Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Da er NCE booket den 7. februar (via CPH) og BCN den 10. mai i Plus.

NCE var ikke superbillig, men får 4 flighter så klager ikke. Den 10. mai ligger nå ute til 2341 som jeg syns er en helt ok pris for 10000 poeng som EBG.

Blir å booke tre MR-langweekends sammens med dama etterhvert, da hun ikke skjønner hvorfor vi skulle reise opp og ned samme dag ;)

Last edited:

Da er NCE booket den 7. februar (via CPH) og BCN den 10. mai i Plus.

NCE var ikke superbillig, men får 4 flighter så klager ikke. Den 10. mai ligger nå ute til 2341 som jeg syns er en helt ok pris for 10000 poeng som EBG.

Blir å booke tre MR-langweekends sammens med dama etterhvert, da hun ikke skjønner hvorfor vi skulle reise opp og ned samme dag ;)

Da er det vel strengt tatt ikke MR - heller WR - Woman Running ?

Har bestilt OSL-ALC-OSL på søndag. Opp igjen med samme fly. Mangler 9000 poeng. Er EBS. Ser at mange tar denne opp og ned med samme fly. Er det noen som har detaljer? Må jeg ut og gjennom sikkerhetskontrollen? Hvor går jeg? Hvordan er skiltingen?

Har bestilt OSL-ALC-OSL på søndag. Opp igjen med samme fly. Mangler 9000 poeng. Er EBS. Ser at mange tar denne opp og ned med samme fly. Er det noen som har detaljer? Må jeg ut og gjennom sikkerhetskontrollen? Hvor går jeg? Hvordan er skiltingen?

Fikk ikke svar på denne, så jeg prøvde selv i dag. Til den som tar ansvaret for å ajourholde listene over byer egnet for MR: ALC er perfekt. Ut av flyet som parkerte på Gate C45. 10 meter til venstre stod et skilt med "Transfer". Opp en rulletrapp og der stod man ved gate på avgang før halvparten av pax var ute av flyet. Ikke mulig å bruke mer enn 3 min. Ingen Security.

Du finner tre billige lørdager t/r ALC fra BGO i mars. Tidlig avgang, og tilbake på Flesland kl 14 så mister ikke lørdagen. :) 4-5 poeng for kronen, avhengig av dato og farge på kortet.

Har selv booket tur på søndag OSL-ALC-OSL.
Sitter 1C på turen ned og 1A på returen. Skal bli godt med noen poeng samt frokost ombord på denne tidlige flighten :)

Har selv booket tur på søndag OSL-ALC-OSL.
Sitter 1C på turen ned og 1A på returen. Skal bli godt med noen poeng samt frokost ombord på denne tidlige flighten :)

Jeg sitter i 1D på returen, drar ned dagen før i 3D :)

Mangler 950 poeng på EBG som jeg må ha før 28.2. Kan ikke reise mer før opptjeningsperioden går ut, bortsett fra det som er planlagt. Dette skulle jeg løse med en MR i dag OSL-TXL med SAS = 1.000 poeng. ( Retur med AB) Men så er flyet blitt cld. Ombooking til LH via Fra i kl M som så vidt jeg vet gir 50%. Strekningen er totalt 980 miles via Fra. Har jeg krav på poeng etter opprinnelig routing med SAS? I og med at jeg får 2 leg med LH, får jeg da 2x 500. Eller får jeg 50% av 980 miles?

Ja.

Ellers er vel M hos LH en 100% klasse, så sant det er den du er booket om til
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/?NSSEXC=true

OSL-FRA-TXL er da 800 + 300 poeng. OSL-FRA er 710 miles, så opprundet opp til 800 poenge. FRA-TXL er 200-og-noe så får da minimumsbeløpet for 100% klasser from er 300 innenriks
Jeg ser nå at det er 100% når du krysser landegrenser og 50% innlands i Tyskland. Da får jeg vel de poengene jeg trenger. Tror forresten at det er klasse U jeg har fått, men det gir vel det samme som M. Fikk en mail fra SAS om dette nå. På boardingkortet står det Class: Mu

Sånn på siden Fbu76, så hadde 1000 statusgivende BASIC points kostet deg 15000 poeng eller 114euro cash. Eller feks 8000poeng + 50euro :)

Ikke direkte milagerun, men relativt fornøyd med 57900 poeng inn på kontoen for t/r Thailand nå i januar (26000 ekstrapoeng i tillegg til vanlig EBG-opptjening) - 3,16 kr. pr. poeng og god ferie på kjøpet!

Om jeg har booket OSL-ALC og ALC-OSL-BGO (retur med samme fly) på to individuelle bookinger, bruker det være noe problem å få sjekket inn hele reisen på OSL? Skal til Oslo i helga, og innså at det fantes en litt mer morro måte å komme seg hjem søndag.

OSL-CPH-NCE-CPH-OSL gikk bare fint og hadde et utmerket crew (som sikkert mente på at jeg var gal) og fikk super service på alle flightene, og da spesielt på CPH-NCE-CPH :)

PS: I NCE tok det 7 minutter fra flysete til jeg var igjennom sikkerhetskontrollen igjen, så 50 minutters transfer der er ikke noe problem.

Har akkurat booket OSL-BCN-OSL 7 mars for 2500 NOK i Plus, så får 3 turer til BCN i Plus i vår :)

Last edited:

Noen som kan anbefale en fin rute til en destinasjon hvor det går fint (uten spesielt mye stress med tanke på tid) å komme seg igjennom flyplassen og inn igjen på flyet? Ser flere her nevner mål syd i Europa som Mallorca, Alicante, Barcelona og Faro. Men er det noen av disse som er "fantastisk enkle" med kun 45 min fra landing til avgang? Er helt ny på det så vil gjerne være sikker :)

Barcelona er ganske safe. Uten å kunne kommentere de andre flyplassene, så er Barcelona gå ut av flyet --> gå inn i flyet.

Back