Den virkelige koronakrisen i luftfart...

Har det ofte vært et stort problem for deg når du er ute og reiser at andre passasjerer drikker kaffe?
Har du noen gang prøvd å slappe av eller sove når du har en tomsing i setet ved siden av deg som sitter og sover med en halvfull kaffekopp på skrå i hånden?

Ja, jeg har reist mye og langt i økonomi så jeg har ofte opplevd dette.

Har du noen gang prøvd å slappe av eller sove når du har en tomsing i setet ved siden av deg som sitter og sover med en halvfull kaffekopp på skrå i hånden?

Betal for Business - problem solved.

Betal for Business - problem solved.
Hvor mange har 2 helgeturer rundtom i verden hver måned og betaler selv for å reise i business for alle disse reisene? Sponser du?

Jeg måtte enten ha 4-5-doblet flybudsjettet eller redusert til én reise annen hver måned... og det bare på grunn av kaffe-tyranniet.

Det er litt underholdene når enkelt lager et stort problem av noe som ikke er et problem

Enig man skal være uheldig at folk søler kaffe på en, sånt skjer vel fra tid til annen, men ikke veldig ofte. Selvsagt kjipt om man opplever det - men ikke verdens undergang tros alt. Det er vel kanskje litt de samme personene som har lagt ut i det vide og det brede om personer som sitter trangt på fly og smittefare nå til dags, men da vet man sannelig lite hvordan lufta i fly håndteres. Det er lite smittefare i fly.

Hvor mange har 2 helgeturer rundtom i verden hver måned og betaler selv for å reise i business for alle disse reisene? Sponser du?

Jeg måtte enten ha 4-5-doblet flybudsjettet eller redusert til én reise annen hver måned... og det bare på grunn av kaffe-tyranniet.

Om du er for gjerrig, hvorfor skal andre sponse din intoleranse mot folk som har ulike preferanser enn deg?

Enig man skal være uheldig at folk søler kaffe på en, sånt skjer vel fra tid til annen, men ikke veldig ofte. Selvsagt kjipt om man opplever det - men ikke verdens undergang tros alt. Det er vel kanskje litt de samme personene som har lagt ut i det vide og det brede om personer som sitter trangt på fly og smittefare nå til dags, men da vet man sannelig lite hvordan lufta i fly håndteres. Det er lite smittefare i fly.

Og hvorfor virker alltid slikt skje med de samme personene hver gang?

Nei, har sjeldent opplevd at noen sover med kaffekoppen i hånden.

Hvis buksa di er så dyr at du ikke tåler en flekk kan du jo vurdere å kjøpe et ekstra sete. Da slipper du iallefall noen ved siden av deg:spin

Om du er for gjerrig, hvorfor skal andre sponse din intoleranse mot folk som har ulike preferanser enn deg?
Jeg har fortsatt tilgode å møtte noen som har omtalt min reisevirksomhet som "gjerrig". Denne måneden hadde jeg booket 3 helgeturer, én av dem til Etiopia.

Og hvordan er det å ikke dele ut gratis kaffe det samme som å "sponse" meg? Jeg tror noen har fått alt av logikk helt bakvendt her.

Jeg har fortsatt tilgode å møtte noen som har omtalt min reisevirksomhet som "gjerrig". Denne måneden hadde jeg booket 3 helgeturer, én av dem til Etiopia.

Og hvordan er det å ikke dele ut gratis kaffe det samme som å "sponse" meg? Jeg tror noen har fått alt av logikk helt bakvendt her.

Før du snakker om logikk vil jeg minne deg på denne som du tydeligvis har glemt.

Sponser du?

Er helt klart å være gjerrig når man ber andre om å betale for fordeler man ønsker seg.

Jeg synes kaffelukt- og serveringen ombord skaper trivsel, og har vel ennå ikke etter massiv flyvning i 25 år + fått sølt hverken det eller annet fra sidemannen, de få incedentene har jeg stått for selv. :cool:
Hvis overordnet mål er å redusere toalettkøen burde hverken koffein eller alkohol serveres, det har du rett i, men for min del bidrar et glass hvitvin/champis eller to på en lengre tur absolutt til trivselen, senke skuldrene.

Edit: øl drikker jeg sjelden eller aldri ombord, av en eller annen (merkelig?) grunn.

Last edited:
Jeg synes kaffelukt- og serveringen ombord skaper trivsel,
Man kan få til mye av dette ved å tilsette duft av kaffe i luften(og dukt av nystekte rosinboller også?), og om smaken er viktig så får man vann med kaffe-smak. I Japan er de både rasjonelle og innovative, her har du vann med latte-smak, selvsagt uten koffein:
https://www.youtube.com/watch?v=NN1igXQSJGM
Og ja, Naomi Watanabe blir brukt i mange reklamer i Japan.
men for min del bidrar et glass hvitvin/champis eller to på en lengre tur absolutt til trivselen, senke skuldrene.
Det gjør ikke kaffe, tvert imot.

Du klager på at kaffe gjør en urolig, men allikevel er problemet at de som drikker den sovner, helst ved siden av deg??

Du klager på at kaffe gjør en urolig, men allikevel er problemet at de som drikker den sovner, helst ved siden av deg??
Ting er ikke binære og dette er ingen selvmotsigelse. At koffein gjør folk oppspilte er veldokumentert og samtidig er mange slitne og sovner på lengere flighter. Om noen som er slitne og trøtte på en flight drikker kaffe så gjør det antagelig at de sovner litt senere.

Back