1944vintage
ScanFlyer Gold
Litt av en røre dette.
Kanskje burde det ringt en bjelle da FAA trakk seg fra sertifiseringsprosessen av SCAT-1.
At "trekløveret" fortsatte med å utvikle det på egen hånd, kan skyldes Stortingsvedtaket fra 1996 om at et presisjonssystem skulle komme på kortbanene.
(Med bakgrunn i Torghattenulykken)
Sitat fra en Amerikansk side om SBAS/GBAS:
SCAT-1 er som å gå inn i fremtiden - med ryggen først.
Kanskje burde det ringt en bjelle da FAA trakk seg fra sertifiseringsprosessen av SCAT-1.
At "trekløveret" fortsatte med å utvikle det på egen hånd, kan skyldes Stortingsvedtaket fra 1996 om at et presisjonssystem skulle komme på kortbanene.
(Med bakgrunn i Torghattenulykken)
Sitat fra en Amerikansk side om SBAS/GBAS:
SCAT-1 er som å gå inn i fremtiden - med ryggen først.