OSL beste lufthavn

Morsomt at Roma FCO gjør det så bra ( delt førsteplass av flyplasser med mer en 40 millioner pax og førsteplass på digitalisering)…noe vi absolutt kan skrive under på at er fortjent.
Er FCO like elendige på punktlighet som det virker som fra et OSL-perspektiv eller? FCO er sammen med ATH blant de flyplassene som det er mest forsinkelser fra for SAS hvertfall. Helt utrolig hvor trege på turnarounds de er der nede

Er FCO like elendige på punktlighet som det virker som fra et OSL-perspektiv eller? FCO er sammen med ATH blant de flyplassene som det er mest forsinkelser fra for SAS hvertfall. Helt utrolig hvor trege på turnarounds de er der nede

OSL har noen fordeler som de ikke har lenger ned. Vanskelig å bli best på punktlighet når du har slottid på mesteparten av trafikken.

Men når det er sagt, så er ofte arbeidstempoet litt lavere der nede også ...

OSL har noen fordeler som de ikke har lenger ned. Vanskelig å bli best på punktlighet når du har slottid på mesteparten av trafikken.

Jepp, du har sikkert rett i at slottider er største delen av grunnen. På OSL kjører man jo som regel push and hold på de, har ikke sjekket nøye nok på off-blocken der over tid så jeg kan si noe om de praktiserer det der nede også.

«der nede» er det som i sørstatene i USA - i glasshus er det dumbt aa kaste sten sa mor Nille

Har stort sett fløyet på Rute med Lufthansa, Swiss og ITA fra FCO jeg…morsomt at FCO sammen med IST og ATH setter fordommer på plass - på pallplass faktisk:-)

Dette kan ikke ha tatt hensyn til OSL som transittlufthavn. Hver gang jeg reiser med familie til Norge via OSL blir minst ett kolli igjen i baggasjesystemet. Det er så gjennomført at vi heldt prøver unngå OSL fordi det alltid blir styr.

Som punkt-til-punkt er den suveren, det er jeg enig i.
Effektiv, kjapp og god og stort sett med veldig serviceinnstilte folk.

Nesten alt av reiser jeg gjør er transfer via Oslo. Har aldri hatt skadet eller manglende bagasje. Det samme kan ikke sies om mange andre europeiske flyplasser.

Hadde vært enig med deg før transfer innland, men etter det, så er det jo en helt smertefri prosess. Kanskje noe verre når man kommer med et flyselskap som ikke deltar i transfer.

Nesten alt av reiser jeg gjør er transfer via Oslo. Har aldri hatt skadet eller manglende bagasje. Det samme kan ikke sies om mange andre europeiske flyplasser.

Hadde vært enig med deg før transfer innland, men etter det, så er det jo en helt smertefri prosess. Kanskje noe verre når man kommer med et flyselskap som ikke deltar i transfer.

Hva det enn er du gjør, la meg vite, så skal jeg kopiere!
Det er så frustrerende -- siste gang var nå i juni.

Jeg drar ofte punkt-til-punkt til Oslo og tilbake selv og det er aldri noe problem, men hver gang når vi har mange kolli tur-retur med familien (2 voksne, 2 barn) så er det noe som ikke kommer frem. Har ikke gittt forskjell om det er SK eller DY. Mens via BGO har det aldri vært et problem f.eks.

Back