Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Jeg blir med til ALC 17mai :-) men fra en annen by en TRD. 9 timer sol blir ikke gale! :)

Akkurat booket OSL-BCN tur-retur 8. apr i SAS Plus 10.000 poeng (inkl. EBG tillegg). Kostet i overkant av 2000 kr, ca 4,7 poeng / kr. Blir min første MR da det i jobbsammenheng alltid har vært nok til å opptjene EBG. EBD derimot er vanskelig uten en MR eller to så må til pers nå.

Neste uke blir det en TRF-CPH-PEK-PUS (tur) og ICN-NRT-CPH-OSL (retur) i jobbsammenheng. Bestilte SAS Plus gjennomgående og det ble 29600 poeng (inkl. EBG tillegg) til ca 15.000 kr. Var litt overrasket over at dersom jeg hadde valgt business gjennomgående ville det så vidt blitt over 30.000 poeng. Altså ikke mye vits å bestille business til den doble prisen for poengenes skyld (komforten en annen sak). Prøver å oppgradere med poeng eller optiontown på de lange leggene.

Last edited:

Bestilte SAS Plus gjennomgående og det ble 29600 poeng (inkl. EBG tillegg) til ca 15.000 kr. Var litt overrasket over at dersom jeg hadde valgt business gjennomgående ville det så vidt blitt over 30.000 poeng. Altså ikke mye vits å bestille business til den doble prisen for poengenes skyld (komforten en annen sak).
Hos SAS er poengopptjeningen lik for plus og business (200%). Den lille differansen kommer nok av forskjellig bookingklasse på delen av reisen med sammarbeidspartner (PEK-PUS og ICN-NRT antar jeg), som kan ha forskjellig % opptjening i klassen Plus mappes til, i forhold til klassen business mappes til.

Ja det stemmer sikkert. Det var booking klasse B på PEK-PUs og ICN-NRT. Var sete 41H noe som plasserte meg midt på økonomi på 747-400'en til ASIANA. Prøver å oppgradere til "andre etasjen".

Noen her som tenker seg på en Mileagerun i April/ Mai fra Gardermoen som har lyst på litt selskap? Skal prøve å få til min første å hadde vært kjekt om det var flere med :D Ser det er t/r til Barcelona i April/ Mai i Sas Plus til 2100kr :)

Hvordan er det med servering på disse lange Spania-turene? Skal til Malaga i morgen og endte opp i Plus fordi det bare var 100-200 kr dyrere totalt. Går de igjennom to ganger? Tenker å prøve å sove litt fordi flygningen er 0630..

Tenkte denne tråden har nok av folk med erfaringer ;)

Hvordan er det med servering på disse lange Spania-turene? Skal til Malaga i morgen og endte opp i Plus fordi det bare var 100-200 kr dyrere totalt. Går de igjennom to ganger? Tenker å prøve å sove litt fordi flygningen er 0630..

Wrap og salat pluss snacks.
De går to-tre runder, men spør du får du det du vil når du vil.

Det er bare å plinge, så får du det du vil ha når du vil ha det.

Mfjeldheim: Har bestilt OSL-BCL 8. April tur-retur. Selskap verdsettes :) Har bestilt SAS Plus på reisen.

Det er bare å plinge, så får du det du vil ha når du vil ha det.
Sist jeg fløy hjem fra MAD tok det rundt 30 minutter fra jeg plinget til noen kom - så ikke alltid "når du vil ha det". De serverte salat/sandwich en runde, så kom de med kaffekannen, og så kom ingen forbi på lenge. Jeg ville gjerne ha en sjokolade til kaffen, så plinget på da han i C-setet var i drømmeland. Tok rundt en halv time før noen kom - og da var det jeg som huket tak i den første flyvertinnen som gikk forbi siden jeg plinga på. Da hadde flyvertinnene stått å snakket bak den gardinen siden kaffen ble servert.

Sist jeg fløy hjem fra MAD tok det rundt 30 minutter fra jeg plinget til noen kom - så ikke alltid "når du vil ha det". De serverte salat/sandwich en runde, så kom de med kaffekannen, og så kom ingen forbi på lenge. Jeg ville gjerne ha en sjokolade til kaffen, så plinget på da han i C-setet var i drømmeland. Tok rundt en halv time før noen kom - og da var det jeg som huket tak i den første flyvertinnen som gikk forbi siden jeg plinga på. Da hadde flyvertinnene stått å snakket bak den gardinen siden kaffen ble servert.

Men det var vel CPH-crew... ;)
Har bare gode erfaringer i Plus til Syd-Europa, alltid topp service. Via CPH har det vært litt variabelt.

Last edited:

Men det var vel CPH-crew... ;)
Har bare gode erfaringer i Plus til Syd-Europa, alltid topp service. Via CPH har det vært litt variabelt.
Det var CPH-crew, ja. ;)

Nå skal jeg ikke være for krass her, det hører til at de ellers var hyggelige og smilende, men jeg syntes de var litt mye å skravlet, drakk kaffe og viste bilder til hverandre fra mobiltelefonene til hverandre bak gardinen fremme i kabinen. Hos andre selskap på Europa-flyvninger (særlig i C), er det alltid med korte mellomrom kabinpersonale som sjekker at alt er OK og om noen skal ha noe.

Men nå skal jeg ikke bytte tema i tråden. Neste MR for min del er ikke før den 31. mai, hvor jeg skal t/r Athen (og få 30k EB-poeng :colgate:). Da er det vel norsk crew, og atpåtil går returen så sent at det skal kvalifisere for middag og ikke en liten alt-for-varm wrap med sopp og ost! ^_^

Jeg skal debutere med Mileage Run lørdag den 29. mars med Oslo - Madrid.

OSL - CPH - 3A
Mellomlanding: 1t 15m
CPH - MAD - 2F

50 minutt

MAD - CPH - 3A
Mellomlanding: 45 minutt
CPH - OSL - 3A

Sete: 2F hele veien.
Pris: 3 133,- med SAS Plus

Bonuspoeng
Basic: 10 000
Sølv: 11 500
Gull: 12 500

Er denne overkommelig? Noen med tidligere erfaringer? Noe jeg burde være obs på(utenom at det er grytidlig)?
Ankomme Gardermoen 05:02 på en lørdag er vel greit med tid?
50 minutter mellom avgangene i Madrid er vel greit?
Hele reisen er f.ø. bestilt i samme referansenummer. Kommer det til å oppstå konflikt noen steder?

Last edited:

Det var CPH-crew, ja. ;)
Neste MR for min del er ikke før den 31. mai, hvor jeg skal t/r Athen (og få 30k EB-poeng :colgate:). Da er det vel norsk crew, og atpåtil går returen så sent at det skal kvalifisere for middag og ikke en liten alt-for-varm wrap med sopp og ost! ^_^

30.000 EB-poeng!? Hvordan får du det til? Er i Athen nå og fikk 2x fra SAS, så ender opp med 20.000 peng.

Er denne overkommelig? Noen med tidligere erfaringer? Noe jeg burde være obs på(utenom at det er grytidlig)?
Ankomme Gardermoen 05:02 på en lørdag er vel greit med tid?
50 minutter mellom avgangene i Madrid er vel greit?
Hele reisen er f.ø. bestilt i samme referansenummer. Kommer det til å oppstå konflikt noen steder?
Det er samme fly du ankommer med som du reiser med i MAD, så ingen problem. Har selv vært på MR to ganger med ruten BGO-CPH-MAD-CPH-BGO. Sist gang (som var sist lørdag) så rakk jeg vel en 20 minutter lounge i MAD og.

30.000 EB-poeng!? Hvordan får du det til? Er i Athen nå og fikk 2x fra SAS, så ender opp med 20.000 peng.
Var en dag hvor enkelte destinisjoner ga 3x poeng i EB-kalenderen (1x grunnpoeng + 2x ekstrapoeng) om du bestilte den dagen... ;) Angrer selv litt på at jeg ikke bestilte mer enn en reise. Snakk om rundt 15 EB-poeng per krone...

En tur nummer to til Madrid booket den 19. april.
Pris: 3 639.

Littegranne dårligere opptjening i forhold til kroner brukt på denne turen sammenliknet med turen som skal gjennomføres 29. mars.
Til slutt får man gjennomføre en billigst mulig t/r for å tjene 1 000 bonuspoeng før 30. april.

Last edited:
Back