• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Booket en 4 dagers Athen/Hellas-tur i slutten av mai nå,
1.948,- for OSL-ATH t/r i Pluss, gir med dagens julekalenderluke særdeles hyggelige 30.000 EBpoeng (EBG), 10.000 av dem grunnpoeng.
Er ikke EBD i boks før så i alle fall da. :)

Last edited:

Liker ikke å dra igang med MR før jeg kjenner alle vilkårene for EBD-status, men lørdag 31.05 virker som en fin dag med same-day return for 1948 kr.

Hoppet på ATH lørdag 31.05. Tiden får vise om jeg tar billetten i bruk eller avbestiller :)
30000 poeng for 1948 kr er uansett en god deal

Hvordan er Athen mtp 50 min turnover? Frister veldig og booke 31. mai...

Edit: Faen eller, bestilt.

Last edited:

Da ble det et par dager i Venezia i mai, 30k poeng og en ny by haket av på listen :)

Det blev en tur til venedig med familien, haps 22.500 point og en tur til ATH 10.5 på Mr, giver 30.000 point.. - alle fra CPH!

Er påmeldt på dagens julekalender. Men er det noen begrensninger på når reisen må bestilles?

Da ble det brått en 4-dagers i Athen i Juli. Ny by å krysse av på kartet.

Noen som har et godt tips eller reiseforslag for et par t/r MR ei helg i januar eller mars?
Med utgangspunkt fra OSL, kan gjerne ta en stopover/overnatting på ARN eller CPH dersom det skulle være noen gode tips eller tilbud som kunne la seg kombinere.
Gode råd eller tips mottas med takk :)

Madrid og Nice er populære mål, der finner du stadig billige SAS plus billetter, med 200% EB-poeng. Jeg var to ganger til Madrid i fjor høst, meget hyggelige MR-destinasjoner. Har du en dag til overs anbefaler jeg så absolutt å bli over en natt eller to og. Meget fine byer.

Av dere som hang dere på 3xEB-poeng for reise til Athen, noen som har aning på hvordan en 50 minutters turnaround fungerer der? Er det rett ut i avhangshall, eller må man navigere seg gjennom en labyrint av diverse greske skilter og sikkerhetskontrollører? (Også til andre som måtte ha vært i Athen, selvsagt)

Madrid og Nice er populære mål, der finner du stadig billige SAS plus billetter, med 200% EB-poeng. Jeg var to ganger til Madrid i fjor høst, meget hyggelige MR-destinasjoner. Har du en dag til overs anbefaler jeg så absolutt å bli over en natt eller to og. Meget fine byer.

Hvordan finner man slike billetter? Må man trykke på hver eneste flight for å se hvem som gir 200% EB?

får man ikke eurobonus poeng på business P klasse hos Swiss ?
visst ikke eller visst det nesten ikke er noe, bør jeg melde meg inn i miles and more å flytte poengene ditt ?

Fremdeles ledig til denne prisen.
Jeg sitter i 1F hvis noen vil slenge seg på.
10 000 poeng for EBG.
Fant samme pris enkelte andre datoer også.

Oslo (OSL) - Barcelona (BCN)
Voksen 880 NOK
Barcelona (BCN) - Oslo (OSL)
Voksen 931 NOK
Servicehonorar 30 NOK
Totalpris 1 841 NOK

sø 9 feb 2014
08:20 Oslo, Gardermoen 11:45 Barcelona, Lufthavn
Prisregler SAS Plus

sø 9 feb 2014
12:35 Barcelona, Lufthavn 15:55 Oslo, Gardermoen
Prisregler SAS Plus

Bestilte frem og tilbake til Alicante 15 mars for noen dager siden i Plus. 1500kroner og 10.000 Poeng er ganske OK.

Fant en rute fra TRD:

TRD-ALC 23 August 06:05 - 10:15
ALC-TRD 23 August 20:05 - 00:10

totalt 1773 nok

10 000 poeng som gull

Fant en rute fra TRD:

TRD-ALC 23 August 06:05 - 10:15
ALC-TRD 23 August 20:05 - 00:10

totalt 1773 nok

10 000 poeng som gull

Takk for tipset. Jeg tok den. Det får bli sommerens crazy påfunn!!

Back