Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

Ikke oppgradering ved gate. Tenker på complimentary upgrade for EBD.

Det finnes ingenting som heter complimentary upgrade for EBG. Det nærmeste du kommer er om det er overbooket i en klasse, og du av den grunn ligger godt an i forhold til å få en operational upgrade. Altså oppgradering fordi selskapet trenger det, ikke fordi de er hyggelig. Husk bare at alt av Optiontown og poengoppgraderinger kommer foran i køen.

Det finnes ingenting som heter complimentary upgrade for EBG. Det nærmeste du kommer er om det er overbooket i en klasse, og du av den grunn ligger godt an i forhold til å få en operational upgrade. Altså oppgradering fordi selskapet trenger det, ikke fordi de er hyggelig. Husk bare at alt av Optiontown og poengoppgraderinger kommer foran i køen.

EBD. Ikke EBG.

Er dette nytt? Det har ikke jeg hørt om.

Det har vel eksistert siden i sommer en gang. Ikke en perk de går ut med, det er mer ment som en hyggelig gest overfor EBD med reisefølge. Jeg aner ikke hva som utløser det :o

Edit til moderator: Dette ble innført som en del av EB 2.0, jeg fant ingen annen tråd som passet.

Last edited:
Har faktisk fått oppgradering på flere turer uten å "ha spurt" om det på forhånd på grunn av at jeg er EBD. Det har både de i skranken og crew sagt..

Så er en hyggelig ting å få, men forventer der aldri, da blir man fort skuffet.

Kim

Ble EBD rundt 20. oktober og bare noen dager senere dukket det opp nye kort fra Diners og MasterCard. Har foreløpig ikke fått nytt kort fra AmEx - noen som vet hvor lang tid det pleier å ta.

Ble EBD rundt 20. oktober og bare noen dager senere dukket det opp nye kort fra Diners og MasterCard. Har foreløpig ikke fått nytt kort fra AmEx - noen som vet hvor lang tid det pleier å ta.

Ting kan ta tid med Amex... Jeg husker ikke sikkert, men mener jeg ventet omkring en måned sist. Det kan uansett ikke skade å sende Amex/DNB en mail.

Ting kan ta tid med Amex... Jeg husker ikke sikkert, men mener jeg ventet omkring en måned sist. Det kan uansett ikke skade å sende Amex/DNB en mail.

Husk i samme farten å minne om null i avgift for EBD. Det virker ikke som at det er automatikk i dette.

Helt klart oppgradert lenge på forhånd fra pluss til C som EBD i dag. Virker kun som påskjønnelse på status.

You’ve been upgraded to SAS Business!

We know that you spend a lot of time onboard our aircraft, and we appreciate it very much! To show you just how much, we’re offering you an upgrade to SAS Business.... This means that you will enjoy extra benefits that make your trip even more comfortable (read more here). The offer applies to you and your traveling companion in the same booking!

Best wishes,

SAS

Last edited:
Vi fikk avslag på oppgradering fra go til plus gjennom OT, men fikk samtidig Mail fra SAS om at vi var oppgradert til plus! Nice

Vi fikk avslag på oppgradering fra go til plus gjennom OT, men fikk samtidig Mail fra SAS om at vi var oppgradert til plus! Nice
På UP som EBD fikk jeg noen timer før avslag på oppgradering til C på poeng. Nesten som de heller ville gi det som påskjønnelse. Var opprinnelig god plass i C og andre fikk up på gate. Også flere booket om fra LH i C denne dagen pga streik der.

SK2xx-ettellerannet OSL-KRS 22.desember: Boarder som vanlig helt sist, og får et artig "pip" når jeg scanner boardingkortet mitt.
New seat: 08F. Jaujau, det skal jo bli kos. Flyttet frem fra 23F eller noe sånn. 8F er nest siste rad i Plus. Pga kort flytid ble det ikke tid til kaffe eller te på denne avgangen.

SK4122 OSL-BOO i dag: Boarder bussgate 14D som en av de siste. "Piiiip", new seat: 02A. Nok en gang oppgradert til SAS Plus. Det som utgjorde forskjellen på denne flighten, var at jeg fikk gratis Wasa knekkebrød (retail value 9 NOK på Rema 1000) Smoothien og en kopp te hadde jeg fått gratis bak i balja også.

Men hyggelig med oppgradering, for all del altså!

SK2xx-ettellerannet OSL-KRS 22.desember: Boarder som vanlig helt sist, og får et artig "pip" når jeg scanner boardingkortet mitt.
New seat: 08F. Jaujau, det skal jo bli kos. Flyttet frem fra 23F eller noe sånn. 8F er nest siste rad i Plus. Pga kort flytid ble det ikke tid til kaffe eller te på denne avgangen.

SK4122 OSL-BOO i dag: Boarder bussgate 14D som en av de siste. "Piiiip", new seat: 02A. Nok en gang oppgradert til SAS Plus. Det som utgjorde forskjellen på denne flighten, var at jeg fikk gratis Wasa knekkebrød (retail value 9 NOK på Rema 1000) Smoothien og en kopp te hadde jeg fått gratis bak i balja også.

Men hyggelig med oppgradering, for all del altså!

LUKSUSLIFE!!!

Back