Originally posted by amatør
Ikke riktig, jeg har sjekket mange forskjellige datoer på wideroe.no, OSL-EWR, og CO direkte kommer nesten alltid ut billigst!! Og til BKK er prisene med SAS/Thai fra OSL, ARN og CPH stort sett de samme, stort sett litt dyrere fra Oslo..Originally posted by TheDane
Originally posted by amatør
Skal vi betale mer for non stop billetter enn andre????Originally posted by EB
...men nordmenn vil ikke betale noe for (non-stop) billettene og da står ikke selskapene i kø for å drive u-hjelp til stolte nordmenn!!!
Prisene med feks Thai fra CPH og ARN er omtrent de samme som fra OSL, så da koster det ikke mere for dansker og svensker å fly direkte, enn det koster for nordmenn som må bytte. Det var forresten 1000 kr BILLIGERE på en av datoene jeg sjekket å fly direkte fra CPH enn det var fra OSL med bytte....:sarc
Det er muligt at der i netop dit eksempel ikke var prisforskel, eller at den direkte forbindelse var billigere, MEN reglen hos luftfartsselskaberne er at de prissætter non-stop/direkte flyvninger dyre end one/two stop. Prisen blive da netop midlet til at få folk til at tage et stop. Det er den klassiske udbud og efterspørgsel. Folk efterspørger mest non-stop derfor merpris i forhold til stop og flybytte.
Originally posted by amatør
Javel. Men nå har jeg sjekket ARN-BKK og ARN-CPH-BKK med SAS til høsten (riktignok langt fram i tid men..), og direkteflyet er billigere... Sjekket også ARN-CPH-EWR og ARN-EWR med SAS ett par datoer i mai og direkteflyet er billigere.. Så hvis det var billigere å fly via CPH enn direkte fra OSL når de fløy der, kan man vel i beste fall kalle prissettingen for kreativ..![]()
Originally posted by memphis_belle
Originally posted by amatør
Javel. Men nå har jeg sjekket ARN-BKK og ARN-CPH-BKK med SAS til høsten (riktignok langt fram i tid men..), og direkteflyet er billigere... Sjekket også ARN-CPH-EWR og ARN-EWR med SAS ett par datoer i mai og direkteflyet er billigere.. Så hvis det var billigere å fly via CPH enn direkte fra OSL når de fløy der, kan man vel i beste fall kalle prissettingen for kreativ..![]()
Og akkurat det samme fant jeg ut. Direkte fra ARN til EWR var billigere enn onestop via CPH.
Og dermed ryker egentlig unnskyldningen med at en direkterute SKAL koste mer enn one-stop ruter.
Men så kommer jo alltids unnskyldningen om at OSL ikke er primærmarkedet til SAS da. Og at det var derfor det var billigere å fly via CPH enn direkte fra OSL.
Forsåvidt greit, da det vel er dyrere for SAS og operere med kun en IC rute fra OSL?
Men når det gjelder Thai til OSL, så burde den egentlig bli like billig som direkte fra ARN og CPH da Thai ikke trenger å dele pengene med SAS.
Altså så skulle Thai faktisk tjene mere på å fylle ett fly fra OSL, enn om dem fyller det med nordmenn via CPH.
Og siden hubben er i BKK skulle det ikke være mye dyrere for Thai å fly direkte til OSL enn det er å fly direkte til ARN eller CPH
Men fremdeles skal vi nordmenn altså betale mere for en direkterute enn svensker og dansker?
Eneste grunn til at en direkterute med Thai til BKK skulle bli dyrere for oss nordmenn måtte være fordi det eventuelt er flere dansker og svensker som er villig til å kjøpe business billetter og inntjeningen fra Norge derfor blir mindre.
Eller at SASBraathens vil ha mere per billett for å feede flyet fra OSL, enn SAS vil ha for å feede flyene fra ARN og CPH.
Originally posted by dc-8-63
Og selv om TG nok lett kan fylle en 747 fra Oslo med turistklasse passasjerer, saa er det Business og First Klass som avgjoer om det kommer en rute....det er det som maa til for at det tjenes penger...mange ruter som har gaatt smekkfulle har blitt lagt ned fordi en ikke har tjent nok penger.
Saa det er ikke snakk om forskjellsbehandling av nordmenn, det er kun snakk om at markedskreftene ogsaa gjhelder nordmenn....
Originally posted by MartinL
Originally posted by dc-8-63
Og selv om TG nok lett kan fylle en 747 fra Oslo med turistklasse passasjerer, saa er det Business og First Klass som avgjoer om det kommer en rute....det er det som maa til for at det tjenes penger...mange ruter som har gaatt smekkfulle har blitt lagt ned fordi en ikke har tjent nok penger.
Saa det er ikke snakk om forskjellsbehandling av nordmenn, det er kun snakk om at markedskreftene ogsaa gjhelder nordmenn....
Et bra innlegg, men du nevner et argument som har gått igjen til de utrettlige uten at jeg føler at det har kommet noen oppklarende svar. Og det er at på denne enkelte ruten BKK, hvorfor argumenteres det med at det er flere bissenisser på avgangene fra ARN og CPH enn det ville vært fra Osl?
Spør du meg ville jeg mene det motsatte, nettopp fordi man ville få en kjapp og effektivt inngang til Asia og Australia som garantert ville tiltrekke seg mange forretningsreisende. Ikke nødvendig vis MER enn fra ARN og CPH, men i alle fal ikke mindre!
Originally posted by SQ 777
Satt og tittet litt på SK's priser i februar 2008 til DXB. Skal bruke noen Denied Boarding Pæng . Billigste ble kr. 5.873 tot pr. pax. Priskode er KHNOECO.
Vet at K er kun 25 % bonus, men her er det mekket inn også H etc.
Forklaring, anyone ?? Thanks..:drunk:
Originally posted by SQ 777
Nå er det gjort. DXB med SK 20.02.08-25.02.08. Høysesong, dyrt og kun 25 % bonus K-klasse , kr. 5.823 pr. pax, MEN SK betaler mesteparten av billetten for oss med Denied Boarding Vouchers.
Man kan si hva man vil om SK, men en stooor fordel er at en kan få favorittsetene hvis en er tidlig ute. 31A+B, nødutgang, begge veier. Intet problem.
:clap
Tittet på seatmap'en på checkmytrip.com og vi var tydeligvis de eneste som har bestilt allerede nå.
Originally posted by LN-BRI
Mulig jeg er helt KOKO og at jeg ikke har lest denne tråden nøye nok, men skulle ikke denne ruten kun gå fra CPH?
Hva legger de i ordet direkte her? (se nederst)
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.