• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dubai Airshow 2013

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Det begynner å nærme seg nå og man er jo litt spent. Hva kan man forvente seg? Jeg har billett til hele showet, men må dessverre prioritere.

I år er det i alle fall for første gang på DWC.

Det begynner å nærme seg nå og man er jo litt spent. Hva kan man forvente seg? Jeg har billett til hele showet, men må dessverre prioritere.

I år er det i alle fall for første gang på DWC.

Jeg kommer til Dubai kun for å delta på dette, og kanskje innlede skisesongen ;)

Kommer kun til å gå på søndagen, kanskje vi kan slå følge? :)

200+ boeing 777 series og 50 a380 til Emirates

400 narrowbody til Etihad og deres deleide selskaper ( jet airways, air serbia, air berlin, virgin australia.)
70+ widebody til Etihad, opp til 20 av disse 748 baade som.passasjer og cargo.

Regner med aa dra opp til showet en dag eller to ogsaa.om jeg har fri, hadde vaert hyggelig aa moete andre forummedlemmer:)

Så vidt jeg forstår skal der også være et aerobatic show i Al Ain i begynnelsen av desember,. Jeg er i Abu Dhabi da, så muligens vi tar turen. Ellers er det jo pga propeller jeg kommer ned, men av den typen som prøver å få feste i vann, ikke luft :)

Last edited:
Jeg vil bli overasket om ikke det kommer noen ordere av 777-9 til sandkasse selskapene var ikke de (EY) en betydelig pådriver for å få den lansert?
Ellers hadde det vert fint om noen flere bestillinger av 747-8i/F dukket opp da det er et flott fly med alt for få bestillinger.

Det er vel kanskje ikke det folk her inne er mest interessert i, men det ser ut til at USAF stiller opp med både F-22, F-15E og B-1B på Dubai Airshow. Ser ut til at det blir mye annet snacks å få med seg også, Rafale fra Frankrike, Hawkeye fra USN, Super Hornet og Poseidon fra Boeing og masse annet moro.

Det er vel kanskje ikke det folk her inne er mest interessert i, men det ser ut til at USAF stiller opp med både F-22, F-15E og B-1B på Dubai Airshow. Ser ut til at det blir mye annet snacks å få med seg også, Rafale fra Frankrike, Hawkeye fra USN, Super Hornet og Poseidon fra Boeing og masse annet moro.

Oj... B1B maa vel vaere det vakreste flyet som noen sinne er laget.. Hadde vaert en opplevelse aa se denne fly "live"..

Jaggu tikket det inn en VIP (som må vel være verdens mest oppbrukte “ord”) invitasjon fra Emirates til flyshowet.

Det blir da spennende å se om man kan få presset dette inn i en kallender som ser ut som et bombet regneark.

Ser ut som om EK og EY kommer med noen store ordre på 777X i morgen, samt flere store og små Airbusser til EY

Airbus virker være på plass med hele sortimentet, og Tom Enders (CEO) og David Cameron er neppe der for å nyte stolen
Så ikke noe til bransjen råeste selger, Leahy, men han sitter vel å forhandler 25 timer i døgnet

http://youtu.be/mR3JH1rN39o

Pressekonferanseoversikten kan gi en brukbar i dikasjon på når nyheter kommer

http://www.dubaiairshow.aero/media/press-conferences

Last edited:
Og Etihad sparker det hele i gang med en voksen ordre på 25 777X (17 777-9X, 8 777-8X), 30 787-10 og 1 777F.

Akkurat lagt ut på Boeing Airplanes Twitter.

Last edited:
Og Da melder Boeing på twitter commitments fra Emirates på 150 777X, Qatar med 50 777X og FlyDubai med 100 737-8MAX og 11 737NG

Emirates sin ordre vil være den mest verdifulle noensinne og fordelingen er 115 -9X og 35 -8X

Og Etihad sin ordre tar 787 over 1000 bestillinger og med totalt 71 i ordreboken er Etihad den største kunden

Last edited:
Qatar med 50 B777X? Den så jeg ikke komme etter det CEO i Qatar har uttalt tidligere. EK sin ordre var ikke noe bombe, de er verdens største B777 opratør, og de har åpenbart planer om å fortsette med det.

Back