Den virkelige koronakrisen i luftfart...

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Den virkelige koronakrisen sett fra oss reisende sin side. Hva er det?

Jeg har rukket å tenke en del på det, faktisk. Ikke bare tenke på det. Jeg har fryktet det. Og hatt mareritt.

Hva om selskapene finner ut at folk reiser selv om de bare serverer vann og knekkebrød i alle klasser? Og så lenge ingen andre selskap gjør noe annet så vil folk pent måtte ta til takke med vann og knekkebrød hvis de vil på tur.

I First Class kan de f.eks ha vann fra Voss og sånne store runde knekkebrød med skinke av Dalahest. Litt tresmak, men sånn skal de være.

I Business Class blir det San Pelegrino og Wasa sport+ uten ost. Jeg frykter at beboerne i Frösundavik blir utpekt av IATA til å definere fremtidens businessclass og i så fall vil businesspasientene være ekstremt opptatt av helse og kortreist vond mat. Det vil deles ut koksgrå V-genser istedenfor dyne og PC-bordet vil ikke kunne felles opp.

I Premium Economy vil det være vann fra karaffel og fika. Economy har jeg ikke drømt om. Det har jeg på en måte aldri. Men kanskje de bare blir bedt om å dra på hytta i steden?

Men seriøst… Tenk om vi får lov til å reise igjen. Og så må vi drikke vann og spise polarrull helt til Vladivostok. Hva skjer da? Da er jo hele poenget borte.

Jeg lurer først og fremst når vi kan dra på tur. Men like mye på hvordan det blir å dra på tur.

I det store og det hele så tenker jeg ganske mye på tur om dagen. Pakke elefant og storsmurf. Dra på kantina. Krangle på vei videre til Hunter bar. Sette seg på balja. Få masse ting som bobler. Spille hangman på servietter...

MAKAN

Og alle reisende må sitte med Dräger smoke hoods....H-E-L-E flighten...for å begrense smittespredning:)

Attachments

• IMG_0314.PNG
    IMG_0314.PNG
    170.2 KB · Views: 725
  • IMG_0315.PNG
    IMG_0315.PNG
    173 KB · Views: 724
Tenker en del på dette om dagen og konkluderer litt med at for oss flynerder så blir nok destinasjonen (på godt og vondt) mye viktigere enn reisen dit. For meg så har denne fordelingen sykelig nok vært 50/50.

Tror også forberedelsene blir langt mer kompliserte med visum, legeattester osv og imigration i en del land kan bli temmelig ukoselig.

Spennende og se hva forholdet pris/komfort blir på flyreiser.

Uansett blir det godt som pokker å reise igjen.. Gleder meg til å gi karamellen på Tanum OSL en laaaaang klem.

Får vel ikke spist noe hvis man sitter med den på heller.

Joda. Det går helt fint å ´spise` med Dräger smoke hood´n...men det skjer riktignok intravenøst. Enkel servering.

Attachments

• IMG_0317.PNG
    IMG_0317.PNG
    227.8 KB · Views: 587
  • IMG_0318.PNG
    IMG_0318.PNG
    173.3 KB · Views: 579
Den virkelige koronakrisen sett fra oss reisende sin side. Hva er det?

Jeg har rukket å tenke en del på det, faktisk. Ikke bare tenke på det. Jeg har fryktet det. Og hatt mareritt.

Hva om selskapene finner ut at folk reiser selv om de bare serverer vann og knekkebrød i alle klasser? Og så lenge ingen andre selskap gjør noe annet så vil folk pent måtte ta til takke med vann og knekkebrød hvis de vil på tur.

I First Class kan de f.eks ha vann fra Voss og sånne store runde knekkebrød med skinke av Dalahest. Litt tresmak, men sånn skal de være.

I Business Class blir det San Pelegrino og Wasa sport+ uten ost. Jeg frykter at beboerne i Frösundavik blir utpekt av IATA til å definere fremtidens businessclass og i så fall vil businesspasientene være ekstremt opptatt av helse og kortreist vond mat. Det vil deles ut koksgrå V-genser istedenfor dyne og PC-bordet vil ikke kunne felles opp.

I Premium Economy vil det være vann fra karaffel og fika. Economy har jeg ikke drømt om. Det har jeg på en måte aldri. Men kanskje de bare blir bedt om å dra på hytta i steden?

Men seriøst… Tenk om vi får lov til å reise igjen. Og så må vi drikke vann og spise polarrull helt til Vladivostok. Hva skjer da? Da er jo hele poenget borte.

Jeg lurer først og fremst når vi kan dra på tur. Men like mye på hvordan det blir å dra på tur.

I det store og det hele så tenker jeg ganske mye på tur om dagen. Pakke elefant og storsmurf. Dra på kantina. Krangle på vei videre til Hunter bar. Sette seg på balja. Få masse ting som bobler. Spille hangman på servietter...

MAKAN

Du reiser vel stort sett ikke lengre nord en ENGM, før du bikker sør/øst/vestover. Hadde du reist med noe grønt kunne du kanskje håpet på Mack øl og måsegg:drink

Du reiser vel stort sett ikke lengre nord en ENGM, før du bikker sør/øst/vestover. Hadde du reist med noe grønt kunne du kanskje håpet på Mack øl og måsegg:drink

Tror du man kunne valgt bort måsegg og fått 2 øl isteden? I såfall er jeg å finne på WF932 når som helst.

Tenker en del på dette om dagen og konkluderer litt med at for oss flynerder så blir nok destinasjonen (på godt og vondt) mye viktigere enn reisen dit.
Velkommen etter sier jeg.

Og dette er veldig god timing for å fjerne alt alko-fjaset fra fly.

De bør med det samme kutte ut koffein-kjøret. Servere en vanndrivende substand som også får folk oppspilte, og servere den så varm at man kan brenne seg? What were they thinking?

Velkommen etter sier jeg.

Og dette er veldig god timing for å fjerne alt alko-fjaset fra fly.

De bør med det samme kutte ut koffein-kjøret. Servere en vanndrivende substand som også får folk oppspilte, og servere den så varm at man kan brenne seg? What were they thinking?

Det er jeg helt enig i. Alkoholen er jo det største problemet.

Gi meg styrke ..........
Fremover vil det kun serveres lunkent vann i tåteflaske og babymat på klemmepose
0a77ee61ed0ab5ba1c3fe7aa0d2c2d4b.jpg

Hehe tydeligvis noen som vil forby ting vedkommende ikke liker. Jeg kan faktisk ikke fordra kaffe selv, men å forby det ombord på fly? Nei. Forstår at jeg er i mindretall for folk som ikke drikker kaffe her til lands.

Har det ofte vært et stort problem for deg når du er ute og reiser at andre passasjerer drikker kaffe?

Hehe tydeligvis noen som vil forby ting vedkommende ikke liker. Jeg kan faktisk ikke fordra kaffe selv, men å forby det ombord på fly? Nei. Forstår at jeg er i mindretall for folk som ikke drikker kaffe her til lands.

Jeg vil forby sylteagurk ombord

Hvem har snakker om å forby? Jeg snakker bare om å slutte å dele det ut gratis:
Er alle mat- og drikkevarene de ikke deler ut gratis på fly forbudte der?
Er alle mat- og drikkevarene de ikke selger på fly forbudte der?

Det var også mange som røykte da de innflørte forbud mot røyking på fly. Og da var det et faktisk forbud, ikke bare at de stoppet å dele ut gratis sigaretter som ville vært ekvivalenten her.

Skulle man ha startet en rasjonell prosess for å finne hva slags drikke man skal tilby ombord på fly så klarer jeg ikke se hvordan de skal ha klart komme opp med ett eneste argument for kaffe.

Back