Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

14.000 EB-poeng

Etter en vinter med lite reiser trenger jeg 14.000 poeng for å holde på diamant-kortet. Tenkte å ta en langhelg enten i Europa eller til USA. SAS er enkelt å skjønne, men kan noen forklare meg hvor langt jeg må dra med Swiss eller LH for å få til dette? Og i såfall i hvilken klasse - eller andre smarte løsninger.

Re: 14.000 EB-poeng

Etter en vinter med lite reiser trenger jeg 14.000 poeng for å holde på diamant-kortet. Tenkte å ta en langhelg enten i Europa eller til USA. SAS er enkelt å skjønne, men kan noen forklare meg hvor langt jeg må dra med Swiss eller LH for å få til dette? Og i såfall i hvilken klasse - eller andre smarte løsninger.

En tur til Hong Kong/ Singapore/ Tokyo med LH eller Swiss i billigste business/ premium økonomi gir ca 15.000 poeng. Skal du andre veien, vestover så må du til vestkysten SFO, LAX.

Hadde du tenkt og fly økonomi med Lufthansa eller Swiss er det bare å glemme det da det vil gi det 2.500 til 5.000 poeng.

Re: 14.000 EB-poeng

En tur til Hong Kong/ Singapore/ Tokyo med LH eller Swiss i billigste business/ premium økonomi gir ca 15.000 poeng. Skal du andre veien, vestover så må du til vestkysten SFO, LAX.

Hadde du tenkt og fly økonomi med Lufthansa eller Swiss er det bare å glemme det da det vil gi det 2.500 til 5.000 poeng.

Takk skal du ha - det blir i business.

Mileage run for å hanke 20K poeng med Eurobonus

Hei,

Trenger 20K poeng før slutten av Juli for å klare Diamond igjen...
Er det noen som vet om billig måte å gjøre dette?
Bor i Houston, så hvis det er noe domestic i statene så hadde vel det vært det beste, men United er jo ikke så gavmilde på poenger...
Fant også San Francisco - Bergen med SAS, som drar inn 20K og den ligger på 18 000 NOK... Det er jo litt mye penger...

Takk for gode ideer :)

Re: Mileage run for å hanke 20K poeng med Eurobonus

Følg med på secretflying om det dukker opp en feilprising supertilbud hos et Star-selskap. Det vil sikkert også dukke opp noen heftige tilbud med Turkish fra ATL nå som de snart starter opp her. Og en Spirit-billett IAH-ATL får du for en slikk og ingemting.

Re: Amatørens guide til gull (EuroBonus)

Hvis du er av den harde typen som virkelig liker å fly (i luksus) så kan du klare gullkort på en tur med Singapore Airlines i Business.

SVG-LHR-SIN-AKL-SIN-LHR-SVG. Du finner priser ned i 26.000kr og tar ca 60 timer tur/retur.

En tur gir 54.200 poeng. Det høres i utgangspunktet hel spinnvilt ut, men er faktisk ikke så dum måte å gjøre det på. :up:

Utregningen:
SVG-LHR: 2000
LHR-SIN: 13.600
SIN-AKL: 10.600
AKL-SIN: 10.600
SIN-LHR: 13.600
LHR-SVG: 2000

Har hatt pappaperm en del i år og sliter med å få fornyet Diamant. SAS ville ikke fryse perioden. Dette kunne vært et alternativ, men jeg finner ingen avganger til denne prisen på Hipmunk. Har du et datoeksempel?

Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hipmunk? :) Du har hatt pappaperm for lenge.

sq.com

Fra 22 500 NOK i sommer og fint mulig 26 500 NOK utover høsten.

Hei,

Har en kollega som trenger 10 flyvninger før 31.07 for å opprettholde Diamant neste periode. Vi er lokalisert i Kristiansand, og prøver å finne billigste mulige alternativ for å nå kravet.

Noen som har noen tips på ruter som vil være gunstige å bestille nå i juli? Vi har søkt litt rundt, men står litt fast.

Takk for alle hjelp :)

Hei,

Har en kollega som trenger 10 flyvninger før 31.07 for å opprettholde Diamant neste periode. Vi er lokalisert i Kristiansand, og prøver å finne billigste mulige alternativ for å nå kravet.

Noen som har noen tips på ruter som vil være gunstige å bestille nå i juli? Vi har søkt litt rundt, men står litt fast.

Takk for alle hjelp :)

Er han langt unna på poeng? Det høres ut som en langt mer behagelig måte å få dette til på, uten at det koster (noe særlig) mer.

Er han langt unna på poeng? Det høres ut som en langt mer behagelig måte å få dette til på, uten at det koster (noe særlig) mer.

Er dessverre ganske langt unna på poeng :/ Går stort sett i pendling mellom KRS-OSL-TOS, så strekninger vil være eneste mulighet.

Er dessverre ganske langt unna på poeng :/ Går stort sett i pendling mellom KRS-OSL-TOS, så strekninger vil være eneste mulighet.

Reis ut av Norge for å slippe 8x88kr (du må betale 2x for å komme deg ut og tilbake), og fly mellom ARN, HEL og CPH. Nesten garantert billigst.

Hvis vi ser bort fra at det ville være både sinnssykt og helseskadelig med et mileage run fra OSL til HKG i SAS Go hvor man blir med det samme flyet tilbake to timer etter det har landet, så lurer jeg på om det er praktisk gjennomførbart? En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no. Vil man møte på problemer på flyplassen? Får man utstedt et boardingkort med fire flyvninger som dermed gjør at Hong Kong blir som en transferflyplass å regne? Hvis man må gjennom immigration så ser jeg at løpet er kjørt, men ellers burde det kunne gå.

Det bør vel uansett gå å sjekke inn på internett 22 t før avgang for returen? Dette boradingpasset bør jo kunne brukes. Eller misser jeg noe?

Det bør vel uansett gå å sjekke inn på internett 22 t før avgang for returen? Dette boradingpasset bør jo kunne brukes. Eller misser jeg noe?

Ofte får en ikke sjekket inn online fra perifere utestasjoner. Usikker på hvorfor, men det kan ha noen med at den enkelte flyplass krever fysisk check-in og fysisk boarding card. HKG har jo manuell sjekk av boarding pass og pass, før security og imigration.

Ofte får en ikke sjekket inn online fra perifere utestasjoner. Usikker på hvorfor, men det kan ha noen med at den enkelte flyplass krever fysisk check-in og fysisk boarding card. HKG har jo manuell sjekk av boarding pass og pass, før security og imigration.

Jeg reiste fra HKG forrige uke, sjekket inn på APP, reiste med kun handbagasje og var ikke innom manuell innsjekk.
Så du bør nok kunne sjekke inn online du også, og vente i transittområdet og gå rett tilbake til samme gate.
Du må nok via transfersecurity, men det tar ikke mange minuttene.

En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no.

Så lenge SAS lar deg kjøpe billetten gjennomgående, så er det vel også SAS sitt ansvar å sørge for overnatting og ombooking hvis du ikke skulle rekke det...? De fleste reiseforsikringer er også gyldige så lenge planlagt opphold for flybytte er minimum 2 timer.

Må være grusomt å lande i vakre HK etter en lang natt ombord, og så gå rett ombord tilbake igjen?

Én natt må man kunne unne seg.

Kim

Hvis vi ser bort fra at det ville være både sinnssykt og helseskadelig med et mileage run fra OSL til HKG i SAS Go hvor man blir med det samme flyet tilbake to timer etter det har landet, så lurer jeg på om det er praktisk gjennomførbart? En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no. Vil man møte på problemer på flyplassen? Får man utstedt et boardingkort med fire flyvninger som dermed gjør at Hong Kong blir som en transferflyplass å regne? Hvis man må gjennom immigration så ser jeg at løpet er kjørt, men ellers burde det kunne gå.

Min erfaring fra HKG er uansett at immigrasjon er raskt unnagjort.

Dere som reiser mye til Hong Kong, skaff dere HK frequent traveler. Tar bare noen minutter om morgenen. så kan dere bruke e-channel. Spart meg for mye tid i Hong Kong!

Kravene er dokumentert innreise 3 ganger i løpet av siste 12 mnd eller status hos visse flyselskaper.

Back