Den store punklighetsdiskusjonen

Så langt i Mars ser det ut som Rfly/DY har mest grunn til å juble, selvom OTP'en er et stykke under målsettingen (anslagsvis for begge)

SAS 1915 1865 45 97.7% 366 80.9%
Norwegian 1469 1451 12 99.2% 240 83.7%

Spesielt de siste dager er godt levert av DY & Co

osl-sk-dy-week.png

Uke 9 og 10 hadde noen stygge "dumper" i punktligheten

osl-sk-dy-month.png

Re: Flyselskapene du kan stole på (regularitet/punktlighet)

Har sjekket osl sin statistikk, som går tilbake til 2007, og 3 ganger har DY vært bedre enn SK, feb og mar 2007, samt okt 2010. Ikke akkurat en rekke ganger, i mine ører betyr det at noe skjer tii og ofte. Hvilket tallmateriale du sitter med for feb, vet ikke jeg. Men iflg osl sine egne sider "leder" SK med 1,5%.

Ja, det provoserer meg at noen gjentatte ganger bevist sprer usannheter, og at andre ukritisk gjentar dem. Tenker da på endel uttalelser fra DY personell om SK.

God helg :-)
(Selv om den må tilbringes på jobb)

..Da ser det ut til at "the nightmare comes true" for enkelte, da det ser ut til at DY gruser SK på punktlighet på "de 5 store" i mars 2011. Tipper jeg rett vil jeg i tillegg ikke tro at DY er fornøyd med resultatene isolert, men å operere med opptil 10 p.p høyere punktlighet i tillegg til bedre regularitet (som kjent kan en ihht. Avinor's beregningsmodell kansellere seg til økt punktlighet) bør ikke bli forbigått i stillhet for det norske markedet.

Sett i lys av uttalelsen i Quoten over, "Ja, det provoserer meg at noen gjentatte ganger bevist sprer usannheter, og at andre ukritisk gjentar dem", blir det med en flau smak å se SK profilere seg med noe som hentyder at de er mere punktlig enn andre:lol:

Gir CPH og ARN ut statistikker på punktlighet? Hører at DY leverer svært sterkt i CPH også.

Bør SK justere sitt slogon og slutte å hvile seg på Donal Duck statistikkene til FlightStats?:old

Den dagen DY er best i Europa / bedre enn SAS totalt sett gjennom et år blir dette interessant for kundene. Før den tid er enkeltmåneder nok mest interessant for DY-ansatte som liker å få ut litt frustrasjon over konkurrenten.

Ja, målinger bør skje i litt lengre perioder enn en dag eller måned før man kan begyne å heise flagget. Men det går i riktig retning for DY, og det er bra. For de har vært dårlige på puktlighet, det er vi vel alle enige om. Men de har tatt tak i ting, og resultatene er tydelige.
Noen promilles forskell i punktligjet over tid, er urelevant for kunden.

Ellers er vel ikke mitt inntrykk det at Norwegian er frustrerte over konkurrenten sine flotte resultater. Jeg har mer inntrykk av at de er godt fornøyde med seg selv både når det gjelder utvikling i puktlighet statestikk, trafikkvekst og stadige leveranser av splitter nye fly. Eller er det meg som mangler antenner til å fange opp frustrasonen.

Er det resultatene av lang tids drift med for lite mannskap totalt sett vi nå ser fra SAS? Man kan jo kjøpe ut ferie fra folk og be de jobbe opp mot maks i en periode, men før eller siden makser folk ut når det ikke ansettes flere. Er det dette som er i ferd med å skje? Synes jeg har observert veldig kanselleringer grunnet manglende crew i en periode nå.

...da er mars 2011 unnagjort rundt om i det ganske land. DY er 2-10% mer punktlig enn Europas punktligste.
Grattis til alle som føler seg berørt og en stor takk til SK som gjør dette mulig

...da er mars 2011 unnagjort rundt om i det ganske land. DY er 2-10% mer punktlig enn Europas punktligste.
Grattis til alle som føler seg berørt og en stor takk til SK som gjør dette mulig

Ja, da er det vel 4 måned siden 2007 at DY har klart dette kunsstykket (Iallefall på OSL). Skal vi se; det er vel i underkant av 10% det. Er mange grunner til variasjoner måned for måned, det er sett over tid du ser hvem som er best på punktlighet. Enslig svale gjør ingen vår heter det.

Artig ordtak som sikkert kan gjentas. For info er våren i anmarsj. Med beste ønsker om en punktlig helg. Skål! ...tror jeg tar meg et kakestykke til jeg..

Back