DAT's flåte

Re: DAT's flåte

Det var bevegelse på kjerra på bakken nå mandag på BLL.
Her et bilde mens de gjorde maskinen klar for "bevegelse".
 

Attachments

  • DSCN9080.jpg
    DSCN9080.jpg
    37.4 KB · Views: 2,283
Re: DAT's flåte

Saab 340 går vel nå ut av flåten?

Det skal nok være slik ja, de skal i disse dager gå ut av flåten, så da står de snart når MD83/87 er ute av flåten, det som mest sannsynlig er den langsiktige flåteplanen, altså ATR42/72 og A320...
 
Re: DAT's flåte

SE-MGT fra West Air Sweden har fløyet for DAT i ei lita stund nå, noen som vet om DAT har skaffet seg denne eller er det bare kapasitetsinnleie?
 
Last edited:
Re: DAT's flåte

Da ser det ut til at DAT/DOT har satt LY-RUS i tjeneste på Stavanger-Esbjerg/Billund-ruten...
 
Re: DAT's flåte

DAT har overtatt SE-MDC fra BRA, som blir deres første ATR 72-500. Det blir også deres yngste fly i flåten – bare 7 år gammelt.
 
Re: DAT's flåte

LY-RUS, søsteren til denne, er også tilbake i trafikk.

Espen
 

Attachments

  • P8301657.jpg
    P8301657.jpg
    109.1 KB · Views: 1,235
Re: DAT's flåte

Jeg har fundet noget på nyhedssiderne fra "fjelløen" Bornholm, som DAT som bekendt betjener fra CPH.
Bornholms Tidende skriver på deres hjemmeside www.tidende.dk at DAT af italienske Meridiana har købt fire MD82,
som alle er mellem 26 og 30 år gamle. Kun et fly skal bruges af DAT mens de tre andre skal sælges videre.
Af en eller anden grund kan jeg ikke linke direkte til artiklen
Tidende.dk citerer i øvrigt check-in.dk
 
Last edited:
Re: DAT's flåte

Jeg har fundet noget på nyhedssiderne fra "fjelløen" Bornholm, som DAT som bekendt betjener fra CPH.
Bornholms Tidende skriver på deres hjemmeside www.tidende.dk at DAT af italienske Meridiana har købt fire MD82,
som alle er mellem 26 og 30 år gamle. Kun et fly skal bruges af DAT mens de tre andre skal sælges videre.
Af en eller anden grund kan jeg ikke linke direkte til artiklen
Tidende.dk citerer i øvrigt check-in.dk

Forstår ikke rigtig ideen med at bringe en MD82 ind i DAT flåden....har da flere gange hørt at "Coca-Cola maskinen" var på vej væk....så hvad er ideen med at tage et fly ind, som vist nok også bliver behæftet med nogle støj restriktioner ??
Men selvfølgelig.....Den følger jo DAT policy med at de "kun" vil have fly der holder gennemsnitsalderen på minimum 23 år...
Synes det er en besynderlig handel...Lige nu er der ikke mange selskaber , der stadig har MD82/83 fly...
Hilsen Ole
 
Re: DAT's flåte

Lav investeringskostnad - kompetansen og sertifiseringene er på plass .. Med lav utnyttelse og mye kjærlighet er disse fortsatt en god investering. Hvis de i tillegg blir kvitt de tre andre maskinene for mer enn de ga, er det bare å smile hele veien til banken. Slett ikke umulig at de allerede hadde linet opp en kjøper.
 
Re: DAT's flåte

Første ¨på vei¨ til DAT...
MD Douglas MD83 53013 1738 I-SMEN Meridiana ferried 09jan18 OLB-BLL on delivery to Danish Air Transport? ex EI-CRJ
 
Re: DAT's flåte

Forstår ikke rigtig ideen med at bringe en MD82 ind i DAT flåden....har da flere gange hørt at "Coca-Cola maskinen" var på vej væk....så hvad er ideen med at tage et fly ind, som vist nok også bliver behæftet med nogle støj restriktioner ??
Men selvfølgelig.....Den følger jo DAT policy med at de "kun" vil have fly der holder gennemsnitsalderen på minimum 23 år...
Synes det er en besynderlig handel...Lige nu er der ikke mange selskaber , der stadig har MD82/83 fly...
Hilsen Ole

Hvad nu hvis de 3 fly er solgt med fortjeneste plus en MD82. Crew, maintenance og manualer er til stede. Dertil skal man ikke undervurdere indtjeningsmulighederne for ad hoc flyvninger samt EU261 flyvninger.

Yderligere er spare parts tilgængelige og prissat lavt.
 
Back
Top