Den virkelige koronakrisen i luftfart...

Ting er ikke binære og dette er ingen selvmotsigelse. At koffein gjør folk oppspilte er veldokumentert og samtidig er mange slitne og sovner på lengere flighter. Om noen som er slitne og trøtte på en flight drikker kaffe så gjør det antagelig at de sovner litt senere.

Det handler vel i bunn og grunn om at vi er forskjellige og at vi alle bør respektere forskjellene - og respekt går begge veier - mange av oss her respekterer at du f.eks. ønsker å bruke offentlig kommunikasjon og at det har verdier for deg på dine reiser, derfor har flere av oss kommet med seriøse og gode forslag f.eks. selv foreslo jeg Vancouver BC nettopp fordi det er utmerket offentlig kommunikasjon og lett å komme seg rundt.

Derfor burde det også fungere den andre veien, jeg og mange andre ikke bare setter pris på kaffe, men er også svært interessert i kaffe og kaffe kulturer. «Cravings» er nevnt i andre tråder og hva man savner i disse tidene, for meg er mitt største savn en Espresso i Napoli, både en Caffe Sospesa hos Gran Caffè Gambrinus og enhver liten Espresso bar med solide porselens kopper holdt varme i kokende vann.

Det handler vel i bunn og grunn om at vi er forskjellige og at vi alle bør respektere forskjellene - og respekt går begge veier - mange av oss her respekterer at du f.eks. ønsker å bruke offentlig kommunikasjon og at det har verdier for deg på dine reiser, derfor har flere av oss kommet med seriøse og gode forslag f.eks. selv foreslo jeg Vancouver BC nettopp fordi det er utmerket offentlig kommunikasjon og lett å komme seg rundt.
Bortsett fra en stygg episode i East Midlands så setter jeg stor pris på reisetips fra deg og mange andre her på forumet. Var det ikke du som også tipset om Marina Del Rey? Og jeg har da også selv bidratt med mange tips selv om jeg ikke vet om du enda har kommet deg til Beacon Rock.
Derfor burde det også fungere den andre veien, jeg og mange andre ikke bare setter pris på kaffe, men er også svært interessert i kaffe og kaffe kulturer.
Jeg har da null problemer med at mange er interessert i kaffe. Jeg har heller ikke noen problemer med at noen er interessert i leirdueskyting. Kaffe og leirdusskyting passer likevel begge veldig dårlig ombord i fly.

(CNN) — A transatlantic flight was forced to divert to the Republic of Ireland because a pilot spilled a cup of coffee on the aircraft's controls, it has emerged.
According to the Air Accidents Investigation Branch, the Airbus A330-243, operated by Condor, was traveling from Frankfurt in Germany to Cancún in Mexico on February 6 when it was forced to jettison fuel and divert to Shannon airport.
https://www.cnn.com/travel/article/plane-diverted-coffee-spill-intl-scli/index.html
Det ligger en tråd her inne om det, men klarer ikke finne den i alt corona stoffet...

Bortsett fra en stygg episode i East Midlands så setter jeg stor pris på reisetips fra deg og mange andre her på forumet. Var det ikke du som også tipset om Marina Del Rey? Og jeg har da også selv bidratt med mange tips selv om jeg ikke vet om du enda har kommet deg til Beacon Rock.
Jeg har da null problemer med at mange er interessert i kaffe. Jeg har heller ikke noen problemer med at noen er interessert i leirdueskyting. Kaffe og leirdusskyting passer likevel begge veldig dårlig ombord i fly.

Jeg ga deg et seriøst svar og det synd at du tar det så lite seriøst, leirdue skyting ? Det er bare trolling og mangel på respekt !:old

Kaffe har vært servert ombord i fly siden min mor startet sin karriere som Flyvertinne på Saab 90 Scandia - første tur Oslo - Karlstad - Stockholm, ja det nok blitt sølt noe kaffe opp igjennom tidene, men ut i fra hennes erfaring, min kones erfaring som flyvertinne hos Alaska innen delstaten Alaska, begge har opplevd ting du neppe vil oppleve !

Det var et skuffende svar!

Dette begynner å bli en riktig så fornøyelig tråd! Skulle vi tatt en runde med sylteagurk og nederlandsk veimerking også, når vi nå er så godt i gang?

Jeg våger meg frempå: Roastbeef uten sylteagurk er djevelens verk. Litt som kaffe uten cognac. Håper inderlig begge deler overlever coronakrisen.

Hellandussen hvor hårsåre/nærtagende noen folk er her inne. I en tråd under småpratfanen må man vel kunne slå av en spøk i ny og ne uten at det skal bli gjenstand for stor diskusjon?

Hellandussen hvor hårsåre/nærtagende noen folk er her inne. I en tråd under småpratfanen må man vel kunne slå av en spøk i ny og ne uten at det skal bli gjenstand for stor diskusjon?
Enkelte ser ut til raskt å tolke mye på verst mulig måte og se det meste som et angrep på seg selv. Og det er vanskelig å se om dette er ment som ironi eller om enkelte faktisk er så usikre og nærtagende.

Dette begynner å bli en riktig så fornøyelig tråd! Skulle vi tatt en runde med sylteagurk og nederlandsk veimerking også, når vi nå er så godt i gang?

Jeg våger meg frempå: Roastbeef uten sylteagurk er djevelens verk. Litt som kaffe uten cognac. Håper inderlig begge deler overlever coronakrisen.

Det ble prøvd litt lengre opp i tråden, men ingen bet. :)

Forøvrig et sinnsykt forslag med sylteagurk på roastbeefen. Nesten like idiotisk som å putte selleri i salat.

Siden jeg ikke drikker alkohol, kan jeg kanskje driste meg til å be om at der legges ut alternative t/r's med bilder uten disse fysjom glassene. Litt sånn, 1 t/r for de som drikker alkohol, og 1 for oss som ikke drikker:8:

Siden jeg ikke drikker alkohol, kan jeg kanskje driste meg til å be om at der legges ut alternative t/r's med bilder uten disse fysjom glassene. Litt sånn, 1 t/r for de som drikker alkohol, og 1 for oss som ikke drikker:8:
Amen, jeg stiller meg villig til å photoshope fanta i glassene ;)

Nja, her må jeg sende en innvending på vegne av oss som ikke drikker alkohol (for tiden) men som ikke krenkes av å se et bilde av alkohol.... Vi bør også respekteres! :colgate:

Enkelte ser ut til raskt å tolke mye på verst mulig måte og se det meste som et angrep på seg selv. Og det er vanskelig å se om dette er ment som ironi eller om enkelte faktisk er så usikre og nærtagende.

Det var rette ræva som feis...

Jeg blir også krenka av pripne nettroll som elsker å fly rundt og være furtne på sine gratis-kaffedrikkende medpassasjerer - hvorfor skal jeg sitte og subsidiere den ekstra mengen drivstoff som kreves for å opprettholde oksygennivået i kabilnluften som du er stororbruker av på å være furten? Jeg tror vi må innføre rasjonering her!

Avgift på furthet - jo mer rasende og oppspilt du er, jo mer koster lufta du forbruker. Alternativt så kan du få slippe avgiften om du flyr i den ikke-trykksatte delen av halepartiet, bare husk på å ta med deg ditt eget oksygen.

Garantert fritt for kaffeservering er det der også! win-win? :colgate:

Back