Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Originally posted by CK
stygg sak, men også vanskelig.
Originally posted by Stian
Hvis hun ikke kunne gjøre rede for seg, og det kunne hun ikke ifølge artikkelen, burde jo det å sjekke ang. diabetes være det første de gjorde.
Jeg tror nok at Norwegian gir kabinpersonalet opplæring i dette, så her virker det som det er vedkommende CA som ikke har gjort jobben sin.
Originally posted by MD11
Hvis hun ikke kunne gjøre rede for seg, og det kunne hun ikke ifølge artikkelen, burde jo det å sjekke ang. diabetes være det første de gjorde.
Jeg tror nok at Norwegian gir kabinpersonalet opplæring i dette, så her virker det som det er vedkommende CA som ikke har gjort jobben sin.
Det er en meget bastant uttalelse og vitner om uvitenhet. Hvis en person ikke kan gjøre rede for seg kan det være MANGE forskjellige grunner til det. Både sykdom og andre årsaker. Jeg har jobbet mange år i kabinen og faktum er at de aller fleste diabetikere gir beskjed til oss allerede ved ombordstigning slik at vi har oversikt over hvor vedkommende sitter og vi kan hjelpe ved eventuelle problemer. Anfall ombord er svært svært sjelden.
Originally posted by Pjokken
Ref Norwegians CCM (cabin crew manual) section 8:
"SUKKERSYKE: Tenk alltid på muligheten for føling når noen plutselig oppfører seg påfallende, urolig, aggresiv, snakker snøvlende og blir vanskelig å få kontakt med. SE ETTER DIABETIKERTEGN. "
Dette er kun et lite utdrag fra kapittelet om sukkersyke.
Bekrefter at kabinpersonalet er trenet i å se etter tegn. Dette ble sannsynligvis oversett i dette tilfellet. Men jeg synes ikke man kan klandre vedkommende på jobb. Det oppleves som svært ubehagelig og kaotisk når noe blir syk. Har opplevd det selv noen ganger. Ingen god opplevelse. De færreste av oss er trenet helsepersonell. Kun kort kurs og refresh er gitt. Når noen blir syke og mister bevisstheten kan det være vanskelig å fastslå hva årsaken er. Får vedkommende føling, er det relativt lett å forstå. Men om vedkommende har kommet så langt i anfallet sitt at han/hun er bevisstløs kan det være verre.
Synes det blir feil å skulle straffe folk. Det er tross alt ikke vedkommende sin feil at passasjeren ble syk. MEN selvfølgelig: man gjør alt i sin makt for å hjelpe. Ville du saksøkt en person som ikke løper til og hjelper deg om du faller om på gaten?
Best regards
Originally posted by Cedlind
Når man ikke kjenner hele saken, noe jeg tviler på at de som har svart i tråden gjør, er det vel litt dumt å kaste stein på DYs kabinpersonale og politiet sånn med en gang?
He, he synes det er forståelig at politiet kastet henne på cella. Hun så jo ut som en jente som liker å feste litt.![]()
Ah, tenkte jeg ikke på. Silly me...Originally posted by Thomas
Originally posted by Cedlind
Når man ikke kjenner hele saken, noe jeg tviler på at de som har svart i tråden gjør, er det vel litt dumt å kaste stein på DYs kabinpersonale og politiet sånn med en gang?
Trodde det var standard prosedyre her inne jeg?
He, he synes det er forståelig at politiet kastet henne på cella. Hun så jo ut som en jente som liker å feste litt.![]()
Trodde litt av vitsen med kabinpersonal var at de skulle holde hodet kaldt i hektiske situasjoner. Hva kunne de oversett hvis det var en annen og mer hektisk situasjon? Jeg skjønner at det er vanskelig, men tror det hadde vært bedre å legge seg flat og beklage. At politet kastet jenta på glattcelle er jo helt håpløst!Originally posted by TOS
At kabinpersonalet kunne overse noe slikt i en hektisk situasjon kan kanskje forståes (men ikke unnskyldes), men at politiet også klarte kunststykket å ta henne inn i fyllearresten synes jeg er en større "bragd"....![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.