Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Ja, samme beskjed fikk jeg også tidligere i uken på OSL.

Skal sies at jeg hadde GO-billett så orket ikke annet enn å si at da går jeg i loungen og drikker rødvin på SAS regning noen timer.. Hehe.

Kim

Prøvde meg i CPH med å få bli med tidligere avgang sist uke, men fikk klar beskjed om at det var utelukket selv om det var god plass på flyet. Har gått før, men har kanskje blitt skjerpa inn litt...

Ja, samme beskjed fikk jeg også tidligere i uken på OSL.

Skal sies at jeg hadde GO-billett så orket ikke annet enn å si at da går jeg i loungen og drikker rødvin på SAS regning noen timer.. Hehe.

Kim

Det ble løsningen i kveld, dog med øl...

Men det er så latterlig at SAS kjører den linjen der overfor EBD når tilbakemeldingene var så klare fra møtene tidligere i september. Og det er jo evig hassle å skulle gå fra gate til servicesenter og tilbake igjen.

Men det er så latterlig at SAS kjører den linjen der overfor EBD når tilbakemeldingene var så klare fra møtene tidligere i september. Og det er jo evig hassle å skulle gå fra gate til servicesenter og tilbake igjen.

Egentlig er ikke, da det faktisk bør være forskjell på om man har fleksibel billett eller ikke, uansett status

Egentlig er ikke, da det faktisk bør være forskjell på om man har fleksibel billett eller ikke, uansett status

Jeg synes det skal være rom for en mellomting. Hvis det er plass på flyet, så hvorfor ikke? Hvis flyet man forsøker å komme seg med derimot er fullt, så skal man naturligvis ikke kunne få bli med selv om man er EBD, og man kunne jo også si at dersom det er mindre enn 2 timer til avgangen vedkommende egentlig har billett til, så får man heller ikke komme med. Om en EBD plutselig befinner seg i den situasjonen at vedkommende er på CPH kl. 12 med billett til avgang kl. 17, så burde jo SAS ha interesse av å la vedkommende komme med en mye tidligere avgang og på den måten frigjøre et sete til en avgang med normalt større belegg.

Men uansett hvordan man vrir og vender på det, blir dette snakk om skjønnsvurderinger, og jeg kan forstå at SAS ikke er interesserte i at alle EBD plutselig skal slutte å kjøpe Plus-billetter (selv om de burde kutte ut det tullet med mellomlegget til høyere billettklasse ved endring av Plus, eller med andre ord kutte ut å selge to forskjellige Plus-billetter).

Jeg synes det skal være rom for en mellomting. Hvis det er plass på flyet, så hvorfor ikke? Hvis flyet man forsøker å komme seg med derimot er fullt, så skal man naturligvis ikke kunne få bli med selv om man er EBD, og man kunne jo også si at dersom det er mindre enn 2 timer til avgangen vedkommende egentlig har billett til, så får man heller ikke komme med. Om en EBD plutselig befinner seg i den situasjonen at vedkommende er på CPH kl. 12 med billett til avgang kl. 17, så burde jo SAS ha interesse av å la vedkommende komme med en mye tidligere avgang og på den måten frigjøre et sete til en avgang med normalt større belegg.

Men uansett hvordan man vrir og vender på det, blir dette snakk om skjønnsvurderinger, og jeg kan forstå at SAS ikke er interesserte i at alle EBD plutselig skal slutte å kjøpe Plus-billetter (selv om de burde kutte ut det tullet med mellomlegget til høyere billettklasse ved endring av Plus, eller med andre ord kutte ut å selge to forskjellige Plus-billetter).

SAS har interesse av at du kjøper så dyre billetter som mulig. Om du hadde ønsket å ta flyet kl. 12, så burde du kjøpt billett til det flyet, ikke kl. 17. Om du var usikker på om du ville rekke det ene eller den andre, så burde du kjøpt fleksibel billett. Grunnen til at SAS nå tydeligvis strammer til, er at om "det ordner seg" for folk hver gang, så slutter de å kjøpe fleksible billetter (jeg trenger ikke å se lenger enn til meg selv). Dette betyr store inntekter ut vinduet.

Så kan man selvsagt si at når til "orner seg" så skaper det en lojalitet og kundene dermed holder seg til selskapet fremfor å gå til billigere alternativer, men SAS har vel funnet ut at nedsiden er større enn oppsiden ved å være snill, så derfor har de nok strammet inn.

Jeg prøvde å få byttet til et senere fly OSL-BOO for et par uker siden. Fløy KRS-OSL-BOO og skulle gjerne ha hatt litt lenger transit på OSL pga et ærend på OSL. Spurte i "billettluka" på KRS om det lot seg gjøre, men fikk til svar at det ikke var mulig å splitte opp en sammenhengende billett, noe jeg i og for seg kan forstå.

Men det blir jo litt motsatt av det som diskuteres her, kanskje :p

I påsken var jeg på bonustur til Helsinki med mine 3 barn. På returen måtte vi vente ca 4 timer til neste avgang fra OSL til TRD (det var på bestillingstidspunktet det eneste valget som hadde 4 ledige bonusbilletter). Spurte i skranken i om det var mulig å fly hjem litt tidligere, og det var ingen problem. Vi ble satt på en avgang som skulle lette allerede en halv time etterpå!
Uforventet god service, og jeg er bare sølvmedlem!

I påsken var jeg på bonustur til Helsinki med mine 3 barn. På returen måtte vi vente ca 4 timer til neste avgang fra OSL til TRD (det var på bestillingstidspunktet det eneste valget som hadde 4 ledige bonusbilletter). Spurte i skranken i om det var mulig å fly hjem litt tidligere, og det var ingen problem. Vi ble satt på en avgang som skulle lette allerede en halv time etterpå!
Uforventet god service, og jeg er bare sølvmedlem!

Så lenge dere fløy med bonusbilletter, så er disse fleksible - så slik sett ikke så overraskende at dere fikk byttet avgang. Hadde dere derimot kjøpt i Go, så hadde det neppe gått.

Så lenge dere fløy med bonusbilletter, så er disse fleksible - så slik sett ikke så overraskende at dere fikk byttet avgang. Hadde dere derimot kjøpt i Go, så hadde det neppe gått.

Til og med det fikk jeg lov til en gang. Men også denne gangen hadde jeg med ett barn (5-6 år gammel). Det var en del kanseleringen den aktuelle dagen pga sterk vind og vi hadde bestilt siste fly hjem. Regner med at det var en del av vurderingen. Flyet vi ble med (2 avganger før bestilt) var nesten tom.

En bonusbillett er ikke fleksibel. Kun hvis det er ledige bonusbilletter på det flyet du vil bytte til. På reisedagen er det sjelden ledige bonusbilletter, slik at bytte av slike så sent fungerer sjelden. Jeg mener også at det er en klausul om at en påbegynt bonusreise ikke kan endres.

En bonusbillett er ikke fleksibel. Kun hvis det er ledige bonusbilletter på det flyet du vil bytte til. På reisedagen er det sjelden ledige bonusbilletter, slik at bytte av slike så sent fungerer sjelden. Jeg mener også at det er en klausul om at en påbegynt bonusreise ikke kan endres.

Påbegynt bonusreise kan ikke endres nei. Har smerefulle minner om det....

Fikk ikke lov til å hoppe på et tidligere fly på OSL i dag med bonusbillett. Ikke påbegynt. Ville bare hjem til Sørlandet.

I USA, som AA Gold (laveste elite tier) var det null problem å stå standby på et tidligere innenriksfly, og fikk det siste setet. Jeg fikk tid til å dra på sightseeing i Chicago, AA fikk en ledig plass på et senere fly og alle var fornøyd.

USA har et helt annet stand by opplegg enn det som praktiseres i Europa. Ikke sammenlignbart.

Jeg har flere ganger fått standby på tidligere fly samme dag når jeg har hatt bonusbillett i Go. Jeg aner ikke om det er riktig, men fikk ved et tilfelle opplyst at de pleier å gjøre det for EBG (og høyere).

Imponert over SAS på turen til og fra EWR, fikk faktisk oppgradering fra hhv GO og Plus til Business begge veier! Hyggelig å få den og meget dyktige cc ombord begge veier, som brukte navnet faktisk! (Sjelden jeg har opplevd det før)

Bra!!

Kim

Er det noen som har en formening om muligheten for complimentary upgrade for EBD påvirkes av om man har sjekket inn eller ikke? Skal med SK983 i morgen, og på det nåværende tidspunkt ser kjerra ut til å bli stappfull, men jeg har et mikroskopisk håp om at jeg blir oppgradert for å få kabalen til å gå opp.

Back