Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Jeg booket tidligere i dag også OSL-CPH-SIN-SYD T/R i november, som jeg mistenker gir 18 500 poeng i GO? Det blir litt for ambisiøst med ren MR til Australia, så jeg legger inn noen dager i Sydney før returen.

Kommer ann på booking klassen du har på Singapore Airlines

Det hele kom på 2 587,- og gir 9 000 poeng. Hvis jeg hadde bestemt meg litt tidligere på dagen, kunne det blitt et par hundrelapper billigere. Jeg la med vilje inn litt buffer i Athen og i København, så jeg får brukt noen timer i hver av loungene der.
Synd du ikke booket dette i Desember. SAS hadde 3x poeng (1x grunnpoeng + 2x ekstrapoeng) i EuroBonus-julekalenderen for reiser til Athen (og Venezia om jeg husker rett) en av dagene da. Den 31. mai f.eks. tror jeg det er en del som reiser tur/retur fra OSL til ATH.

30k EB-poeng for de med gullkort av en t/r Athen... Selv angrer jeg på at jeg ikke booket 5 reiser, og ikke bare 1. Man får jo rundt 15-17 EB-poeng per krone. :colgate:

Ja, her kan man risikere 0 poeng hvis bookingklassen er feil....

Hjelpes! :cry: I følge bookingen er det K på alle leg med unntak av SIN-SYD, som er N. Hva tror dere om dette?

Hjelpes! :cry: I følge bookingen er det K på alle leg med unntak av SIN-SYD, som er N. Hva tror dere om dette?

Er full opptjening til SAS EB med bookingklasse K, men tror ikke det blir noe poeng av reiser med bookingklase N.

Ok, takk for info Someone og Fredrik_KH. Da spør jeg dumt til neste gang;

Jeg booket via sas.no og valgte GO. Jeg fikk naturligvis ikke spørsmål om bookingklasse. Hva er årsaken til at det ene legget ble N? Hva kreves det for å forsøke å få endret fra N til K?

Fikk tak i en ganske rimelig MR t/r ALC fra BGO (direkte) neste helg, men ser at jeg beklagligvis ikke kan reise. :headbang

Hvis noen er interessert kan de få den for 2300 kroner (reisen kostet 1800 + 500 i gebyr for navnebytte), som i og for seg fortsatt er en en ganske grei pris for MR. Gir (med navnebytte) 4,35 EB-poeng med EBG. Ta kontakt på PM før i morgen tidlig, om interessert.

[FONT=&quot]Utreise: [/FONT][FONT=&quot]lø 15 mar 2014[/FONT]
[FONT=&quot]06:00 - 09:45 [/FONT][FONT=&quot]Bergen, Flesland [/FONT][FONT=&quot] - [FONT=&quot]Alicante, Alicante Lufthavn [/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]SK4730 [/FONT][FONT=&quot]Flys av: [FONT=&quot]Scandinavian Airlines[/FONT] | Flytype: [FONT=&quot]Boeing 737-800[/FONT] [/FONT]
[FONT=&quot]Pristype: [FONT=&quot]SAS Plus[/FONT] | Bagasje: [FONT=&quot]2 stk/pers [/FONT][/FONT]

[FONT=&quot]Hjemreise: [/FONT][FONT=&quot]lø 15 mar 2014[/FONT]
[FONT=&quot]10:35 - 14:15 [/FONT][FONT=&quot]Alicante, Alicante Lufthavn [/FONT][FONT=&quot] - [FONT=&quot]Bergen, Flesland [/FONT][/FONT]
[FONT=&quot]SK4731 [/FONT][FONT=&quot]Flys av: [FONT=&quot]Scandinavian Airlines[/FONT] | Flytype: [FONT=&quot]Boeing 737-800[/FONT] [/FONT]
[FONT=&quot]Pristype: [FONT=&quot]SAS Plus[/FONT] | Bagasje: [FONT=&quot]2 stk/pers [/FONT][/FONT]

Jeg booket via sas.no og valgte GO. Jeg fikk naturligvis ikke spørsmål om bookingklasse. Hva er årsaken til at det ene legget ble N? Hva kreves det for å forsøke å få endret fra N til K?

SAS og de fleste andre bookingsider har dessverre en svakhet der i forhold til de mer klassiske reisebyråene

Du har 24 timers avbestillingsfrist. Om du rekker imorgen ville jeg tatt kontakt med ett annet reisebyråd å hørt hva pris de kan tilby for en reise med opptjening på hele turen. Er ikke prisen så avskrekkende høyere kan du booke den å avbestille den SAS.no bookede turen

Last edited:

Hei Forumister,

Skal vi LAS i august, hvilken reisevei gir flest opptjening for EBG i C-klasse ?

Hei Forumister,

Skal vi LAS i august, hvilken reisevei gir flest opptjening for EBG i C-klasse ?

Hvilken reisevei? Det må vel bli via Asia,Australia osv. Vært bedre om du spesifiserte litt mere. Ellers gir de fleste 200% i C klasse unntatt discounted business hos LH,LX

Last edited:

Hvilken reisevei? Det må vel bli via Asia,Australia osv. Vært bedre om du spesifiserte litt mere. Ellers gir de fleste 200% i C klasse unntatt discounted business hos LH,LX

Avreise fra OSL - reisevei er underordnet, trenge å tjene opp 50K på veldig kort tid. Pris er sekundært i akkurat dette tilfellet

Avreise fra OSL - reisevei er underordnet, trenge å tjene opp 50K på veldig kort tid. Pris er sekundært i akkurat dette tilfellet
OSL-CPH-MAD/NCE/ALC/AGP/BCN-CPH-MAD/NCE/ALC/AGP/BCN-SFO-LAS og LAS-SFO-CPH-MAD/NCE/ALC/AGP/BCN-CPH-OSL? SAS plus på alle SK flights. Skal gi 47500 med EuroBonus Basic på alle SK-flights + eventuell opptjening SFO-LAS-SFO.

Last edited:

Finnes det noe verktøy der en kan søke på flighter som har en bestemt bookingklasse ledig (f.eks A) fra Oslo på en bestemt dag? KVS eller Expertflyer? Hadde vært nyttig å se hvilke muligheter som fantes en gitt dato.

OSL-LHR-SIN-NRT-LAX-LAS T/R med SQ og UA skulle gi 67200 EB poeng i C klasse

Last edited:

Jeg tar meg en milagerun SVG-CPH-MAD og retur 29.mars i Plus.

Flere som hiver seg på TRD-ALC-TRD den 17 Mai? 2106Kr i wrap klasse samt 10T poeng med EBG er en grei deal, pluss 9 timer sol og varme i ALC før returen.

Skulle gjerne slengt meg med, men har allerede en TRD-OSL-BCN med utreise 16. mai og retur 18. mai. En nøye planlagt flukt fra alt styret på nasjonaldagen! :)

Takk, "melind", for tipset - bestilte samme MR til frøkna og undertegnede lørdag 10. mai. Satser på en bra lunsj i solen på marinaen! :)

Last edited:
Back