• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Dritt-tur

There were no passengers on board at the time.

Andre passasjerer ga kabinpersonalet beskjed om at den intens lukten gjorde at de begynte å føle seg fulle.

Aftenpostens overs... journalister kan vaere stolte! Dette er et praktverk av en oversetterjobb!
loeve_hjelp.jpg

Last edited:
There were no passengers on board at the time.

Andre passasjerer ga kabinpersonalet beskjed om at den intens lukten gjorde at de begynte å føle seg fulle.

Aftenpostens overs... journalister kan vaere stolte! Dette er et praktverk av en oversetterjobb!

Hehe, jeg reagerte på det samme!

Irriterer meg ofte over manglende språkferdigheter hos mange norske journalister, men denne var såpass kraftig at jeg faktisk har sendt en klageepost til vedkommende som utførte den drittjobben av en oversettelse.

sommervikarene har begynt å gjøre sitt inntog i redaksjonene....

Passasjerene begynte å se skeptisk på hverandre og etter hvert begynte de første å brekke seg.

Helt fantastisk, sitter det en litt overivrig journalist og dikter opp ting nede på Posthuset, eller har det vært to identiske episoder med samme selskap, jevnaldrende skippere og mellom de samme byene? :p

Hvis mange nok klager på han derre slurvejournalisten, så kommer det gjerne et oppslag i Aftenposten a la "klagestorm på slurvete journalist".

Jeg er helt enig i at sånne dustete overtramp bør få krasse tilbakemeldinger, men ikke til signerende journalist, derimot redaksjonen. Det svir alltid litt mer når kollegene og sjefen vet det.

På den andre siden: Nettjournalistikk hva er nå det? Så vidt jeg vet er hele bransjen store underskuddsforetak for mediahusene. De lever av antall som klikker inn og leverer egentlig en gratis tjeneste. Og gratistilbud er sjelden preget av tung kvalitet.

Nettavisene selger på mange måter underholdning og ikke nyheter. De elsker enkeltsaker hvor forbrukere angivelig er blitt herjet med av helsevesenet, offentlig forvaltning eller servicebedrifter. Og de elsker saker med seksuelle over- eller undertoner, som pirrer fantasien.

Og alle vi som sitter rundt om på arbeidsplassene og kjeder oss foran pc'en elsker å klikke oss inn. Det kan jo ha hendt noe...

Det du beskriver er tabloidmentaliteten. Store overskrifter, liten substans. Artikler hvor man slipper aa kaste bort tid paa research. Men desverre er de fleste av oss mennesker bygd slik at vi gladelig absorberer overfladigheten.

Men det er vel slikt overalt .. det gaar i 80/20-faktoren naar det gjelder de fleste produkter. 80% som vil ha det enkle/overfladiske - 20% som vil ha litt mer dybde.

Skal si journalisten har fantasien i orden... Sånne folk burde ikke få sluppet i nærheten av en avis, selv i sommerferien...

Uansett journalistikk så kan vi konkluderte med at turen havnet her:

Attachments

• Utedass.jpg
    Utedass.jpg
    98.3 KB · Views: 260
Back