Davenport, Iowa

petru26

evig optimist
Heisann, driver å lurer på å ta meg en tur i juni faktisk, flystevne der, ser bra ut.. Men enkleste routing?? anyone?

På forhånd takk..

;)

Nærmeste "store" flyplass, skal være Quad City intl. (http://qcairport.com/), som heter MLI.

Jeg antar du skal på et show jeg fant som er den 20-21. Juni? Søkte på wideroe.no med utreise torsdag 18/6, og hjemreise mandagen den 22/6, og får billigste alternativ med KL/NW til 6348 NOK, via AMS og MSP på utreise, og bl.a. via Detroit og Memphis på hjemreisen.

se der ja, takk Martin :-) Men har også sett litt på google earth på avstanden og søkt litt priser de dagene, og t/r KORD kan jeg få for rundt 3500, og jeg ser at det ikke er håpløst langt å farte ut til davenport hvis jeg har leiebil, og sånn prismessig kommer jeg vel nesten bedre ut av det sånn, kommer jo an på bilen så klart, men har ingen store krav.. Hva tror du? har du eller noen andre her på forumet vært i davenpoer forresten? Noen har garantert vært der ;-)

se der ja, takk Martin :-) Men har også sett litt på google earth på avstanden og søkt litt priser de dagene, og t/r KORD kan jeg få for rundt 3500, og jeg ser at det ikke er håpløst langt å farte ut til davenport hvis jeg har leiebil, og sånn prismessig kommer jeg vel nesten bedre ut av det sånn, kommer jo an på bilen så klart, men har ingen store krav.. Hva tror du? har du eller noen andre her på forumet vært i davenpoer forresten? Noen har garantert vært der ;-)

Har vært i Moline (som ligger rett over elva) og skal ikke tilbake om ikke jobben tar meg dit. ;)

Det eneste som var kult var en meget bra tysk restaurant/jodelihooo plass

Seriøst, flystevner er ofte i litt griskrendte strøk av naturlige årsaker.

Fra ORD tar det kun 3 timer, motorvei hele veien. Kjørte selv da vi var i bryllup i fjor høst. Leiebil koster fra Hertz (Mazda 6, Camry el) 83 dollar + forsikring, så rundt 120 dollar totalt for de datoene Martin foreslo.

Når du nevner det: Har passert gjennom en by som heter Galesburg, med tog på veg fra CHI til LAX, og den ligger faktisk ikke så veldig langt unna Moline og Davenport.

Et alternativ, er jo faktisk å ta toget fra Chicago til Galesburg, som tar i underkant av tre timer, og deretter en times busstur opp til Davenport. Kan bookes "gjennomgående" på amtrak.com for USD 34.75 den 18/6. (Evt. plukke opp en bil i galesburg, og kjøre opp derfra.. Man må vente et par timer på den bussen).

Kanskje hakket mer tungvint enn å kjøre direkte fra Chicago, men.

Når du nevner det: Har passert gjennom en by som heter Galesburg, med tog på veg fra CHI til LAX, og den ligger faktisk ikke så veldig langt unna Moline og Davenport.

Et alternativ, er jo faktisk å ta toget fra Chicago til Galesburg, som tar i underkant av tre timer, og deretter en times busstur opp til Davenport. Kan bookes "gjennomgående" på amtrak.com for USD 34.75 den 18/6. (Evt. plukke opp en bil i galesburg, og kjøre opp derfra.. Man må vente et par timer på den bussen).

Det blir liksom litt bakvendt, billigere blir det heller ikke... Man er helt avhengig av å ha bil ute i bushen i USA, ville nok anbefale å hente bil på flyplassen i Chicago eller i sentrum hos Hertz

Det blir liksom litt bakvendt, billigere blir det heller ikke... Man er helt avhengig av å ha bil ute i bushen i USA, ville nok anbefale å hente bil på flyplassen i Chicago eller i sentrum hos Hertz

Det gjør det forsåvidt, men det er jo en mulighet ^_^.

Back