Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Vet ikke om dette er rett tråd....

Jeg har sikkert skrevet til SAS 5 ganger og ringt et 20 talls ganger men får ikke hjelp. Det virker som at alle har automatiske svar og sender det videre. Her rett før jul trodde jeg at saken var løst da jeg traff en hyggelig dame som fant problemet og skrev tilbake at saken var løst og kompenserte meg 6000 poeng, men dengang ei. Dette er i korte trekk problemet mitt:

Opptjeningsåret mitt er August til August - jeg flyr for ca 180 - 190000 poeng så rimelig mye med SAS. I September fikk jeg nytt kort, men ikke vanlig kort med ett med master-kort. Smart cash noe jeg ikke hadde bestilt. dette hadde utløpsdato November 2015. I august begynte ringinga ingen hørte November kom og jeg blei stoppa i smart track og ikke turte jeg å be om brus på flyet innenriks hvis jeg satt bak. Ingenting hjalp.

Så kom årets juletur med familien - vi skulle til US og jeg truet sas med at hvis ikke dette var i orden gadd beynte jeg å fly KLM - da hjalp det litt men ikke nok vi skulle prøve KLM 3 x buisniss til US. Når vi kom hjem lå det 2 pakker i posten fra SAS ett med Eurobonuns diamant kort med utløp 11/16 som hadde gull bagasje lapper i samme konvelutt og ett med utløp 11/16 med Diamant bagasjelapper. Jeg er fortsatt oppgitt....smatpass uteblir nok en gang - og jeg bestiller i morgen KLM nok en gang. Sabla irriterende da jeg trives i med SAS, men nå er jeg snart ELITE flyer hos KLM også og da begynner dette å bli interessant. HVA GJØR JEG FOR Å FÅ ET SMARTPASS ????

Er det noen som jobber i SAS her som jeg kan ringe til PLEASE send meg en PM med et telefon nr...dere er i ferd med å miste en kunde som drar med seg MANGE andre kunder i samme dragsuget.

Gå inn på dine Eurobonussider, trykk der det står bestill nytt, velg smartpass i rullgardinen.
Da går det noen uker, så dukker det opp.
Har bestilt sånn flere ganger, men nå har jeg gitt opp smartpass, er så skjelden det funker nå, så blir vel fasa ut snart

Og, så lenge du legger inn EB nummeret ditt når du booker får CC det opp på manifestet, så å bestille drikke bør ikke vært noe prob.
Uansett står vel statusen din i appen, på boardingkortet, på mastercardet du fikk tilsendt og smart cash kortet?

Så om grunnlaget ditt for å fly KLM er at du ikke har fått smartpass av SAS er det nok bedre å fortsette med KLM og benytte elitestatusen der. Men husk at ei heller de har smart pass.

Og, så lenge du legger inn EB nummeret ditt når du booker får CC det opp på manifestet, så å bestille drikke bør ikke vært noe prob.

Dette er ikke automatisk. Når du f.eks. reiser på bonus billett, så registreres ikke satusen din. Da må alt gjøres manuelt på flyplassen.

Dette er ikke automatisk. Når du f.eks. reiser på bonus billett, så registreres ikke satusen din. Da må alt gjøres manuelt på flyplassen.

Tenkte ikke på bonusbilletter, sorry for den.
Men poenget er at du er ikke avhengig av smartpass for å oppnå fordelene.

Tenkte ikke på bonusbilletter, sorry for den.
Men poenget er at du er ikke avhengig av smartpass for å oppnå fordelene.

Enig i det. Smartpass er en totalt overflødig tilleggssak som jeg nesten aldri bruker, mye grunnet at den sjelden virker.

Hvorfor i all verden er dette så viktig TGjr? Har ikke brukt mitt smartpass på lenge... Ser ikke poenget, så lenge man har app'en og Passbook. Tipper det forsvinner snart.

Poenget er at jeg har vendt meg til å bruke Smart pass, når det virker :) og jeg syns det er lettvint å bruke. drikke på flyet viser en bare diskret merket så slipper en å stadfeste for alle medreisende hvilken status man har...

Det verste allikevel er at SAS har bekreftet 5 - 6 ganger adressen de har sendt mitt smart-pass til uten at jeg har mottatt noe smartpass - dette merket har en microchip inni seg hvor alle mine personlige opplysninger ligger. Forøvrig noe IR koden på bestillings-papirer og boarding kort også har. Dette er noe en skal være MEGET forsiktig med å slenge rundt.

Når SAS ikke klarer å holde styr på hva og hvordan ting sendes ut forventer jeg en forklaring - og JA jeg flyr KLM inntil jeg får en forklaring. hele familien var jul/nyttår i US med KLM i buisniss og ny reise på jobb er bestill med KLM. SAS taper meg og mine som kunder og jeg må dessverre plages med KLM.

Er du 100% sikker på at det er tilfelle?

Jeg er ingen data guru, men leste for en tid siden en artikkel på hvor lett det var å scanne brukte boarding kort med telefonen - så ta er sannsynligheten meget stor for at noen kan enkelt loppe microchiper på avveie med en avleser. Minibanker tømmes jo med hotell nøkkelkort så den sjansen gidder jeg ikke å ta. Dessuten er det usikkerheten og arrogansen til SAS som irriterer mest.

Jeg er ingen data guru, men leste for en tid siden en artikkel på hvor lett det var å scanne brukte boarding kort med telefonen - så ta er sannsynligheten meget stor for at noen kan enkelt loppe microchiper på avveie med en avleser.

Jeg spurte fordi jeg tviler på at "alle dine personlige opplysninger" er kodet inn i Smartpasset. Jeg er nesten villig til å vedde en Chablis på at det eneste du kan lese ut av Smartpasset, er en identifikatorkode som ikke sier noe som helst om hvem du er, samt muligens også en utløpsdato for smartpasset. For å få noe ut av identifikatoren må den sendes inn til et av SAS sine systemer, som deretter returnerer data om hvem du faktisk er. Og disse systemene kommer man ikke til uten videre.

Tror det er derfor Smartpass tar et par sekunder ekstra ved boarding, fordi man må gjøre et ekstra oppslag for å finne ut hvem du er og om du har gyldig bp til flighten, kontra et boardingkort som har mye informasjon i datafeltet.

But I digress...

Jeg spurte fordi jeg tviler på at "alle dine personlige opplysninger" er kodet inn i Smartpasset. Jeg er nesten villig til å vedde en Chablis på at det eneste du kan lese ut av Smartpasset, er en identifikatorkode som ikke sier noe som helst om hvem du er, samt muligens også en utløpsdato for smartpasset. For å få noe ut av identifikatoren må den sendes inn til et av SAS sine systemer, som deretter returnerer data om hvem du faktisk er. Og disse systemene kommer man ikke til uten videre.

Tror det er derfor Smartpass tar et par sekunder ekstra ved boarding, fordi man må gjøre et ekstra oppslag for å finne ut hvem du er og om du har gyldig bp til flighten, kontra et boardingkort som har mye informasjon i datafeltet.

But I digress...

Hva med IR koden på billetten den inneholder alle opplysninger i forbindelse med eurobonus - Uansett er jeg usikker og det flyter fortsatt 5 - 6 smartpass rundt i posten et sted :)

Hva med IR koden på billetten den inneholder alle opplysninger i forbindelse med eurobonus - Uansett er jeg usikker og det flyter fortsatt 5 - 6 smartpass rundt i posten et sted :)

Inneholder og inneholder... ,

Dersom SAS har sendt deg 5-6 smartpass i posten, og du ikke har mottatt disse, må du kontakte Posten. Dersom du synes SAS sin kundeservice er håpløs, ønsker jeg deg lykke til med Posten sin kundeservice...

Jeg er ganske sikker på at jeg sjekket min smartpass da jeg engang hadde en. Den eneste informasjonen som lå på den var en egen ID som ikke kunne direkte knyttes til meg (som EB-nummer eller liknende).

Jeg er ganske sikker på at jeg sjekket min smartpass da jeg engang hadde en. Den eneste informasjonen som lå på den var en egen ID som ikke kunne direkte knyttes til meg (som EB-nummer eller liknende).

Bingo :) Takk for info.

Ikke helt lett å skjønne hva som er problemet her, men hvis det er mangel på "SAS Smart Pass" så kan jeg ikke skjønne at dette skal føre til trusler og at du må bruke et annet flyselskap. Har for lengst sluttet å smart pass, og statusen din kommer uansett frem på mange andre måter som det påpekes i tråden. Uansett kan du jo bare logge inn og bestille Smart Pass.

Jag erkänner, jag är lat och har inte läst hela tråden. Fungerar EBD prefixet på andra * Alliancebolag nu eller skall jag använda mig av EBG för att vara säker?

Jag erkänner, jag är lat och har inte läst hela tråden. Fungerar EBD prefixet på andra * Alliancebolag nu eller skall jag använda mig av EBG för att vara säker?
Fungerer fint over hele alliansen. Som regel får du feilmelding om noe ikke støttes. Måtte i sommer velge EBG innenriks med ANA, men *A har oppgradert disse systemene siden.

Back