert hvis du skal bo og jobbe her men det er også løsbart.

Noen som har noe erfaring med Waldorf Astoria The Palm? Ser de kjører tilbud på ca 2000,- for "suite" på 100 kvm.. King deluxe suite sea view..

http://waldorfastoria3.hilton.com/e...m-jumeirah-DXBPDWA/accommodations/K1RVP1.html

Vi bodde der nylig. Det er selvfølgelig en voldsom luksus, men langt i fra et hotel vi vil anbefale i Dubai. Det er veldig sterilt og de som jobber der er litt proffe på overflaten men overraskende klønete. Hotellet er satt sammen fort og bearer noe preg av det.

Jeg hadde sjekket andre hoteller på samme tidspunkt og kanskje fine noe koseligere.

Jeg bodde på Waldorf et par uker etter at det åpnet, flott hotell med alle fasiliteter man forventer på et 5* hotell. Fin mottakelse, flotte rom med fin utsikt, meget bra frokost og kjempefint bassengområdet/strand. Dog lang vei til alt og alle så regn med god tid om du skal litt rundt. Og styr unna hotellets resturant. Helt grei mat men altfor dyrt.

Vi bodde der nylig. Det er selvfølgelig en voldsom luksus, men langt i fra et hotel vi vil anbefale i Dubai. Det er veldig sterilt og de som jobber der er litt proffe på overflaten men overraskende klønete. Hotellet er satt sammen fort og bearer noe preg av det.

Jeg hadde sjekket andre hoteller på samme tidspunkt og kanskje fine noe koseligere.

Har du noe å anbefale? Er snakk om juli (ja, veit det er varmt..) så trenger noe med strandaccess og pool regner jeg med! Samme prisklasse..

Har du noe å anbefale? Er snakk om juli (ja, veit det er varmt..) så trenger noe med strandaccess og pool regner jeg med! Samme prisklasse..

Det er varmt men levelig ved nok bading og god veskebalanse. Sammenlign gjerne priser for samme tid på Al Qasr eller Mina Salam. Westin er også OK men da er vel Waldorf.

Misforstå meg rett - Waldorf er innafor, bare lift vel araber-luksus. ;)

Det er varmt men levelig ved nok bading og god veskebalanse. Sammenlign gjerne priser for samme tid på Al Qasr eller Mina Salam. Westin er også OK men da er vel Waldorf.

Misforstå meg rett - Waldorf er innafor, bare lift vel araber-luksus. ;)

Sjekka priser begge steder nå, og begge er dyrere for dårligste romkategori.. Vurderer suiten på Waldorf som mer innafor da, eller?

Hei SudCaravelle!

Endelig fått rotet meg til et par møter i sandkassa jeg også, og tilfeldighetene vil det slik at disse er midt i høstferien tidlig i Oktober.

Tar derfor med familien nedover og vi har booket oss inn på Fairmont The Palm i 6 netter, i Deluxerom med balkong og havsutsikt. Fruen og jenta ville bo på stranden så derfor synes vi det så bra ut.

Om du har noen restauranttips eller andre "insider"-tips til noe å gjøre f.eks på kveldene så hadde jeg satt stor pris på det. Én kveld opptatt med middag med de jeg skal møte, ellers alt åpent hele uken.

Førstereisgutt til området så alt mottas med takk.

Kim

Er dette et hotell å anbefale mht. beliggenhet også? Driver å fikser Dubaitur for noen kollegaer her, og har forstått det slik at beliggenhet er viktig så det veier opp for prisen.

Hvor bør man bo i Dubai? Helst ikke for dyrt heller.

Er dette et hotell å anbefale mht. beliggenhet også? Driver å fikser Dubaitur for noen kollegaer her, og har forstått det slik at beliggenhet er viktig så det veier opp for prisen.

Hvor bør man bo i Dubai? Helst ikke for dyrt heller.

Bodde på fairmont the palm for to år siden. Kan absolutt anbefale hotellet. Beliggenheten på palme stilken er strategisk bra da man er fort i de forskjellige sentrene (det er tungvindt med bil av og på palmen). Hotellet er prismessig bra for kvaliteten og oppfyller alle 5 stjernes kriterier IMHO. Bra frokost. Flere baseng, inkludert adults only takk og gud. Har ikke spist middag der.

I fjor bodde vi på one & only royal mirage og i retrospekt ville jeg velge fairmont igjen for mindre penger (vi hadde en suite på fairmont til samme pris som billigste rom ville ha kostet på O&O.

Spesielt hvis du skal på en guttetur i stedet for spa ferie med damen, er fairmont å anbefale.

Driver så smått å planlegger en mulig tur til Dubai i desember. Har tilgang på gode rater gjennom min arbeidsgiver, men er usikker på hva jeg bør velge. I utgangspunktet kan jeg velge mellom følgende hotel to bra priser

Kepinski Mall of the Emirates
Park Hyatt Dubai
Grand Hyatt Dubai
Crown Plaza Festival City
JW Marriott Hotel Dubai
Marriot hotel Al Jaddaf Dubai
Hilton Dubai Jurmeirab

Hva vil dere anbefale av disse hotellene. Prisen er ca den samme på alle hotellene. Har ikke planlagt så veldig mye, men besøk i noen malls og markeder vil jeg gjerne ha med. Planlegger også et cruise mens jeg er det. Tips mottas med takk

Kikker litt på billetter SVG-DXB for julen 2016, ca 5 dager. Har funnet billetter med SAS/Lufthansa på Plus/Premium Eco for litt over 8k, er det en OK pris eller bruker det å være bedre tilbud? (Ønsker å reise premium eller biz)

På sas.no SVG-FRA-DXB retur Business SK/LH for 9600 NOK. Fare basis: ZNOBIZ

Driver så smått å planlegger en mulig tur til Dubai i desember. Har tilgang på gode rater gjennom min arbeidsgiver, men er usikker på hva jeg bør velge. I utgangspunktet kan jeg velge mellom følgende hotel to bra priser

Kepinski Mall of the Emirates
Park Hyatt Dubai
Grand Hyatt Dubai
Crown Plaza Festival City
JW Marriott Hotel Dubai
Marriot hotel Al Jaddaf Dubai
Hilton Dubai Jurmeirab

Hva vil dere anbefale av disse hotellene. Prisen er ca den samme på alle hotellene. Har ikke planlagt så veldig mye, men besøk i noen malls og markeder vil jeg gjerne ha med. Planlegger også et cruise mens jeg er det. Tips mottas med takk

Park Hyatt... Uten tvil. Fenomenal bule

Back