Derfor misliker jeg Gardermoen

Fyren har vist stått opp med det gale beinet først, virker det som. Hvorfor henge seg opp i bagateller (og skrive om dem) når det finnes trær? :rolleyes:

Ja, dette var et ganske langt gjesp. Men jeg gir han rett på ett punkt: Et spisested som er mere avsides eller tilbaketrukket hadde vært greit.

Har du forsøkt å få tak i en enkel trillevogn til tung bagasje etter at du har stått en halv time i kø for å gå gjennom sikkerhetskontrollen? Glem det!

Maks 8kg håndbaggasje, hvis han ikke klare bære det kan han holde seg hjemme - for en grinebiter!

Hva var egentlig hensikten med denne "kommentaren"?

Nei, den kunne han spart seg for. Merkelig at Aftenposten tok seg bryet med å trykke den.

Dette er jo skrevet av en journalist, og som vi alle vet så er jo de fleste journalister 'bloody' sosialdemokrater. Skal godt gjøres å nevne 3 ting som sosialdemokratene faktisk liker med dagens samfunn/samferdsel....:old

Men Turbofan, begynner du også å grinebite ;) Som champagnesosialdemokrat så har jeg da ingenting å klage over, med unntak av alle som driver og klager da :p

Han kunne også ha tatt et tog som koster ca. halvparten, og dermed sluppet å gå forbi de "slemme" vekterne.. Tar han riktig tog, så tar det ikke sååå mye lenger tid enn flytoget.

Mye gjeesp, men enig i ett punkt. Flytoget er pinelig dyrt 320 kr t/r.
Gardermoen er ingen stygg flyplass, bare ufattelig kjedelig..

Originally posted by Desk pilot

Men Turbofan, begynner du også å grinebite ;) Som champagnesosialdemokrat så har jeg da ingenting å klage over, med unntak av alle som driver og klager da :p

Vi høyreorienterte syter aldri! Vi bare sier hvordan det er!:lol:

Jeg er enig med kritikken. Gardermoen er en trist flyplass som var umoderne allerede når den åpnet (da tenker jeg på det estetiske, ikke det tekniske). Hvorfor kunne vi ikke bare ha bygget en lys, fin og moderne flyplass slik man gjør i normale land?

Originally posted by WestAir

Jeg er enig med kritikken. Gardermoen er en trist flyplass som var umoderne allerede når den åpnet (da tenker jeg på det estetiske, ikke det tekniske). Hvorfor kunne vi ikke bare ha bygget en lys, fin og moderne flyplass slik man gjør i normale land?

Om Gardermoen er fin eller ikke blir en smakssak, men at den er lys og moderne trodde jeg de fleste kunne enes om. Det har vel sjeldent blitt bygd en flyplass hvor det er blitt brukt mer glass og lyst treverk.

Hvis Gardermoen er kjedelig, så hva er LHR da? Men du tenker sikkert bare på alle 737'ene, da er jeg heeelt enig...:rolleyes:

Originally posted by FBU

Flytoget er pinelig dyrt 320 kr t/r.

Er det så dyrt? Heathrow Express koster omtrent det samme, og tar omtrent like lang tid. Det samme koster Gatwick Express (men det er vel en ca 30 minutters tur). Sett i forhold til at Norge er et høykostland så synes jeg ikke det er noen grunn til å klage. Som noen andre her poengterer så kan man jo ta det ordinære toget om man vil, og det koster bare halvparten så mye.

Jeg synes Gardermoen er en grei flyplass, jeg. Oversiktlig, men kanskje litt kjedelig (men mange hakk bedre enn f.eks. terminal 3 (?) på LHR hvor SAS flyr fra).

Originally posted by Martin

Han kunne også ha tatt et tog som koster ca. halvparten, og dermed sluppet å gå forbi de "slemme" vekterne.. Tar han riktig tog, så tar det ikke sååå mye lenger tid enn flytoget.

Jeg er så enig. At flytoget i det hele tatt har et marked f.eks. fra Oslo S til ENGM skjønner jeg ikke. Betale SÅ mye for å spare noen få minutter ????????
Flytoget er en gimikk! Reisetiden ble satt til 19 min. Hvorfor ?? Jo det blir som å prise varer til 9,90-29,90 osv. Det er ikke verdt det .

:posty:

Nei, fri og bevare meg vel for folk som kritiserer Gardermoen ..!? Det burde egentlig ikke være lov, og trykkefrihet er en uting. :rolleyes:

Til Turbofan: En TV-produsent befatter seg vanligvis ikke med journalistiske oppgaver. Men den informasjonen velter vel den gyldne anledningen til et spark mot kyniske pressefolk? :p

En fyr som mener at CPH er en bedre flyplass med god kundeservice, gode priser og lite støy, burde roe ned hamprøykinga si betraktelig

Originally posted by karlsdp

Originally posted by Martin

Jeg er så enig. At flytoget i det hele tatt har et marked f.eks. fra Oslo S til ENGM skjønner jeg ikke. Betale SÅ mye for å spare noen få minutter ????????
Flytoget er en gimikk! Reisetiden ble satt til 19 min. Hvorfor ?? Jo det blir som å prise varer til 9,90-29,90 osv. Det er ikke verdt det .

:posty:

Jeg tar regiontoget så ofte jeg kan - men det går bare en gang i timen - og er det nettopp gått kan det ta fryktelige mye mer enn 7 minutter ekstra.

Back