Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Jeg er EBD. For noen uker siden på CDG - OSL, kom en kabinansatt til meg i Go, og sa at jeg kunne få sitte i cockpit den siste halvtimen når vi skulle lande. Han kom og hentet meg, og håndbagasjen min, og jeg hadde en hyggelig tur i cockpit. , hyggelig å hilse på en som flyr mye med oss, sa kapteinen. Jeg har lurt på om dette ble gjort bare fordi jeg var EBD ? Jeg hadde jo ikke bedt om å få en slik opplevelse.

Høres artig ut, men en del av meg murer på hvilke sikkerhetsregler som gjelder for å invitere inn i cockpiten.

Jeg ville sendt en mail hadde jeg vært deg.

Svaret fra Diamant-mailen:

diamond.no said:
Diamond-medlemmar som reser i GO bjuds på en dryck och viken dryck de önskar "utom alkoholhaltiga drycker", alla drycker i vårt sortiment är inkluderade i denna förmån, även smoothie. Förmånen gäller även för max fyra familjemedlemmar alternativt en resekamrat.

Sendte en ny epost med innklippet tekst fra sas.no, sas.dk og sas.se om drikke i Go. Svaret var bekreftende på at det stemmer. Og tilbakemeldingen vil bli sendt videre i systemet. Så tydelig at igjen er ikke SAS helt enige med seg selv om hva som faktisk skal være praksis...

Noen andre her som har hatt erfaring med at dragene rynker på nesen når man spør om adgang etter ankomst til utenriksloungen på OSL? Kom fra CPH og forespurte i loungen der om flygninger fra CPH til OSL teller som "Europa", det kunne de smilende melde fra om at det gjorde. På OSL ble det: "men du har jo ikke noen avreise utenlands?! - nei, jeg kom fra CPH og har forstått det slik at man som EBD skulle kunne komme innom ved ankomst også. "Nei, jeg kan jo ikke nekte deg adgang, men du må jo ikke bli her hele dagen, da!" var responsen...

Og på flighten fra CPH ble det jo selvfølgelig sure blikk og sjekk av setenummer da app'en ble vist frem og kredittkortet ikke ble overlevert til purser som skulle ha betaling. Jaggu sa jeg kundeservice...

Er litt ulikt om servering i GO ja..

På flight fra TRD-BGO forrige uke satt jeg i GO, og ba da om å få en smoothie til "frokost". Damen hentet en i galley, og spurte diskrè: "Du er EBD du?"

Jeg svarte bekreftende på det og da smilte hun bare og alt var i orden.

Kim

Akkurat motsatt av min erfaring. Velkommen med et smil i Oslo, selv om det var litt forvirring da min billett var til Kristiansand, og neste dag. På CPH har jeg måttet diskutere meg inn. CPH er etter min mening et viktigere sted å få tilgang da det tross alt fort tar en time før bagasjen kommer frem de gangene man er dum nok til på sjekke inn...
Drikke på flyet har med et unntak vært problemfritt, det var rett etter det ble innført.

Me too. Spent på hvem fra SAS som dukker opp. Sendte inn en god liste, både med forslag og spørsmål, positivt vinklet. Blir interessant å høre hva de sier.

Flere som er blitt invitert til dialogmøte i Bergen fredag 18. september?

+1

Og diamond drink gate fortsetter; i kveld var det norsk besetning som kunne meddele at det kun er én drikke når man flyr innenriks. Det var bare å smile tilbake og si "jeg gir opp"...

Etter ufrivillig setebytte fikk man jaggu oppgradering til Plus. Bare leit at det forspranget man fikk (og trengte for å nå flytoget) ble spist opp av ankomst til Gate 19...

På SK4627 til London i går ettermiddag var sikkerhetsdrill unnagjort og kabinen klar til avgang. Satt på sete 2D og plutselig kommer purser på eget initiativ bort til (kun) meg med en av berømte vannflaskene. Forfjamset tok jeg imot denne sjeldne skatten og fikk nesten stotret ut et "tusen takk".

Ble sittende resten av flyturen og beundre den flotte flasken med Imsdal-logoen; drakk kun små mengder - slike edle dråper skal spares må vite.

Første recognition som EBD: Check!

Oppgradert med Austrian i dag, fikk flyttet SAS GO billett til flyet tidligere i går :-) Ellers så virker det ikke konsekvent at manifestet viser EBD.

Å ta seg to minutter å sende avgårde skryt CR om dette, slik at det aktuelle crewet får positiv feedback, hadde ikke vært så dumt. Hele opplegget med "personal recognition" hos SAS er så nytt, at hvis man skryter når de treffer blink og gir de konstruktiv kritikk når de bommer, vil det forhåpentligvis hjelpe med å styre produktet i riktig retning.

Forsøkte meg på fastlane hos United i Security i Houston i dag. You are not gold Sir! No but Dimond! Only acces for Gold Sir! Måtte til slutt vise star gold logoen på Amex kortet og ble under tvil sluppet forbi

På SK4627 til London i går ettermiddag var sikkerhetsdrill unnagjort og kabinen klar til avgang. Satt på sete 2D og plutselig kommer purser på eget initiativ bort til (kun) meg med en av berømte vannflaskene. Forfjamset tok jeg imot denne sjeldne skatten og fikk nesten stotret ut et "tusen takk".

Ble sittende resten av flyturen og beundre den flotte flasken med Imsdal-logoen; drakk kun små mengder - slike edle dråper skal spares må vite.

Wow!
Sikker på at dette ikke var et Pandion-perk, kanskje de har sett avataren din :p

SAS IT slår til i dag. På OSL sier datasystemene at EBD er EBB... Han i gaten på SK211 var fortvilet. Mange med kluss på fasttrack etc..

Viste meg skjermen sin og der sto det EBB. Var flere av "oss" som ikke fikk boardet i automatgaten da kortet jo var feil. Vær oppmerksom..

Kim

Last edited:
Fremdeles feil med SAS IT I dag, ringte de for å gjøre noen endringer på en billett, alle systemer nede var svaret, ring tilbake om noen timer...

Reiste i GO fra Malaga til Oslo nå i August ifm sommerferien.
En ganske så snerpete purser som ikke var spesiell servicevennlig gjennom flyreisen. Viste fram Diamond kortet og ba om drikke til meg, kona og min bror (som satt sammen). Det første hun sier er "Diamant ja...kan du forklare meg reglene der igjen". Heldigvis var jeg forberedt og hadde en screenshot av siden på mobilen som jeg leste opp, men er ikke rart det blir surr når de ansatte heller ikke har peiling på gjeldene regler. Fikk ellers det jeg ba om av drikke så skal ikke klage...

Back