Re: DY - OSL's mest punktlige
Denne tråden er absolutt aktuell og av interesse - skal ikke stenges

ld
Det handler om at DY har blitt kritisert av en rekke forumister her inne for elendig punktlighet.
De fleste av oss har også fått med seg at andre aktører har spillt stort på punktlighet som et kvalitetstempel og benyttet dette i bl. markedsføringskapanjer.
Vi høyt her oppe i Skandinavia har etterhvert blitt opptatt av punktlighet. På tross av utfordringer med vinterdrift etc, viser selskaper med Skandinaviske AOC punktlighet som et forretningsfortrinn og fokusområde, spesielt opp mot befordring av de som reiser i jobbsammenheng. Disse er betraktet som attraktive, da de ofte benytter seg av fleksible billetter til en høyere kostnad. Dette gir igjen flyselskapene bedre inntekt ("Yield")
Situasjonen nå er at DY har hatt stort internt fokus på å forbedre punktligheten. Det er også samkjørt med underleverandører for å sikre hensiktsmessige, effektive og enkle prosesser.
Kort sagt - dette arbeidet bærer naturlig nok frukter, men all tid det også har vært aktører som har prestert enda bedre har ikke dette kommet godt frem.
Til opplysning var DY sist gang punktligst over OSL i mars 2007 (dengang med 82% mot SK 78%). Noe forteller meg at det ikke blir 3,5 år til neste gang. Utviklingen har vært og er imponerende, spesielt sett i lys av kabinfaktor, bakkestopptider og flyutnyttelsesgraden DY opererer med i forhold til andre i markedet.
Så nok en gang - tråden er av stor interesse, mange følger den på frivillig basis:8:
Kort oppdatering
DY 15" tom 12okt 94,7%
SK 15" tom 12okt 88,6%
diff 6,1 p.p favør DY.
Er det noen som tror/ikke tror det holder helt inn?