Originally posted by dc-8-63
Originally posted by FBU
Originally posted by dc-8-63
Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....
dc-8-63 jeg har 9 års erfaring "bak skranken" og det du sier der er helt feil.
Har paxen kommet til rett tid så har han kommet til rett tid, og har dermed krav på å bli behandlet deretter. Stenger innsjekk 40 min før, og man er sjekket inn 39 min før, ja da har man kommet til tide, og alt annet er uvesentlig for paxen.
Ikke bare skal det betales ut kompensasjon, men denne skal også være tilnærmet dobbel hvis det er en involuntery denied boarding.
Hva er helt feil ?
1. Han fikk kompensasjon, han bare nevnte det ikke i de foerste innleggene.
2. Mitt poeng er at tidsrammen spiller ingen rolle saa lenge det ikke var seter igjen naar han sjekket inn, de passasjerene som reiste med flyet hadde alle sjekket inn foer han (med forbehold om edle FF kortholdere).
3. Hadde han kommet for sent, altsaa etter deadline, ville han:
a. Ikke ha faatt "standby" boardingpass.
b. Ikke ha faatt kompensasjon.
Vi vet ikke hvorvidt det ble spurt om frivillige, selvom det som regel finnes frivillige, opplevde jeg senest i Mai med SAS fra CPH til MXP at ingen (inkludert oss) meldte seg frivillig, nettopp paa det samme tidspunkt var ikke via Frankfurt attraktivt for noen! Saa det ble de som hadde sjekket inn sist som maatte via Frankfurt....selv kom vi i fra Seattle saa ikke bare var vi trette, men vi hadde ogssaa sjekket in 16 timer foer avgang.