Delta bestiller 75 CSeries (A220), med opsjoner for 50 til

I følge intern Delta-info har de nettopp bekreftet 15 opsjoner, så de nå har 90 bekreftede, 40 -100 og 50 -300.
 
Etter introduksjonen ble forsinket på grunn av nedstengningen av FAA, er ny oppstartsdato nå satt til 7 februar
 
Skjønte ikke hvorfor det ikke var ekstra benplass på sete 15C og D, da dette jo er en seterad ved nødutgang. Og spesielt siden det var ekstra benplass på 15A og B.

Og hvorfor er det behov for 4 CA i kabinen? Er det over 150 seter i dette flyet?

Espen
 
Skjønte ikke hvorfor det ikke var ekstra benplass på sete 15C og D, da dette jo er en seterad ved nødutgang. Og spesielt siden det var ekstra benplass på 15A og B.

Slik jeg tolker det: høyre side med tre seter er konfigurert som på SAS sine 738 med den gamle løsningen, der et sete mangler rett foran selve nødutgangen. Venstre et konfigurert som den nye configen til SAS 738, som også Norwegian bruker. Begge er løsninger for å sikre tilgjengelighet til nødutgangen. På høyre side sparer de plass bakover med denne løsningen ved å ha kortere pitch og dermed kanskje få inn en ekstra rad. Til venstre ville det vært dumt med et enkeltsete foran nødutgangen, og litt mer pitch virker mer fornuftig. Plassen til toalettet på venstre side vil jo naturlig nok også være smalere, siden den er på siden med bare to seter i bredden, så toalettet tar kanskje mer plass i lengderetningen?
 
Back
Top