Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Re: Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

BGO-OSL-KEF-OSL-BGO koster enkelte dager ca 1300,-, og gir 4000 poeng. Plus finner jeg for 3200,-, og det gir 8000 poeng. Har søkt på datoer i august og september.

Takk for tips Peppep!
Booket heller SVG-OSL-ARN-OSL-SVG for 1306 kr :) helt grei deal! for se om jeg tar KEF an annen gang :)

Takk for tips Peppep!
Booket heller SVG-OSL-ARN-OSL-SVG for 1306 kr :) helt grei deal! for se om jeg tar KEF an annen gang :)
Husk at alle flighter i Norden bare gir 500 poeng per leg, slik at SVG-OSL-ARN t/r bare gir 2000 poeng. KEF gir dobbel uttelling hvis du finner en dag som passer. :)

Husk at alle flighter i Norden bare gir 500 poeng per leg, slik at SVG-OSL-ARN t/r bare gir 2000 poeng. KEF gir dobbel uttelling hvis du finner en dag som passer. :)

Jeg vet, så ikke dette tipset før nå.... :/ booket for en stund siden. Men ikke så flaut som og fly til t/r KEF med samme crew.. Da jeg fløy til FCO på en dag så hadde jeg samme Crew fra BGO-CPH-FCO-CPH. En smule flaut når Purser lurer på hvorfor jeg er på igjen fra FCO-CPH.... :D

Last edited:

Ikke noe å være flau over.... Tror nok crewet har sett dette tidligere... Og vil se det mye framover . Heller stolt...;)

Ikke noe å være flau over.... Tror nok crewet har sett dette tidligere... Og vil se det mye framover . Heller stolt...;)

Hehe, litt flaut er der akuratt det sekundet de hilser på deg, heldigvis alltid nye pax i kabinen. noe som gjør det til litt mindre flaut. Satt forøvrig på samme sete alle turene også... :D men det var nok ikke siste gangen fra min side! :)

Har en liten nøtt her. En god venn trenger 4100poeng innen 31aug for å rekvalifisere til Gull. Eneste reisen som er planlagt er hjemreise fra WAW til HAU søndag 04.aug eller mandag 05.aug. Er det noen som klarer å lage en rute som vil gi 4100poeng (med gullbonus) og som ikke koster skjorta?

Hvis alt skal tjenes inn på denne turen (altså at MR er uaktuelt - Norge er f. eks. på salg i august), ville jeg lekt meg litt med Swiss' Business Saver.

04.08 - 09:30 - LX 1349 WAW-ZRH (Business Class)
04.08 - 16:45 - LX 1216 ZRH-OSL (Business Class)
04.08 - 21:00 - SK 320 OSL-HAU (SAS Plus)

Poengopptjening:
1200+1800+1250 = 4250 EB-poeng

Kostnad: 3200 (Swiss) + 1269 (SAS) = 4469 NOK

For å få denne prisen booket jeg Swiss-billetten med retur 12.08 (velg billigste alternativ), men denne billetten kaster man altså.

Hvis endestasjon hadde vært i Oslo, kunne man booket SK-codeshare på ZRH-OSL og fått 3750 poeng i stedet for 1800, men ulempen er selvsagt at SAS Plus er milevis bak Swiss Business. I "gamle dager" ville SAS vært et lite hestehode foran. Valgets kval for oss poengjunkies.

Tror dette er en rimelig bra deal.

Den der var sannelig ikke dum. Takk for tipset, strålende jobbet!

Er der noen som vet hvor raskt man kan foreta transfer på flyplassen i Malaga? Vurderer sterkt en tur/retur fra BGO med ankomst klokken 18:05 og avgang klokken 18:55.

Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Er der noen som vet hvor raskt man kan foreta transfer på flyplassen i Malaga? Vurderer sterkt en tur/retur fra BGO med ankomst klokken 18:05 og avgang klokken 18:55.

Flyplassen er ikke stor så dersom du slipper å gå ut og foreta ny Security Check vil jeg tro det går bra.

Takk for tilbakemelding! Jeg var der nede for tre år siden, men husker ikke om man bare kunne gå rett inn i terminalen under transferskilt uten noen form for ny sikkerhetssjekk. Er det noen som vet dette?

Da jeg landet her i slutten av juni, kom jeg rett inn i avgangshallen ved ankomst.

Har en liten nøtt her. En god venn trenger 4100poeng innen 31aug for å rekvalifisere til Gull. Eneste reisen som er planlagt er hjemreise fra WAW til HAU søndag 04.aug eller mandag 05.aug. Er det noen som klarer å lage en rute som vil gi 4100poeng (med gullbonus) og som ikke koster skjorta?

Vi har en hel rekke reisende som reiser på Norge Rundt billetten, og i tillegg til en flott reiseopplevelse, også passer på å få nok strekninger og poeng til å både få, og opprettholde EBG-status.

Se www.wideroe.no/norgerundt

Vi har en hel rekke reisende som reiser på Norge Rundt billetten, og i tillegg til en flott reiseopplevelse, også passer på å få nok strekninger og poeng til å både få, og opprettholde EBG-status.

Se www.wideroe.no/norgerundt

Sitter og ser på mulighetene med Norge Rundt. For å planlegge hadde det vært veldig greit med en oversikt over alle flighter fra de ulike flyplassene. Finnes dette tilgjengelig eller er det mulig å søke seg frem til på noe vis? Ønsker å kunne se hvilke flighter som går fra hver enkelt flyplass hver dag. (I gamle dager fantes det en rutebok, men det var før internett tok over)

Det finnes en rutetabell fremdeles, spør på Widerøe sin chat. Jeg klarer ikke søke meg frem til den, men brukte den for en måned tilbake.

Det finnes en rutetabell fremdeles, spør på Widerøe sin chat. Jeg klarer ikke søke meg frem til den, men brukte den for en måned tilbake.

Det finnes ikke lenger noen slik tidtabell i papir eller pdf format,og årsaken er at det er altfor tidkrevende å vedlikeholde en slik en med 450 daglige avganger, ukevariasjoner, dagsvariasjoner, sommertidtabell etc etc

Men, tar du kontakt på chat, vil du bli henvist til denne linken :
http://www.wideroe.no/explore/all/avail_def.aspx?language=no

Samt anbefalt å se på rutekartet på forsiden for å se hvilke strekninger vi flyr.

Linken viser KUN de bookingklasser det er mulig å booke i ( Y + V ) , og stalltipset er å dele opp reisen i kortere strekninger om det ikke kommer resulat på lengre reisestrekninger.

Du vet helt sikkert bedre enn meg, og kan forstå at det vil være en tidkrevende jobb å vedlikeholde den.
Men noe fikk jeg link til på chat for en måneds tid tilbake, og såvidt jeg husker var den til nytte. Hva det var blir bare spekulasjon :)

SK OSL-FAO-OSL i O-klasse for 1145 kr T/R
Gir følgende poenguttelling:
4000p som EBB 3,49p per krone
4600p som EBS
5000p som EBG

Kan også bookes i SAS Plus (A-klasse) for 3101 kr T/R
8000p som EBB 2,58p per krone
9200p som EBS
10000p som EBG

Tilgjengelig 01.09, 08.09 og 15.09 med T/R samme dag.

Jeg vurderer å ta et Milage Run til enten Malaga eller Nice. Malaga koster 3100 tur/retur i SAS Plus, mens Nice ligger på omtrentlig 3800 tur/retur. I Malaga får jeg kun 50 minutter dersom jeg velger det alternativet (frem og tilbake med samme fligth), mens tur til Nice innebærer ankomst 3 timer før flyet tilbake til Bergen går. For øvrig kan det nevnes at CPH-NCE står oppført med MD, siste mulighet til å fly denne. Hva ville dere valgt og er et gullkort frem til 06/15 verdt pengene?

Den store 'Mileage Run'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

SK OSL-FAO-OSL i O-klasse for 1145 kr T/R
4000p som EBB 3,49p per krone
4600p som EBS
5000p som EBG

Kan også bookes i SAS Plus (A-klasse) for 3101 kr T/R
8000p som EBB 2,58p per krone
9200p som EBS
10000p som EBG

Tilgjengelig 01.09, 08.09 og 15.09 med T/R samme dag.

Supert tips :) synd at jeg ikke kan benytte meg av det da jeg
må reise fra TRD og avgangen er 06.10 fra OSL :(

Back