A380 - "Jeg Reiser Alene"...

Tja, tar man bort beste og dårligste karakter, står likevel denne TR'en til 3 ganger 20. Meget godt skrevet og mange morsomme observasjoner.

Minnes min egen kommentar etter min tur med AF A380 i februar:
Ledig treseter, ja .... det var imidlertid ikke så behagelig som det høres ut. Setene var lite komfortable og kjentes nedsittet ut, selv om maskinen er splitterny. Mulig de er resirkulert ... Knytteneve testen ble ikke antydningen til bestått .. Jeg var på rad 48 - nesten helt bakerst i underetasjen.

Jeg fløy imidlertid F-HPJB - den eneste Harald ikke fikk. :)

Kjempe flott rapport å lese. Fikk et virkelig innblikk i hvor komplisert en enkel tur ned til London/Paris kan være for en som sitter i rullestol. All honør til deg som utsetter det for alt det styret og kavet for noe du brenner for. :) Jeg blir litt ordløs, men en skikkelig god-historie dette. :)

Du imponere meg med ditt pågangsmot med å ta slik tur helt alene med hc. Det står det absolutte respekt av.

Flotte bilder, en glimrende TR.

AF sin A380 virker ikke speielt innbydene i bak gardinen med den benplassen. Stakkers de kroppene som skal sitte der i 6 til 9 timer. Nei takker meg til EK sin B777.

Meget bra skrevet. :-) Fine bilder som vanlig.

PS: Dette er første gang jeg ser en Virgin 747-600 ;-)

Meget bra skrevet. :-) Fine bilder som vanlig.

PS: Dette er første gang jeg ser en Virgin 747-600 ;-)

He-he, only in my dreams... :-)
Skrivefeil er desverre en stor del av meg og stresset rundt å skrive... PS. Er nå rettet på :-)

Til alle:
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger - det finnes mange gode mennesker her inne, som nyinnflyttet på fremmed sted, med manglende nettverk - er forum et utrolig flott sted å være...!

Thanks!

Andreas: Ja - Seattle er/blir en drøm! Og så flott det måtte vært å treffe dere "live"! Men jeg kjenner det i magen når jeg tenker på alle timene ombord over dammen, og avstanden til heimens lune og trygge rede... Men så er det dette med å overvinne frykten og angsten da...!

hei å hå

H

Inspirerende lesning, som vanlig, Harald.

Jeg er ellers veldig glad for at du inkluderte bilde av lysbryterne på hotellet. En helhetlig plane-spotter-report. :lol:

Keep on keepin' on!

Kyrre

Aj aj! Herlig Harald, utrolig bra og velskrevet t/r - og ikke
minst står det respekt av å ta en slik rundreise med rullestol.
Hva var noen av spørsmålene du fikk av SK-pilotene
forresten, om dine A388-flyvninger?

Andreas: Ja - Seattle er/blir en drøm! Og så flott det måtte vært å treffe dere "live"! Men jeg kjenner det i magen når jeg tenker på alle timene ombord over dammen, og avstanden til heimens lune og trygge rede... Men så er det dette med å overvinne frykten og angsten da...!

Ja, det er en lang reise - skjønner den. Men jeg tror du ellers ville blitt positivt overrasket over Seattle og USA. Vi har noe her borte som heter 'American with Disability Act' (ADA) som er veldig strenge retningslinjer for fremkommelighet og behandling av handicappede og bevegelseshemmede. Jeg måtte på årlig refreshertrening i dette da jeg jobbet i amerikanske flyselskaper. Du finner kanskje at det er interessant lesning.

http://www.ada.gov/

Transportbiten:

http://www.fta.dot.gov/civilrights/civil_rights_2360.html

På den annen side - du er selv ansvarlig for at batteriene holder i bakkene i Seattle . :p

Ja, det er en lang reise - skjønner den. Men jeg tror du ellers ville blitt positivt overrasket over Seattle og USA. Vi har noe her borte som heter 'American with Disability Act' (ADA) som er veldig strenge retningslinjer for fremkommelighet og behandling av handicappede og bevegelseshemmede. Jeg måtte på årlig refreshertrening i dette da jeg jobbet i amerikanske flyselskaper. Du finner kanskje at det er interessant lesning.

http://www.ada.gov/

Transportbiten:

http://www.fta.dot.gov/civilrights/civil_rights_2360.html

På den annen side - du er selv ansvarlig for at batteriene holder i bakkene i Seattle . :p

Takk Andreas
Faktisk har jeg sniktittet på litt flypriser... Og som vanlig tar du raskt mine hentydninger, ja det er spesielt oppholdet på landjorda som jeg frykter - er ganske redd for å bli syk/skadeforverring og vite det er så utrolig langt hjem. Og ja, jeg vet at man finner de beste sykehus og leger i USA, men den tryggheten jeg får på sykehuset i Stavanger redder meg gang etter gang (det er samme lege som har tatt alle mine 29 operasjoner, og da får man en trygghet man ikke kan forklare uten å oppleve det).
Men så er det dette med å ta sorgene på forskudd da, nå har jeg tatt en sjanse - og det gikk godt, og det gjør det helt sikkert neste gang også. Så da er bare det store spørsmålet, å reise økonomi til en sånn tur...

hei å hå

H

Glimrende rapport på alle måter, tusen takk :) Flott at du ble oppgradert hos SAS og at flyvertinnen så dine behov. Jeg jobber selv i kabinen og støter man på slike ting så gjør man alt man kan for å løse situasjonen på beste mulig måte.

Fantastisk fortelling Harald. Herlig å se at du trosser ditt handicap og reiser og ser lyst på livet! Hadde alle hatt en slik innstilling hadde det være mange færre problemer i denne verden !

Alle i denne tråd skulle jo hatt et personlig takk for en fantastisk tilbakemelding, jeg blir ganske rørt av det som skrives - så tusen takk, til hver og en av dere...!

hei å hå

H

Til Blackhawk, eh - Lars... : Pilotene stilte meg spørsmål ang. flyvingen med 380`en, hvordan takeoff føltes, hvordan lydnivået var, hvordan landing var osv osv. Kapteinen var virkelig interressert, tok t.o.m. heisen med meg på Sola (hvor det ellers kun er noen få trappetrinn) for å snakke om turen, kjekt - og jeg fikk også takket han for en tur som ble til noe flott, selv om dårlig utgangspunkt...

Som vanlig en fantastisk skildring fra deg i ord og bilder. Ser frem mot 747-turen og rapport derfra.

pssst - husk å fornye passet, da ;)

Back