Dubai bekräftat

Re: Dubai bekräftat

Har absolutt lyst på ny tur til DXB...håper som SQ777 på noen heftige åpningstilbud.
 
Re: Dubai bekräftat

Har allerede bestemt at DXB blir høstens studieturdestinasjon for gutta på stasjon Mosjøen :cool:

Egil
 
Re: Dubai bekräftat

Er det noen som har sett på bruken av IC maskiner nå som Dubai er i box ?, hvilke(n) destinasjoner kan man få til i tillegg og med evnt +1 maskin ?
CPH-MIA ?
OSL-ORD ?
CPH-LAX (med + 1 maskin)

?
 
Re: Dubai bekräftat

SFO please !! Fra OSL ;) :exclamati .

Kan'ke UA fly OSL-ORD ??? :question:
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by SQ 777

SFO please !! Fra OSL ;) :exclamati .

Kan'ke UA fly OSL-ORD ??? :question:
Enig, UA har vel en langt bedre flytype for OSL enn SAS (B 767), men det spørs vel om de får "lov" av SAS??, de ville vel ikke samarbeide med US airways på ARN??
 
Re: Dubai bekräftat

Tror ikke SAS vil la andre *A starte opp til/fra Skandinavia med det første.Det skal komme minst en ny destinasjon i året de neste årene i hht. avtalen med Pfor.Dette betyr en oppbyging av Intercont. flåten til 16 fly,som er det minste antall fly i en flåte i SAS for at lønnsomheten skal være tilfredsstillende.
Det skjer noe.Endelig!
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by FBU 4EVER

Tror ikke SAS vil la andre *A starte opp til/fra Skandinavia med det første.Det skal komme minst en ny destinasjon i året de neste årene i hht. avtalen med Pfor.Dette betyr en oppbyging av Intercont. flåten til 16 fly,som er det minste antall fly i en flåte i SAS for at lønnsomheten skal være tilfredsstillende.
Det skjer noe.Endelig!

Er dette en ekspansion som mere eller mindre er bekræftet internt? Eller er det blot rygter som går blandt crew/ansatte?
 
Re: Dubai bekräftat

Samarbeid innen alliansene er ikke akkurat lett... KLM fikk jo stoppet nwa sin rute på OSL...
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by PP

Originally posted by FBU 4EVER

Tror ikke SAS vil la andre *A starte opp til/fra Skandinavia med det første.Det skal komme minst en ny destinasjon i året de neste årene i hht. avtalen med Pfor.Dette betyr en oppbyging av Intercont. flåten til 16 fly,som er det minste antall fly i en flåte i SAS for at lønnsomheten skal være tilfredsstillende.
Det skjer noe.Endelig!

Er dette en ekspansion som mere eller mindre er bekræftet internt? Eller er det blot rygter som går blandt crew/ansatte?

Det er en inngått og signert avtale som ligger til grunn.Pilotforeningene på den ene siden og SAS Intercont. på den andre.Inngått i fjor sommer.
For at avtalen skal være gyldig,må de første tegn til ekspansjon finne sted før 1/7-07.Det har vi fått bevist nå med en ny destinasjon.Fly kommer også.
 
Re: Dubai bekräftat

Mangelen av interkontinentale ruter er vel blitt det storste problemet for at det nettopp ikke aapnes interkontinentale ruter. Mangelen paa direkte satsning har gjort at mange selskaper har sett det svaert lukerativt aa losse norske pax gjennom sine huber og selskap. KLM, SAS, BA... you name it. De vil vel helst se at sine samarbeidspartnere ikke slippe til...

Husk at Norge er en av de mest innbringende markedene for KLM!!
 
Re: Dubai bekräftat

Mener du at KLM kan/bør senke prisene sine og alikevel gå med overskudd??
 
Re: Dubai bekräftat

Omsider en direkterute til Emiratene fra Skandinavia! Kanskje neste tur ned blir fremskyndet for å teste ruten. Om man skal pirke litt hadde det vært vesentlig bedre å ankomme utpå dagen fremfor til soloppgang, mtp. dagsformen første dag.
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by EB

Mener du at KLM kan/bør senke prisene sine og alikevel gå med overskudd??

Nei jeg mener at mangelen paa direkteruter ikke nodvendig vis har gjort at markedspotensialet er det stoerste for aa starte nye direkteruter fra Osl. Eksisterende store selskaper har faatt et saa stort fortfeste ved aa transportere norske pax ut gjennom sine interkontinentale kanaler, at det mer er som regne som en erstatning for de direkterutene som ikke finnes pr i dag.
 
Re: Dubai bekräftat

...eller var markedet så stort i utgangspunktet?
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by EB

...eller var markedet så stort i utgangspunktet?
Men nå er jo markedet i vekst, bla så øker Thailand med 10% i året fra Norge.
 
Re: Dubai bekräftat

...men nordmenn vil ikke betale noe for (non-stop) billettene og da står ikke selskapene i kø for å drive u-hjelp til stolte nordmenn!!!
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by EB

...men nordmenn vil ikke betale noe for (non-stop) billettene og da står ikke selskapene i kø for å drive u-hjelp til stolte nordmenn!!!
Skal vi betale mer for non stop billetter enn andre????
Prisene med feks Thai fra CPH og ARN er omtrent de samme som fra OSL, så da koster det ikke mere for dansker og svensker å fly direkte, enn det koster for nordmenn som må bytte. Det var forresten 1000 kr BILLIGERE på en av datoene jeg sjekket å fly direkte fra CPH enn det var fra OSL med bytte....:sarc
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by amatør

Originally posted by EB

...men nordmenn vil ikke betale noe for (non-stop) billettene og da står ikke selskapene i kø for å drive u-hjelp til stolte nordmenn!!!
Skal vi betale mer for non stop billetter enn andre????
Prisene med feks Thai fra CPH og ARN er omtrent de samme som fra OSL, så da koster det ikke mere for dansker og svensker å fly direkte, enn det koster for nordmenn som må bytte. Det var forresten 1000 kr BILLIGERE på en av datoene jeg sjekket å fly direkte fra CPH enn det var fra OSL med bytte....:sarc

Det er muligt at der i netop dit eksempel ikke var prisforskel, eller at den direkte forbindelse var billigere, MEN reglen hos luftfartsselskaberne er at de prissætter non-stop/direkte flyvninger dyre end one/two stop. Prisen blive da netop midlet til at få folk til at tage et stop. Det er den klassiske udbud og efterspørgsel. Folk efterspørger mest non-stop derfor merpris i forhold til stop og flybytte.
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by TheDane

Originally posted by amatør

Originally posted by EB

...men nordmenn vil ikke betale noe for (non-stop) billettene og da står ikke selskapene i kø for å drive u-hjelp til stolte nordmenn!!!
Skal vi betale mer for non stop billetter enn andre????
Prisene med feks Thai fra CPH og ARN er omtrent de samme som fra OSL, så da koster det ikke mere for dansker og svensker å fly direkte, enn det koster for nordmenn som må bytte. Det var forresten 1000 kr BILLIGERE på en av datoene jeg sjekket å fly direkte fra CPH enn det var fra OSL med bytte....:sarc

Det er muligt at der i netop dit eksempel ikke var prisforskel, eller at den direkte forbindelse var billigere, MEN reglen hos luftfartsselskaberne er at de prissætter non-stop/direkte flyvninger dyre end one/two stop. Prisen blive da netop midlet til at få folk til at tage et stop. Det er den klassiske udbud og efterspørgsel. Folk efterspørger mest non-stop derfor merpris i forhold til stop og flybytte.
Ikke riktig, jeg har sjekket mange forskjellige datoer på wideroe.no, OSL-EWR, og CO direkte kommer nesten alltid ut billigst!! Og til BKK er prisene med SAS/Thai fra OSL, ARN og CPH stort sett de samme, stort sett litt dyrere fra Oslo..
 
Re: Dubai bekräftat

Originally posted by amatør

Ikke riktig, ..

Jo -naar du bruker selskaper som tilbyr begge alternativer som grunnlag. CO har kun nonstop aa tilby fra Norge, derfor faar du kun en pris.
SAS tilbyr kun 1-stop - heller ikke noen nonstop aa sammenligne med. Men vi husker at det var billigere til EWR via CPH den gang SK907 opererte.

Annet eksempel: Flyr du DL fra ATL til f.eks. SEA er det normalt billigere aa reise via Salt Lake eller Cincinatti enn nonstop.

Aa sammenligne mellom selskaper eller interlinescenarioer har ingen relevanse.
 
Back
Top