Vingolf har vel kanskje HF-radio installert, tenker jeg. Mener å ha sett at flere -800 vil få det fremover.
Ellers flys det jo til PDL fra SVG & BGO også. Denne var tenkt å gå med -700 i fjor, men bare de to første turene ble gjort slik. (Ex-BU -705 har ikke HF) Årsaken er jo dårlig VHF-dekning over Atlanten... Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig å gjøre det som var tenkt, nemlig å basere seg på "relay" sending (via andre fly), men det var svært lite populært hos portugiserne. Derfor fant man fram gamle LN-BRE, som har ekstra fueltank i tillegg til -405'erns standard HF-radio. Derfor går BRE også i år fast på PDL fra vestlandet.
Og jeg vil håpe at man installerer et tredje toalett i DOM -883... det må jo være pyton med bare de to bak på lange turer. I og med at 737NG har vacuumdass bør det være forholdsvis enkelt, man trenger "bare" en toalettmodul samt røropplegget. Men det koster jo penger, da....
Ellers flys det jo til PDL fra SVG & BGO også. Denne var tenkt å gå med -700 i fjor, men bare de to første turene ble gjort slik. (Ex-BU -705 har ikke HF) Årsaken er jo dårlig VHF-dekning over Atlanten... Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig å gjøre det som var tenkt, nemlig å basere seg på "relay" sending (via andre fly), men det var svært lite populært hos portugiserne. Derfor fant man fram gamle LN-BRE, som har ekstra fueltank i tillegg til -405'erns standard HF-radio. Derfor går BRE også i år fast på PDL fra vestlandet.
Og jeg vil håpe at man installerer et tredje toalett i DOM -883... det må jo være pyton med bare de to bak på lange turer. I og med at 737NG har vacuumdass bør det være forholdsvis enkelt, man trenger "bare" en toalettmodul samt røropplegget. Men det koster jo penger, da....
