Gandalf
ScanFlyer Silver
Re: Det hendte Gandalf på en reise....
Midt i svarte… fiskepuddingen!
Okei, her er dealen.
Unge Gandalf skal til Aarhus i dag. Lige nu. Men han er ikke kommet særlig langt.
Hvorfor jeg skal til Aarhus får NATO svare på, de har lassoet meg inn i et av sine prosjekter. Hva det går ut på kan jeg dessverre ikke fortelle, jeg er redd jeg må arkebusere dere alle sammen baketter. Og det blir så mye pes. Og jeg mistenker at det ikke går helt upåaktet hen ovenikjøpet.
Altså, man skal ut og reise. På et forum som er veldig nærliggende ser man at Flesland er stengt! Titter ut av kontorvinduet, tja, det skulle vel ha vært en rullebane der? Vel nok driver vi med byggeaktiviteter i søkk og kav, men skulle vi flytte rullebanen? IPPC! Aha ja, det så ikke så bra ut. Her må vi følge med. Man snakker om BECMG, med 10+ og greier. Det kan jeg leve med. Trend på METAR er også brukbar(ish), dette går veien.
Avgang 14:00 med SAS til CPH, så Cimber derfra til Aarhus. Forlater kontoret og setter kursen mot den andre terminalen. Der hvor fixed wing bor. Den terminalen jeg jobber i huser bare rotor wing. Lettere tilløp til kaos, men baner meg vei til en innsjekk maskin. God knall. Opp i security, gjennom på et blunk og inn i tax-free. De er utsolgt for min foretrukne helsekost. Svarte! Får satse på Kastrup, da. Tavlene rundt meg reklamerer heftig for en ”fri og uavhengig avis” – og noen er kansellert. Men ikke mitt fly.
Setter meg ved vinduet slik at jeg ser gate 21A – der hvor jeg omsider forventer å se en MD80 parkere. På andre siden av apron skimtes en SAAB 340. Har god tid, lenser sjarken. Tilbake ved vinduet er SAAB-en borte. That was pussig, tenkes. Men så renner jeg i hu en køpenickiade fra Bodø flystasjon.
Vi er tilbake til tidlig 80-tall. Det hersket stor konkurranse mellom de to jagerskvadronene 331 og 334. Eneren som de yndet å kalle seg, holdt til i øst, fireren i vest. Så hadde eneren beer call. Og da skal man gjerne komme opp med et pek eller to. Og det gjorde man. Ett, i alle fall.
De kommanderer en traktor, drar vestover og rett og slett knabber en F16 fra fireren. Gjemmer den godt bak i en av de større hangarene som eneren har – og venter på the fallout. Det tar 4 – fire – dager før fireren savner et fly. Alt hadde vært vel om ikke en av byens to aviser fikk snusen i historien. Om det var Nordlands Framtid eller Nordlandsposten husker jeg ikke, men en av de var det. O du heilage Hilda for et lurveleven det ble, med de to aviser på hver sin redaksjonelle side av saken.
Altså SAAB-en er borte, men det går opp for meg at vi ikke snakker om humørfylte mekanikere, nei det er nok fiskepuddingen som har svelget den.
Det går som det må, flyet kansellert. Større kaos i avgangshallen, siste kølapp som er trukket har nummer hundre milliarder og noe, nå betjenes nummer 25. Eller der omkring. Ut, frem med telefonen og ring VIA travel. De fikser biffen, nå er jeg booket på 16:05.
Neimen, sjå soli kor bjart ho skine! Og der landet forsyne meg Widerøe. Kanskje det blir en lille en i Aarhus i aften likevel? Og der forsvant den igjen. Soli, altså. Men nå vet jeg i alle fall at den er der.
This ain`t over.
Midt i svarte… fiskepuddingen!
Okei, her er dealen.
Unge Gandalf skal til Aarhus i dag. Lige nu. Men han er ikke kommet særlig langt.
Hvorfor jeg skal til Aarhus får NATO svare på, de har lassoet meg inn i et av sine prosjekter. Hva det går ut på kan jeg dessverre ikke fortelle, jeg er redd jeg må arkebusere dere alle sammen baketter. Og det blir så mye pes. Og jeg mistenker at det ikke går helt upåaktet hen ovenikjøpet.
Altså, man skal ut og reise. På et forum som er veldig nærliggende ser man at Flesland er stengt! Titter ut av kontorvinduet, tja, det skulle vel ha vært en rullebane der? Vel nok driver vi med byggeaktiviteter i søkk og kav, men skulle vi flytte rullebanen? IPPC! Aha ja, det så ikke så bra ut. Her må vi følge med. Man snakker om BECMG, med 10+ og greier. Det kan jeg leve med. Trend på METAR er også brukbar(ish), dette går veien.
Avgang 14:00 med SAS til CPH, så Cimber derfra til Aarhus. Forlater kontoret og setter kursen mot den andre terminalen. Der hvor fixed wing bor. Den terminalen jeg jobber i huser bare rotor wing. Lettere tilløp til kaos, men baner meg vei til en innsjekk maskin. God knall. Opp i security, gjennom på et blunk og inn i tax-free. De er utsolgt for min foretrukne helsekost. Svarte! Får satse på Kastrup, da. Tavlene rundt meg reklamerer heftig for en ”fri og uavhengig avis” – og noen er kansellert. Men ikke mitt fly.
Setter meg ved vinduet slik at jeg ser gate 21A – der hvor jeg omsider forventer å se en MD80 parkere. På andre siden av apron skimtes en SAAB 340. Har god tid, lenser sjarken. Tilbake ved vinduet er SAAB-en borte. That was pussig, tenkes. Men så renner jeg i hu en køpenickiade fra Bodø flystasjon.
Vi er tilbake til tidlig 80-tall. Det hersket stor konkurranse mellom de to jagerskvadronene 331 og 334. Eneren som de yndet å kalle seg, holdt til i øst, fireren i vest. Så hadde eneren beer call. Og da skal man gjerne komme opp med et pek eller to. Og det gjorde man. Ett, i alle fall.
De kommanderer en traktor, drar vestover og rett og slett knabber en F16 fra fireren. Gjemmer den godt bak i en av de større hangarene som eneren har – og venter på the fallout. Det tar 4 – fire – dager før fireren savner et fly. Alt hadde vært vel om ikke en av byens to aviser fikk snusen i historien. Om det var Nordlands Framtid eller Nordlandsposten husker jeg ikke, men en av de var det. O du heilage Hilda for et lurveleven det ble, med de to aviser på hver sin redaksjonelle side av saken.
Altså SAAB-en er borte, men det går opp for meg at vi ikke snakker om humørfylte mekanikere, nei det er nok fiskepuddingen som har svelget den.
Det går som det må, flyet kansellert. Større kaos i avgangshallen, siste kølapp som er trukket har nummer hundre milliarder og noe, nå betjenes nummer 25. Eller der omkring. Ut, frem med telefonen og ring VIA travel. De fikser biffen, nå er jeg booket på 16:05.
Neimen, sjå soli kor bjart ho skine! Og der landet forsyne meg Widerøe. Kanskje det blir en lille en i Aarhus i aften likevel? Og der forsvant den igjen. Soli, altså. Men nå vet jeg i alle fall at den er der.
This ain`t over.
Last edited: