Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Dette har sikkert vært tatt opp før, men hvordan er LHR? Det er jo non-schengen. Det går fint å reise frem og tilbake samme dag hvis man har noen timer? :)

Du må ut gjennom passkontrollen. Da havner du ute i ankomsthallen og må inn igjen via avgangshallen. Denne runden tar deg fort 30 minutter, kanskje lengre. Har du to timer bør det gå veldig bra.

Dette har sikkert vært tatt opp før, men hvordan er LHR? Det er jo non-schengen. Det går fint å reise frem og tilbake samme dag hvis man har noen timer? :)

Litt dårlig MR med tanke på poeng per Nok da, men vil du til LHR er det ganske enkelt og komme seg inn igjen i løpet av kort tid.

Har kun vært der på MR en gang og brukte da 7 minutter fra flysete til jeg var igjennom sikkerhetkontrollen igjen. Dette var fredag 7 februar, og vi var sen inn fra CPH så kanskje det var årsaken til at det var så lite folk der? Emirates sine pax var i alle fall i stor grad igjennom kontrollen før jeg kom dit, men kan se for meg at det kan bli litt kø der om det er mange fly som går samtidig.

Når det gjelder loungen syns jeg det var bunn 5 av det jeg har opplevd noen sinne, og ikke verdt besøket for annet enn en gratis øl og litt San Pellegrino.

Har vel ikke vært på så mange som 5 i hele mitt liv. Det er vel litt tilfeldig hvordan man opplever det. Rangert ut ifra mat og drikke, vil jeg rangere de tre jeg har vært på denne uka slik.
1. NCE
2. OSL
3. CPH

Har vel ikke vært på så mange som 5 i hele mitt liv. Det er vel litt tilfeldig hvordan man opplever det. Rangert ut ifra mat og drikke, vil jeg rangere de tre jeg har vært på denne uka slik.
1. NCE
2. OSL
3. CPH

Vi er alle forskjellige, og jeg ville snudd listen din opp ned :)

Ser fremdels at det ligger ute billetter i plus OSL-BCN-OSL fredag 7. mars til 2674 Nok, så dersom du er i Oslo den dagen, og ikke har noe bedre å bruke 6 timer på, er det bare å hive seg med :)

Da har jeg bestilt nok en Osl-Alc t/r med SAS plus, ned tidlig morgen søndag 18.mai, hjem mandag ettermiddag 19.mai. Enda en milage-run med innlagt overnatting. Får nesten hele søndagen pluss mandag formiddag der nede, satser da på slaraffenliv på den fine stranden.
Ifølge bonuskalkulatoren får jeg 10.000 poeng, pris for flyturen ble 2273.- Sammen med litt annen småreising i vår når jeg da 45.000 poeng i opptjeningsperioden min som går ut 1.juni. Og det stemmer vel at jeg da kvalifiserer til gull? Må jeg kontakte SAS om dette?
Så forresten ut som om det bare var 1-2 rader med plus på disse avgangene. Jeg har sete 1F/2A.

Da har jeg bestilt nok en Osl-Alc t/r med SAS plus, ned tidlig morgen søndag 18.mai, hjem mandag ettermiddag 19.mai. Enda en milage-run med innlagt overnatting. Får nesten hele søndagen pluss mandag formiddag der nede, satser da på slaraffenliv på den fine stranden.
Ifølge bonuskalkulatoren får jeg 10.000 poeng, pris for flyturen ble 2273.- Sammen med litt annen småreising i vår når jeg da 45.000 poeng i opptjeningsperioden min som går ut 1.juni. Og det stemmer vel at jeg da kvalifiserer til gull? Må jeg kontakte SAS om dette?
Så forresten ut som om det bare var 1-2 rader med plus på disse avgangene. Jeg har sete 1F/2A.

Du trenger 50 000 poeng innen 31.mai for å bli gull. Dette skjer automatisk etter at du bikker poenggrensen.

Du trenger 50 000 poeng innen 31.mai for å bli gull. Dette skjer automatisk etter at du bikker poenggrensen.

Er vel 45K som gjelder for opptjeningsperioder som startet før oktober 2013?

Er vel 45K som gjelder for opptjeningsperioder som startet før oktober 2013?

Jeg er EBG fra før. Ny opptjeningsperiode er fra 1.juni 2013 til 31.mai 2014. Så jeg mener at jeg da skal ha rett til nytt gull ved 45 000 poeng, det var spørsmålet mitt :-)
Og må jeg kontakte SAS og minne dem på dette?

Du må nok ta kontakt ja, IT systemene håndterer ikke dette automatisk. Jeg fikk ordnet dette via gullmailen tidligere denne uken.

Ah my bad. Tenkte ikke på det :p Min opptjeningsperiode startet 1.okt så det gjaldt aldri for meg.

Jeg er EBG fra før. Ny opptjeningsperiode er fra 1.juni 2013 til 31.mai 2014. Så jeg mener at jeg da skal ha rett til nytt gull ved 45 000 poeng, det var spørsmålet mitt :-)
Og må jeg kontakte SAS og minne dem på dette?

Har samme opptjeningspeiode selv, og jeg ville i alle fall kontaktet SAS for å sikre at du faktisk registrert som oppnådd gull. Tror ikke det blir noe problem selv da jeg nok komme godt over 50000 før 31 mai.

Jeg vil tro dette går automatisk for de med opptjeningsperiode som begynte før oktober..

Skader ikke å holde et øye med det, men ville ikke bekymret meg nevneverdig for dette. I alle fall ikke før jeg hadde sett at kravet var nådd uten at oppgradering fant sted.

Ps jeg har samme periode som deg og fikk bekreftet år EBG kommer etter 35 turer for de med periode som begynte før oktober.

Takker være forumet her jeg bor obs på dette, begynte ikke å fly aktivt før årsskiftet så regnet ikke med å klare 50 turer, men ca 30 med SK.. så par til klarer jeg nok å legge 170 kr ekstra på bordet for SK over DY.. :)

Et kjapt spørsmål angående den nye eurobonus
jeg er nå basic og lurer på visst jeg for eksempel reiser:
TRD-LHR med mellomlanding i OSL og TRD-DUB mellomland i CPH
det blir totalt 8 flyturer blir jeg da sølv medlem ?

Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Nei? Ettersom nye EB krever 10..

Med mindre turene gir deg 20.000 poeng eller at du har noen turer fra før..

Re: Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Glemte å si at jeg har noen reiser fra før. Men takk for svaret.

Last edited:

bestillte akkurat TRD-TXL i pluss 2360 kr synes ikke det var så gæli, gir 6000 poeng som
basic , 6900 sølv og 7500 gull. Kan også nevnes at det er en del billig til LHR også i pluss som gir like mye poeng.

Etter at det ble åpnet for bonuspoeng igjen på innenriks i fjor, ble jeg EB-medlem, og jeg har nå booket min første MR-tur.

Utreise to 22 mai 2014

06:00 - 10:45 SK4637 (bekreftet) 738 738
Oslo, Gardermoen - Athens, Athens Int E. Venizelos

Flys av: Scandinavian Airlines | Flytype: Boeing 737-800
Pristype: SAS Plus | Sete: 3F | Bagasje: 2 stk/pers

Hjemreise to 22 mai 2014

13:50 - 16:05 SK778 (bekreftet) 321 321
Athens, Athens Int E. Venizelos - København, Kastrup (Terminal 3)
Mellomlanding i: København 3:00
Flys av: Scandinavian Airlines | Flytype: Airbus Industrie A321

Pristype: SAS Plus | Sete: 2F | Bagasje: 2 stk/pers

19:05 - 20:15 SK1470 (bekreftet) 738 738
København, Kastrup (Terminal 3) - Oslo, Gardermoen
Flys av: Scandinavian Airlines | Flytype: Boeing 737-800
Pristype: SAS Plus | Sete: 2F | Bagasje: 2 stk/pers

Det hele kom på 2 587,- og gir 9 000 poeng. Hvis jeg hadde bestemt meg litt tidligere på dagen, kunne det blitt et par hundrelapper billigere. Jeg la med vilje inn litt buffer i Athen og i København, så jeg får brukt noen timer i hver av loungene der.

Jeg booket tidligere i dag også OSL-CPH-SIN-SYD T/R i november, som jeg mistenker gir 18 500 poeng i GO? Det blir litt for ambisiøst med ren MR til Australia, så jeg legger inn noen dager i Sydney før returen.

Back