Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Hifiman: Finnes lignende priser på Trondheim-Alicante dersom du er sugen på Milage Run :)

Tok en dagstur OSL-LIS-OSL for noen år siden, og det var i lengste laget etter min smak. FAO er vel hakket lenger. Purser syntes nok synd på oss, ettersom vi fikk gratis øl i Economy på returen. Prisen er imidlertid meget god, og jeg hadde nok vurdert det om (poeng)nøden var stor.

Supert tips :) synd at jeg ikke kan benytte meg av det da jeg
må reise fra TRD og avgangen er 06.10 fra OSL :(
På WF.no finner du alternativer som ikke sas.no gir, blant annet med utreise kvelden i forveien fra TRD, og t/r FAO + tilbake til TRD samme dag. Kanskje i overkant for en mileage run, men det er greit å vite om hvis man likevel skal dit. Brukte det selv til ALC for et par uker siden, og fikk BGO-OSL-ALC t/r for 1700 kr. :)

Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Bare en heads up. Noen sommerdestinasjoner som f.eks FAO har KUN manuell innsjekk. Det er mao ord en dårlig ide å reise dit med retur samme dag.

For FAO sin del burde det gå bra, det er en turnaround på 2 timer og 20 min.

Bare en heads up. Noen sommerdestinasjoner som f.eks FAO har KUN manuell innsjekk. Det er mao ord en dårlig ide å reise dit med retur samme dag.

Det er manuell insjekk på Malta og det var ikke spesielt effektivt.

Sjekk inn for både tur/retur på nett og print ut boardingkort for hele rundreisen på avreiseflyplassen i Norge.

Utfordringen ved slike rundreiser er om man må gjennom sikkerhetskontroll ved turnaround eller ikke.

Ser at det blir frarådet å ta en mileage run t/r Faro på samme dag. Blir det helt umulig eller blir det bare veldig knapt? 50 min fra landing til flyet letter igjen.

Tenkte meg opp og ned 13 august.

Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Tror ikke chartersystemet i Faro snakker med andre sas systemer. En må også gjennom ny sikkerhetskontroll ut fra hvordan jeg husker flyplassen. Jeg mener turn around er umulig, ville iallfall snakket med noen innsidere og med det mener jeg ikke chat-funksjonen.

Last edited:

Jeg tar sjansen og klemmer til :)

Har booka :

Utreise: ti 13 aug 2013

06:00 - 09:05 Oslo - Faro
SK4707

Hjemreise: ti 13 aug 2013
09:55 - 14:50 Faro - Oslo
SK4708

Så får jeg bare håpe jeg kommer meg opp til gate igjen ASAP zulu etter at flyet lander:)
og 4000 poeng på vei mot Gull ;)

Heisann!

Har booket en reise TRD - PMI (Mallorca), ned 21 Aug og hjem 24 Aug i Plus. (Møte der nede..)

Betalte for det kr 3600 T/R og opptjener da 12500 poeng som EB Gold!

Må sies å være en grei deal det..

Kim

Hehe, tror nok ikke jeg gjorde det gitt..

Tilbudet kom midt i ferien min, og var dessverre ikke online på nesten 2 uker da! Så får nok bare den "vanlige" opptjeningen dessverre. Tror jeg da, om jeg ikke i rødvinståka en sen kveld tilfeldigvis dumpet innom og registrerte meg.. Vi får se etter turen hva som kommer!

Kim

Last edited:

Prøver meg her igjen etter gode forslag forrige gang :)

Skal fra CPH til MAN den 18okt med retur 20okt. Avgang fra CPH må være etter kl 1130. Retur fra MAN fra kl 1200 og utover. SAS gir meg 2000poeng tur retur, med en kjedelig ruting (direkte, hehe). Er det noen her som klarer å lage en litt mer spennende rute med Star Alliance som gir meg EB poeng tilsvarende eller bedre, men som ikke koster skjorta?

Fant en spenstig routing via Toronto med Air Canada, men prisen ble litt høyere enn du kanskje vil betale... hehe. :) Kr 16000 i Economy Flex...

:)
Kim

Haha, ja det blir litt vel spenstig. Men takk for forslaget :)

SK fare CPH-MAN tillater routing via OSL og STO, så du kan få 500 poeng ekstra pr. vei i GO evt. 1000 i PLUS.

Hei
Er det noen som noen gode tips på MR ut fra TRD?
Har akkurat flyttet nordover igjen og gjort trønder av meg, og slik status er nå så mangler jeg ca 8500 poeng for å beholde EBG enda et år.. så regner med å måtte ta et par turer innen inntjeningsperioden min avsluttes i nov 2013.

Anders

Hei
Er det noen som noen gode tips på MR ut fra TRD?
Har akkurat flyttet nordover igjen og gjort trønder av meg, og slik status er nå så mangler jeg ca 8500 poeng for å beholde EBG enda et år.. så regner med å måtte ta et par turer innen inntjeningsperioden min avsluttes i nov 2013.

Anders

Hei Anders!

Jeg kan anbefale å ta en tur/retur Trondheim-Alicante i SAS Plus.
Ser for eksempel at 24.august (lørdag) kan være en god dag, med kroner 3428-, tur/retur i SAS Plus. Da reiser du med samme maskin frem og tilbake. Jeg skal gjøre det samme, men bare til AGP fra BGO samme dag. Lykke til :-)

Back