Delta har søkt på slots - OSL

Re: DL har søkt på slots - OSL

Hadde helst sett ATL / LAX / ORD eller en annen stor flyplass i USA, men Delta er hjertelig velkomne til å fly til JFK også!

IC markedet på OSL vokser fort om dagen.

Litt info for dere som er bekymret for størrelsen på USA-kaken.

Continental hadde i 2009 ca 33% belegg med lokaltrafikk til New York. Dvs. at 67% fløy videre i USA. Det vil i 2010 være ca 600.000 reisende mellom OSL og Nord-Amerika, fra Norge totalt ca 850.000.

Delta gjør derfor klokt i å sette inn en 767, spesielt med tanke på cargobehovet til USA. Bare i laks fraktes det i snitt mer enn 35 tonn pr dag.
Intet av dette har hittil gått direkte! Det er plass til Delta, og enda flere aktører til USA fra OSL.

Derfor vil det komme mer IC til/fra USA.

Crap det var mange PAX, jeg tar mine ord tilbake! Da mangler vi AA med ORD, så er OSL fullkomment.

Er det snakk om en sommerrute eller helårsrute hvis Delta skulle bestemme seg for å satse på OSL-JFK?

Litt info for dere som er bekymret for størrelsen på USA-kaken.

Continental hadde i 2009 ca 33% belegg med lokaltrafikk til New York. Dvs. at 67% fløy videre i USA. Det vil i 2010 være ca 600.000 reisende mellom OSL og Nord-Amerika, fra Norge totalt ca 850.000.

Delta gjør derfor klokt i å sette inn en 767, spesielt med tanke på cargobehovet til USA. Bare i laks fraktes det i snitt mer enn 35 tonn pr dag.
Intet av dette har hittil gått direkte! Det er plass til Delta, og enda flere aktører til USA fra OSL.

Derfor vil det komme mer IC til/fra USA.

Regner med at SAS har dratt iland noen lakseavtaler når de starter opp igjen til våren. CO har jo omtrent ikke mulighet til å ta med noe cargo i en 757 over dammen.

Derosom det hadde blitt en realitet hadde det vært kanon med en nattflyving fra OSL. Hadde det latt seg gjøre mon tro?

Derosom det hadde blitt en realitet hadde det vært kanon med en nattflyving fra OSL. Hadde det latt seg gjøre mon tro?

Hva slags tider skulle det vært på den?

Husk at når man flyr vestover, så bruker man "bare" et par timer pga. tidsforskjellen. Om man så hadde hatt avgangstid herfra ved midnatt, ville man vært fremme i 2-3-tiden om natten, og skulle man hatt ankomst JFK på morgenen lokaltid, måtte avgangen herfra f.eks. vært i 4-5-tiden om morgenen. Nei, kan ikke tenke meg at det ville fungert.

Hadde det vært 'kanon' å ankomme JFK midt på natten?

Nei det hadde vært 'kanon' å få sovet litt på flyet. CO og SK sine fly er jo dagflyninger. Vanskelig å få en blund da :)

Skjønner dette med tidsforskjeller, det var bare en tanke fra min side.

Det er dagflyvninger som fungerer best vestover. Når man ankommer statene på ettermiddagen får man som regel sove godt når man legger seg på kvelden, og man er frisk og opplagt neste morgen.
Personlig foretrekker jeg en litt sen ettermiddagsflight slik at man ankommer tidlig på kvelden.

Er det snakk om en sommerrute eller helårsrute hvis Delta skulle bestemme seg for å satse på OSL-JFK?

Etter hva jeg har forstått er det snakk om en sommerrute.

Etter ønsket til selskapet dreier det seg om en daglig rute med start fra 29. mars i år og frem til 28. oktober.

Jøss, dette var fantastisk gledelige nyheter. Hadde egentlig innerst inne håpet på at Delta ville sende enn 332 til Osl, men 763ER for duge :)

Hvor realistisk er det egentlig at Malev kommer, de søkte jo ifjor også, uten at de kom. Er det for optimistisk å håpe på at de faktisk benytter sine slots denne gangen?

Vet ikke hva som stemmer, men står på airliners at det er en 262 seters 763 og det er vel da non-ER?!? En trang 763 ser jeg med 30 inch set pitch :-(

Edit: står 30inch på seatguru.com men på delta står det 31-33 inch....

Last edited:
Alle DL's internasjonale 763 er -ER. Tror ikke de har noen flere non-ER'er igjen heller...

Har selv sett noen rundt i Europa med winglets. Schtiilig...

Back