Ja, samme beskjed fikk jeg også tidligere i uken på OSL.
Skal sies at jeg hadde GO-billett så orket ikke annet enn å si at da går jeg i loungen og drikker rødvin på SAS regning noen timer.. Hehe.
Kim
Men det er så latterlig at SAS kjører den linjen der overfor EBD når tilbakemeldingene var så klare fra møtene tidligere i september. Og det er jo evig hassle å skulle gå fra gate til servicesenter og tilbake igjen.
Egentlig er ikke, da det faktisk bør være forskjell på om man har fleksibel billett eller ikke, uansett status
Jeg synes det skal være rom for en mellomting. Hvis det er plass på flyet, så hvorfor ikke? Hvis flyet man forsøker å komme seg med derimot er fullt, så skal man naturligvis ikke kunne få bli med selv om man er EBD, og man kunne jo også si at dersom det er mindre enn 2 timer til avgangen vedkommende egentlig har billett til, så får man heller ikke komme med. Om en EBD plutselig befinner seg i den situasjonen at vedkommende er på CPH kl. 12 med billett til avgang kl. 17, så burde jo SAS ha interesse av å la vedkommende komme med en mye tidligere avgang og på den måten frigjøre et sete til en avgang med normalt større belegg.
Men uansett hvordan man vrir og vender på det, blir dette snakk om skjønnsvurderinger, og jeg kan forstå at SAS ikke er interesserte i at alle EBD plutselig skal slutte å kjøpe Plus-billetter (selv om de burde kutte ut det tullet med mellomlegget til høyere billettklasse ved endring av Plus, eller med andre ord kutte ut å selge to forskjellige Plus-billetter).
I påsken var jeg på bonustur til Helsinki med mine 3 barn. På returen måtte vi vente ca 4 timer til neste avgang fra OSL til TRD (det var på bestillingstidspunktet det eneste valget som hadde 4 ledige bonusbilletter). Spurte i skranken i om det var mulig å fly hjem litt tidligere, og det var ingen problem. Vi ble satt på en avgang som skulle lette allerede en halv time etterpå!
Uforventet god service, og jeg er bare sølvmedlem!
Så lenge dere fløy med bonusbilletter, så er disse fleksible - så slik sett ikke så overraskende at dere fikk byttet avgang. Hadde dere derimot kjøpt i Go, så hadde det neppe gått.
Så lenge dere fløy med bonusbilletter, så er disse fleksible - så slik sett ikke så overraskende at dere fikk byttet avgang. Hadde dere derimot kjøpt i Go, så hadde det neppe gått.
En bonusbillett er ikke fleksibel. Kun hvis det er ledige bonusbilletter på det flyet du vil bytte til. På reisedagen er det sjelden ledige bonusbilletter, slik at bytte av slike så sent fungerer sjelden. Jeg mener også at det er en klausul om at en påbegynt bonusreise ikke kan endres.
En bonusbillett er ikke fleksibel. Kun hvis det er ledige bonusbilletter på det flyet du vil bytte til. På reisedagen er det sjelden ledige bonusbilletter, slik at bytte av slike så sent fungerer sjelden. Jeg mener også at det er en klausul om at en påbegynt bonusreise ikke kan endres.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.