Jeg syns på ingen måte det er rart at WF går til sak mot SD. De har tildelt kontrakten til DAT på tross av kravene i anbudet.. Kanskje flere går til sak mot SD? Var det flere enn DAT som kunne levert anbud på disse rutene, men trakk seg pga kravene??
Det er rimelig å tro at alle som var reelt interesserte ville fått avklaring rundt viktige momenter. Hvis f.eks. "eller tilsvarende" var kritisk for et anbud, så ville man forhørt seg med SD hva som ligger i dette, og hva som er akseptert. Slik foregår det i alle andre anbud, så at det ikke skulle vært gjort her ville overrasket meg.
Det er også veldig prematurt å skulle hevde at SD har tildelt anbudet til DAT på tross av kravene i anbudet. Vet du at DAT ikke oppfyller kravene?
Når det er sagt så er det helt klart WF sin rett å skulle kunne på prøvet beslutningen rettslig. Nå vet jeg ikke hva de klager inn på bakgrunn av, men det vil vel bli klarere etter hvert.
Fikk denne med meg først nå! Er det noen som har en lenk eller noen ord om hva Rungholm hinter til her?Hermed en lille kommentar:
Dette er jo en udmærket måde at aflede opmærksomheden fra den situation at man i Florø synes at mene at WF ikke kommer til at leve op til kravene....
Fikk denne med meg først nå! Er det noen som har en lenk eller noen ord om hva Rungholm hinter til her?
noen nyheter om hva som skjer?
Skulle det ikke vært klart i går? Mener jeg hørte snakk om tidlig denne uka i alle fall.Uansett er det ikke sikkert alt er 100% i boks. Prosedyrer m.v. for ny operatør skal vel godkjennes (har blitt godkjent) av LT i disse dager?
Skulle det ikke vært klart i går? Mener jeg hørte snakk om tidlig denne uka i alle fall.
Oslo byfogdembete skal behandle slike saker innen to uker.Deretter går det fra en til to uker før dom foreligger.
Da snakker vi om månedskifte.
Skal de skje noe annet en at DAT starter 1.April da?
Hvis det hadde kommet noe nytt ville den blitt postet....
Mitt tips går ut på at Widerøe fortsatt flyr på Lofoten pr. 1 April.
Det kan ikke være tvil om at anbudsreglene ikke har vært fulgt og derved har Byfogden ingen annet valg enn å gi W medhold.Reglene knyttet til EØS anbud er uhyre strenge.
Ellers har jeg merket meg at DAT,flere ganger, har gitt uttrykk for at de har leiet inn et tredje fly med mannskap.
Det er vel det som kalles Wet lease og som anbudsdokumentene sier at ikke er tillatt?
Vi skal levere to transformatorer til DAT for bruk på flyplassene der oppe, og de er svært annige for å få dem opp innen 1. april hvertfall![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.