• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

De sikreste flyselskapene

Litt snodig at AF er der siden det er bare litt over 2 år siden de hadde en større ulykke, når f.eks DY aldri har hatt ulykke.
 
Og FR er ikke blant de ti beste. Skulle bare mangle med de prisene de holder.

Sprøyt. Sikkerheten hos FR er like god (og i noen tilfeller, mye bedre) enn mange andre store flyselskaper. Bare se på flåte-alderen.

Har Qantas fremdeles rekorden som eneste internasjonale selskap uten "major accident"?
 
Jeg forstår ikke hvorfor AF er på den listen der, AF er jo nesten definisjonen på luftfarts ulykker...
 
Sprøyt. Sikkerheten hos FR er like god (og i noen tilfeller, mye bedre) enn mange andre store flyselskaper. Bare se på flåte-alderen.
QUOTE]
Atter engang kommer så den flyenes alder...Aldren har INGENTING med sikkerhed at gøre.
Det er hvordan VEDLIGEHOLD laves, der er vigtigt....
Hilsen Ole
 
Avhengig av hva man ser på som definerende faktorer for sikkerhet, så kan man vel få svært mange forskjellige topp 10-lister her, så dette er vel kanskje ikke noe man bør vie veldig stor oppmerksomhet til.. Skaper bare forvirring for mannen i gata, hvis han i det hele tatt bryr seg om disse listene.
 
Hvorfor det? Hva er sammenhengen? SAS og DY er heller ikke inne blant de ti beste. Tar de også feil priser?

Sprøyt. Sikkerheten hos FR er like god (og i noen tilfeller, mye bedre) enn mange andre store flyselskaper. Bare se på flåte-alderen.

Har Qantas fremdeles rekorden som eneste internasjonale selskap uten "major accident"?

Atter engang kommer så den flyenes alder...Aldren har INGENTING med sikkerhed at gøre.
Det er hvordan VEDLIGEHOLD laves, der er vigtigt....
Hilsen Ole



Ole har skjønt det. Prisene har ingenting med sikkerhet å gjøre. Det er vedlikehold og opplæring i alle ledd som gjør operasjonen sikker. Selv om dette er på plass kan man likevel komme i situasjoner hvor det i beste fall oppstår skader, i verste fall dødsfall. Både opplæring og vedlikehold må man ha systemer på som blir godkjent av myndighetene. Dette henger ikke sammen med den prisen man tar for billetten.

Når jeg likevel trakk fram dette i min første post så henger det sammen med at jeg synes det ofte blir trukket fram når man skal rakke ned på FR. Det var en liten provokasjon fra min side. Beklager hvis noen føler seg tråkket på ømme tær.




Vidar
 
Greit nok å provosere hvis man mener det man skriver. Men å skrive tull for å lage dårlig stemning, er vel ikke akkurat god forumskikk.
 
Back
Top