Flytoget jobber mot å kjøpe inn nye togsett/sette inn flere vogner i eksisterende sett, men det blir neppe klart til begynnelsen av 2008.Originally posted by Herlov
Men da trenger de vel flere togsett eller så må de kutte ned på frekvenser?
Det er nok ikke kapasitet, eller mulighet til å holde noe særlig høyere fart, langs Mjøsa slik linja er i dag, flytoget ville ikke ha brukt noe særlig kortere tid enn ICE-togene som går på strekningen i dag. Utbygging til dobbeltspor, forhåpentligvis bygget for ~200km/t, er nær ti år unna...Originally posted by EB
Hva med å forlenge Flytoget den andre veien - til Hamar!!!
Ja, går ofte an å holde litt høyere fart, men det frister ikke særlig å være klistret til vinduet mens jeg ruller langs Mjøsa, ei vil jeg heller ikke at flere vognsett skal ende opp som Signatursettet på sørlandsbanen for noen år tilbake...Originally posted by GFL
Jeg snakket med en lokfører jeg kjenner. Han mente at det er mulig å holde en høyere fart, men det da går det utfor komforten på turen.
4-felt kommer nok noen år før dobbeltsporet, der ser det ut til at de ikke er villige til å gjøre det ordentlig, mao er det noen som er for å kun utvide dagens linje til dobbeltspor, med mindre utbedringer. Heia Norge:norOriginally posted by GFLMen at det bør utvides nordover, er en god idë. Men la det komme 4-felts motorvei først...
Originally posted by CK
Men, hva er vitsen med Flytog til Drammen - bortsett fra at du slipper å bytte?? Flytoget kjører vel ikke noe raskere enn de vanlige togene? Så om du skal fra Drammen til OSL er det vel like greit å ta vanlig lokaltog til Asker (eller Oslo S og spare noen kroner) og så Flytoget derfra??
Originally posted by EB
Hva med å forlenge Flytoget den andre veien - til Hamar!!!
Originally posted by CK
oida - må passe på å ikke sovne på flytoget tilbake fra OSL etter dette....
Originally posted by FBU 4EVER
Gudene vet hvor mange ganger jeg er blitt vekket av togvertene i Asker.Må vel ha et pannebånd med "ASKER" heretter!:colgate:
Originally posted by CK
Men, hva er vitsen med Flytog til Drammen - bortsett fra at du slipper å bytte?? Flytoget kjører vel ikke noe raskere enn de vanlige togene? Så om du skal fra Drammen til OSL er det vel like greit å ta vanlig lokaltog til Asker (eller Oslo S og spare noen kroner) og så Flytoget derfra??
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.